Editura Universitara
An aparitie : 2020
Editia I
ISBN 978-606-28-1116-7
Nr pagini : 412
Format 195 x 285
Pretul la data postarii : 54,40 lei la Editura, 54,26 lei la librarie.net, 64,60 lei la libris
Disponibilitate BCU
An aparitie : 2020
Editia I
ISBN 978-606-28-1116-7
Nr pagini : 412
Format 195 x 285
Pretul la data postarii : 54,40 lei la Editura, 54,26 lei la librarie.net, 64,60 lei la libris
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Volumul Practica cercetarii in stiintele educatiei. Probleme critice, diagnoza, actiune intentioneaza sa prezinte teoreticienilor si practicienilor, factorilor de decizie, contributii semnificative ale unor specialisti la diagnosticarea, explicarea, prognosticarea si solutionarea unor probleme sensibile, poate chiar critice din invatamant. Autorii sunt o parte din doctorii in stiintele educatiei care au obtinut doctoratul la Universitatea din Bucuresti in cadrul Scolii doctorale a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, domeniul Stiinte ale Educatiei, sub coordonarea profesorului universitar doctor Marin Manolescu. In prezent ocupa functii didactice importante in universitati, scoli, gradinite sau functii manageriale in diverse structure institutionale la nivelul Ministerului Educatiei, al inspectoratelor scolare sau al institutiilor scolare de la nivel preuniversitar.
Volumul isi propune sa valorifice cercetarile realizate de autori in demersul de elaborare a tezelor de doctorat si de obtinere a titlului de „doctor in stiinte ale educatiei”.
Tematica este centrata indeosebi pe investigarea problemelor vulnerabile sau chiar critice izvorate din practica educationala precum:
• asigurarea si evaluarea calitatii in educatie la nivel preuniversitar;
• identificarea coerentelor, a incoerentelor din curriculumul scolar la nivel prescolar, primar, gimnazial si liceal si a solutiilor ameliorative;
• optimizarea procesului didactic, prin promovarea unor strategii instructiveducative de asigurare a succesului scolar;
• modernizarea evaluarii atat la nivel institutional cat si la nivel de proces (in invatamantul prescolar, primar, gimnazial si liceal);
• conceperea si realizarea unor documente curriculare (programe, manuale si auxiliare) moderne, interesante, atractive si in concordanta cu asteptarile elevilor si ale celorlalti beneficiari: profesori, parinti etc.
Lucrarea noastra se doreste a fi un ghid de bune practici in domeniul cercetarii problematicii complexe si extrem de dinamice a vietii si activitatii in educatia tinerelor generatii. Scoala romaneasca, societatea romaneasca s-au schimbat foarte mult. Incearca sa tina pasul cu evolutiile educationale din Europa si din lume, respectand in acelasi timp traditiile valoroase ale invatamantului romanesc. Acestea nu pot fi ignorate. Ele trebuie cunoscute, intelese, explicate, cercetate, interpretate, acceptate si trebuie procedat in consecinta, in cunostinta de cauza. Fiecare studiu asigura o fundamentare teoretica a problemei investigate si prezinta in continuare designul cercetarii precum si rezultatele, interpretarile, concluziile desprinse, impactul scontat, respectand cerintele impuse de teoria si metodologia cercetarii in stiintele educatiei.
Cuprins:
Introducere 7
Prezentarea autorilor 9
1. Diploma - cheia succesului în viață? (Marin MANOLESCU) 14
2. Asigurarea calității în educație în învățământul preuniversitar - un „pod prea îndepărtat?”(Remus CHINĂ) 40
3. Formarea inițială a cadrelor didactice - context și provocări (Iuliana – Marinela TRAŞCĂ) 65
4. Competențele transversale în formarea cadrelor didactice: demersuri teoretice și aplicative (Carmen FLORESCU) 92
5. Modelare curriculară diferențiată pentru copiii cu potențial de dezvoltare a aptitudinilor științifice. Studiu de caz - ciclul primar (Ancuța DAȘOVEANU) 123
6. Dezvoltarea competențelor de lectură la școlarul mic (Mirela MARINESCU) 146
7. Cartea educațională, de la idee la produs. Fundamente teoretice şi metodologice (Alice DUMITRU) 168
8. Funcții şi finalități ale evaluărilor naționale: diagnoză, reglare, prognoză (Laura BUTARU) 203
9. Complementaritatea dintre evaluarea tradițională şi alternativă în școală. Fundamente teoretice şi practic-aplicative (Aida Cornelia STOIAN) 216
10. Valențe formative ale metodelor alternative de evaluare a rezultatelor învățării la elevii din ciclul gimnazial (Otilia Sanda BERSAN) 229
11. Aspecte ale cercetării educaționale în evaluarea calitativ-apreciativă. Demers aplicativ în educația religioasă la nivelul învățământului primar (Emil LAZĂR) 256
12. Evaluarea alternativă – evaluarea durabilă (Brândușa ȚEICAN) 286
13. Evaluarea în învățământul preșcolar: semnificații, strategii de optimizare (Nicoleta DIN) 319
14. Rolul grădiniței în formarea competențelor parentale (Alina Carmen BOZON) 352
15. Cooperarea în procesul didactic - valențe în stimularea cognitivă, acțională şi socioafectivă a elevilor (Daniela SANDU) 382
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu