Editura: Trei
Colectia Educatie si Formare
An aparitie : 2017
Editia I
Editia originala 2014, Attachment-Based Teaching. Creating a Tribal Classroom
Traducerea Camelia Dumitru
ISBN 978-606-719-723-5
Nr pagini : 312
Format 145 x 205
Pretul la data postarii :27,30 lei la Editura, 28,99 lei la elefant (lei ebook-ul), 39 lei la librarie.net
Descrierea editurii:
Creierele umane sunt programate pentru viața socială, iar capacitatea elevilor de a învăța este profund influențată de calitatea legăturii de atașament pe care aceștia o stabilesc cu educatorii și colegii lor. Un atașament securizant nu doar că va garanta o stare de bine în clasă, ci va optimiza tot procesul de învățare, prin întărirea motivației, prin reglarea anxietăților și prin facilitarea neuroplasticității. Plecând de la aceste premise, cartea înfățișează un model pentru o clasă bazată pe atașamente securizante, explorând modul în care relația educator–elev devine crucială pentru a crea niște clase și comunități școlare de tip "tribal", cu funcție de susținere afectivă. Cartea este un îndemn către învățători și profesori, pentru a conștientiza rolul crucial al legăturilor sociale în optimizarea procesului educativ.
„Avem nevoie, mai mult ca oricând, de o transformare profundă a modului în care definim și practicăm învățarea pentru că, deși toată lumea spune că trăim într-o societate bazată pe cunoaștere și pe învățare, aproape nimeni nu mai vrea să învețe...Învățarea a fost alterată de gratificarea imediată, de evaluările fără sens, de presiunile instituționale și sociale de tot felul, de ierarhii și mai ales de neînțelegerea modului în care ne angajăm ca ființe umane în acest proces. Cozolino ne propune o soluție naturală, inedită și simplă: readucerea dimensiunilor socială și emoțională în învățare prin predarea bazată pe atașament."
– Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti
Louis J. Cozolino este profesor de psihologie la Universitatea Pepperdine din Los Angeles. A scris cărți dedicate neuroștiințelor și psihoterapiei.
De acelas autor:
Predarea bazată pe atașament. Cum să creezi o clasă tribală, Trei 2017
De ce este eficientă psihoterapia. Cum ne folosim mintea pentru a ne influența creierul, Trei 2017
Dezvoltarea terapeutului. Vindecandu-i pe ceilalti - Vindecandu-te pe tine insuti, Trei 2022
Cuprins:
Partea I: Creierul social 11
Capitolul 1. Puterea atașamentului 13
Capitolul 2: Creierul social 38
Capitolul 3: Modelarea creierului 63
Partea a II‑a: Inhibarea învățării 87
Capitolul 4: Stresul și învățarea: conexiuni vitale 89
Capitolul 5: Cum să ajungi la elevii „needucabili" 112
Capitolul 6: De la intimidare (bullying) la epuizare (burnout): cum îi subminează stresul social pe elevi și profesori 137
Partea a III‑a: Activarea creierului pentru învățare 165
Capitolul 7: A fi văzut și a te simți înțeles 167
Capitolul 8: Joc, explorare și învățare 191
Capitolul 9: Spunerea de povești: cea mai veche oră de curs 212
Partea a IV‑a: Accesarea instinctelor sociale primitive 237
Capitolul 10: Cercurile tribale de lucru în acțiune 239
Capitolul 11: Călătoria eroului și căutarea înțelepciunii 256
Capitolul 12: Chemări mai înalte — Aprofundarea experienței 281
Exerciţii 295
Bibliografie 299
Sugestii de lectură 303
Resurse suplimentare 305
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu