Autor :Emil Surdu, Otilia Sanda Bersan
Editura Universitatii de Vest
Colectia Influente educationale
An aparitie :2008
Editia a II-a revizuita si adaugita
Editia originala
ISBN 978-973-125-146-2
Nr pagini :220
Format 170 x 240
Pretul la data postarii : 18 lei la Editura, 27,90 lei la lumea cartii, 34,99 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
„Activitate specific umană, de specie, realizată în scopul dezvoltării potenţialităţilor omului, în sens social – şi personal – educaţia a constituit şi constituie încă o preocupare teoretică şi practică cu statut de «problemă de rezolvat», mereu rezolvabilă, deschisă unor diverse soluţii, multiplu condiţionate, cultural, ştiinţific, social, istoric, uman şi nu numai. (…) Produsele ideatice, teoretice şi de limbaj, realizate prin observarea – şi experimentarea – faptelor, fenomenelor, proceselor şi relaţiilor cu caracter educaţional, s-au concretizat în ipostaze de lucru, metode de cercetare şi cunoaştere, ale căror rezultate s-au exprimat, în procesul gândirii, prin noţiuni, principii, legi, paradigme, adică matricea conceptuală a teoriei educaţiei.”
„Activitate specific umană, de specie, realizată în scopul dezvoltării potenţialităţilor omului, în sens social – şi personal – educaţia a constituit şi constituie încă o preocupare teoretică şi practică cu statut de «problemă de rezolvat», mereu rezolvabilă, deschisă unor diverse soluţii, multiplu condiţionate, cultural, ştiinţific, social, istoric, uman şi nu numai. (…) Produsele ideatice, teoretice şi de limbaj, realizate prin observarea – şi experimentarea – faptelor, fenomenelor, proceselor şi relaţiilor cu caracter educaţional, s-au concretizat în ipostaze de lucru, metode de cercetare şi cunoaştere, ale căror rezultate s-au exprimat, în procesul gândirii, prin noţiuni, principii, legi, paradigme, adică matricea conceptuală a teoriei educaţiei.”
-Emil Surdu, Otilia Sanda Bersan-
Cuprins:
PARTEA ÎNTÂI
Introducere in pedagogie şi teoria educaţiei
Capitolul 1
Fenomenul educaţional - cunoaşterea şi înţelegerea lui /7
Capitolul 2
Educabiiitatea - suportul material al educaţiei /11
Capitolul 3
Educaţia - determinaţii şi determinări /18
Capitolul 4
Pedagogia - ştiinţă a educatiei /24
Capitolul 5
Componentele structurale ale educatiei /31
1. educaţia intelectuală /31
2. educaţia morală. /38
3. educatia estetică /46
Capitolul 6
Finalităţile educatiei /52
A. Idealul educaţional /53
B. Scopul educaţional /53
C. Obiectivele educaţionale /54
Capitolul 7
Normaţi vitateaprocesului educaţional66
Capitolul 8
Şcoala şi agenţii educaţionali /72
A. Şcoala - instituţie socio-educaţională /72
B. Profesoru.- între pregătire şi "har" /76
C. Elevul — un participant la propria fomare /78
Capitolul 9
Relaţia educativă /81
Capitolul 10
Managementul educaţional /85
PARTEA A DOUA
Teoria curriculumului
Capitolul 11
Curriculum - concept şi problematică /98
PARTEA A TREIA
Teoria instruirii
Capitolul 12
Didactica, teorie generala, ştiinţifica a procesului de învătământ /110
Capitolul 13
Procesul de învăţământ /118
A. Predarea /120
Managementul predării126
B. Invăţarea /130
Managementul învăţării /139
Capitolul 14
Metodologia activităţilor didactice - metodologia instruirii /148
Capitolul 15
Mijloacele de învăţământ /167
Capitolul 16
Moduri de organizare a procesului de învăţământ /17l
Capitolul 17
Strategiile didactice /176
Capitolul 18
Formele de organizare a procesului de învăţământ /180
Capitolul 19
Raţionalitatea didactică - Proiectarea instruirii.189
Capitolul 20
Comunicarea didactică /195
PARTEA A PATRA
Teoria evaluării
Capitolul 21
Evaluarea - teoria şi practica evaluării /204
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu