Autor: Timothy D. Walker
Editura Trei
Colectia Educatie si formare
An aparitie : 2018
Editia I
Editia originala: Teach Like Finland: 33 Simple Strategies for Joyful Classrooms
Traducerea Cristina Firoiu
ISBN 978-606-40-0370-6
Nr pagini : 248
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 33,15 lei la Editura, 39 lei la carturesti, 39 lei la libris
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Finlanda a surprins o lume întreagă în 2001, când elevii au obținut cele mai bune scoruri la testul internațional PISA, care evalua, în premieră, competențele de gândire critică ale școlarilor din peste 30 de țări – de la SUA și Germania la "tigrii" din Asia de Sud-Est. Finlanda a rămas în top și la următoarele evaluări internaționale, ridicând întrebarea: Cum se face că elevii din micul stat nordic - unde zilele de școală sunt mai scurte, temele, aproape inexistente, iar testele standardizate sunt o raritate - au reușit să obțină scoruri la nivelul suprasolicitaților școlari asiatici? Plecat din SUA, pentru a preda la clasa a cincea într-o școală din Helsinki, autorul a aflat în scurtă vreme secretele reușitei finlandeze. De la pauzele de relaxare și crearea sentimentului de apartenență între elevi până la esențializarea materiei în "minilecții" și co-planificarea orelor împreună cu elevii, cartea vă încurajează să adaptați din metodele din miraculoasa școală finlandeză.
Pentru ca învățarea să se producă în mod autentic, aceasta ar trebui să devină "spațiul de întâlnire" dintre profesori, elevi și lumea reală. Construirea acestui spațiu de întâlnire presupune alinierea mai multor condiții. Despre aceste condiții și despre maniera în care le putem dezvolta ne vorbește Timothy Walker, care descifrează simplu și clar cheile succesului finlandez în educație. Această carte nu este despre Finlanda și despre un sistem de educație, ci despre copii, despre modul în care, oriunde și oricând, starea lor de bine, serviciile de suport pentru învățare, contactul cu natura, autonomia și încrederea fac ca lumile de multe ori paralele ale profesorilor și elevilor să se întâlnească și să genereze experiențe relevante de învățare. Dacă analizăm cele 33 de strategii propuse aici, vom observa că lucrurile simple, care stau în puterea noastră, sunt de fapt cele care fac diferența. În România de azi, singura cale solidă de transformare a educației este cea a profesorilor care vor și care pot să facă diferența între confortul și nepăsarea "lumilor paralele" și "spațiul comun de întâlnire" al experiențelor autentice de învățare. – Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti
Timothy D. Walker este un profesor american care predă în Finlanda. Scrie pe teme educaționale pe blogul său ("Taught by Finland") și în revista The Atlantic.
Cuprins:
Mulțumiri 9
Cuvânt‑înainte 11
Introducere 21
Capitolul 1. Starea de bine 33
Introduceți în orar pauze de relaxare 39
Îmbinați învățarea cu mișcarea 46
Aveți grijă să vă refaceți forțele după orele de școală 58
Simplificați spațiul de învățare 65
Împrospătați aerul din clasă 71
Ieșiți în natură 76
Mențineți o atmosferă liniștită în clasă 81
Capitolul 2. Sentimentul de apartenență 91
Alcătuiți o echipă de asistență pentru elevi 91
Încercați să cunoașteți mai bine fiecare copil 95
Jucați‑vă împreună cu elevii dumneavoastră 101
Sărbătoriți realizările elevilor 107
Participați la împlinirea aspirației comune a clasei 113
Puneți capăt hărțuirii între elevi 119
Încurajați elevii să se sprijine între ei 124
Capitolul 3. Autonomia 128
Acordați‑le elevilor multă libertate încă de la început 131
Rezervați‑vă câteva intervale‑tampon 136
Oferiți alternative 143
Planificați activitățile școlare împreună cu elevii 147
Creați situații reale de învățare 154
Cereți responsabilitate din partea elevilor 162
Capitolul 4. Măiestria 170
Predați doar noțiunile de bază 171
Extrageți din manuale conținutul relevant 179
Valorificați avantajele tehnologiei 184
Aduceți muzica în sălile de clasă 189
Oferiți‑le elevilor mai multă îndrumare 194
Puneți elevii să își dovedească cunoștințele 203
Discutați notele împreună cu elevii 208
Capitolul 5. Mentalitatea 213
Căutați să atingeți starea de flux 217
Fiți mai groși de obraz 220
Colaborați cu colegii în pauza de cafea 225
Invitați la ore specialiști 229
Bucurați‑vă în tihnă de vacanțe 233
Nu uitați de buna dispoziție 236
Referințe bibliografice 239
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu