02/08/2023

LEADERSHIP EDUCATIONAL. MODELUL FINLANDEZ. Patru idei insemnate si necostisitoare pentru imbunatatirea invatamantului

Autor: Pasi Sahlberg
Editura Trei
Colectia Educatie si formare
An aparitie : 2019
Editia I
Editia originala: FinnishED leadership : four big, inexpensive ideas to transform education
Traducerea Veronica Tomescu
ISBN 978-606-40-0713-1
Nr pagini : 128
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 31,50 lei la librarul, 59,99 lei la librarie.net, 14,70 lei la libris
Disponibilitate BCU
pdf pe scribd si aici


Descrierea editurii:

        Tot mai multi specialisti in politici educationale analizeaza in ultimii ani motivele pentru care Finlanda se plaseaza in mod constant in topul evaluarilor scolare internationale de tipul PISA. Recunoscut teoretician al stiintelor educatiei, Pasi Sahlberg abordeaza "fenomenul finlandez" din perspectiva leadershipului educational. Comparand strategiile si instrumentele liderilor educationali din Finlanda si din lumea intreaga (de la directori scolar si inspectori la factori de decizie guvernamentali), cartea puncteaza jaloanele ce trebuie sa insoteasca orice initiativa de imbunatatire a claselor, scolilor, curriculumului si politicilor publice. Cititorii vor afla despre importanta starii de bine a elevilor si profesorilor, despre ce inseamna echitatea in scoala, despre cum analiza informatiilor de prima mana (small data) poate fi mai utila decat statisticile generale (big data), dar si despre miturile privind educatia finlandeza, care pot deturna factorii de decizie de la adevaratele nevoi ale scolilor lor.
 
        Am spus in repetate randuri ca una dintre marile cauze (ignorate) ale disfunctiilor din serviciile noastre publice, in general, si din educatie, in particular, consta in calitatea slaba a leadershipului. Gandirea strategica articulata si bazata pe evidente, capacitatea de policy learning si, nu in ultimul rand, formarea capacitatilor umane si institutionale pentru infaptuirea transformarilor necesare din educatie reprezinta elementele principale ale unui leadership educational autentic. Pasi Sahlberg, unul dintre cei mai reputati specialisti finlandezi, pe care am avut placerea sa il intalnesc si sa il provoc la discutii chiar inainte de "mirajul finlandez" din educatie, a reusit in aceasta carte sa ofere o lectie pe cat de simpla si clara, pe atat de semnificativa: se poate mult cu putin! Dar se poate numai atunci cand valorile solide si consecventa stau la baza schimbarilor din educatie. Ma bucura nespus ca avem posibilitatea sa le oferim cititorilor nostri aceasta carte facuta sa inspire! - Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti
 
        Pasi Sahlberg, cel care a facut cunoscut lumii remarcabilul sistem educational finlandez, descrie patru lectii utile specialistilor din institutiile de invatamant din intreaga lume. Prezentarea limpede si la obiect, dar accesibila in acelasi timp, este nu numai impresionanta, ci si binevenita. - Howard Gardner, autorul cartii Minti conducatoare. Istorii de viata ale liderilor mondiali
 
        Expertul finlandez in educatie Pasi Sahlberg este una dintre acele figuri care reuseste sa creeze dezbateri. Unii specialisti il apreciaza pentru modul in care militeaza pentru "centrarea pe elev" si pentru "invatarea axata pe investigatie si explorare". Altii sustin ca mintile necoapte ale copiilor nu pot inca sa stie ce anume este important pentru un elev si ce fel de continuturi are el nevoie sa achizitioneze. - Financial Review

        Pasi Sahlberg este didactician finlandez experimentat si cercetator recunoscut in stiintele educatiei, este profesor-invitat la Harvard University si autorul bestsellerului Finnish Lessons 2.0: What Can the World Learn from Educational Change in Finland.

Cuprins:

Prefață
Cât de importantă este cultura leadershipului pentru învățământ  9
Prolog
O întâlnire întâmplătoare la masa de prânz  12

1. Recreațiile sunt dreptul copilului  30
2. Folosiți datele de volum mic (small data) pentru schimbări de anvergură  45
3. Asigurarea echității în educație  66
4. Evitați „legendele urbane“ despre școlile finlandeze  80

Epilog  
Desertul intenționat  93
Concluzii
Nu vă lăsați  107

Bibliografie  114
Mulțumiri  118
Despre autor  120
Despre volum  123


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu