Editura Prestige
Colectia ScienceConnection
An aparitie : 2023
Editia I
Editia originala: Boosting Brain Power
Traducerea Cristina Ionela Gogoaşă
ISBN 978-630-6506-62-0
Nr pagini : 208
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 50 lei la Editura, 45 lei la carti-bune, 50 lei la libris
Descrierea editurii:
Dacă vrei ca copiii aflaţi în grija ta să crească puternici, trebuie să ştiţi cum se dezvoltă creierul de la naştere până la vârsta de cinci ani şi ce să faceţi că să-i spijiniţi. Pentru a înţelege mai uşor informaţiile, această carte prezintă cercetări ştiinţifice care explică ce puteţi face în fiecare zi pentru a stimula dezvoltarea sănătoasă a creierului la copii. Dacă se face la momentul potrivit, ceea ce învaţă un copil în primii cinci ani reprezintă o mină de aur, asigurându-i o dezvoltare fizică şi cognitivă valoroasă pentru toată viaţa.
Citind acest abecedar al dezvoltării creierului, veţi dobândi cunoştinţele de bază despre modul în care se dezvoltă şi se conectează mintea unui copil cu lumea. Veţi afla cât de importante sunt atenţia, formarea de conexiuni şi comunicarea în această etapă. în această carte, veţi explora 52 de strategii uşor de implementat - câte una pentru fiecare săptămână din an -pe care se bazează dezvoltarea copiilor în prezent şi îi pregătesc pentru învăţarea viitoare. Folosind aceste cunoştinţe noi despre creier cu bună ştiinţă cu bebeluşii, copilaşii şi preşcolarii veţi aprinde scânteile care le vor lumina lumea!
Cuprins:
MULŢUMIRI 13
INTRODUCERE: CE POT ÎNVĂŢA CU UŞURINŢĂ ÎNGRIJITORII DESPRE DEZVOLTAREA CREIERULUI 15
PARTEA 1: 101 ELEMENTE ALE CREIERULUI 23
Cum se dezvoltă creierul 24
Ordinea dezvoltării regiunilor creierului 26
Componentele creierului 28
Timpul şi influenţa 30
Structura şi funcţiile creierului 31
Caracteristici pe care le au toţi creierii 34
PARTEA A II-A: CONECTEAZĂ CEEA CE ÎNVEŢI CU CEEA CE FACI 39
Dezvoltarea legată de sincronizare şi de activităţi 39
învaţă, conectează, gândeşte şi aplică 40
PARTEA A III-A; MESAJE GENERALE BAZATE PE ŞTIINŢĂ 45
1. Foloseşte-I sau îl pierzi! 45
2. Acordă atenţie ordinii şi timpului în care are loc dezvoltarea creierului 47
3. Nu te aştepta să vezi modificări ale structurilor creierului, dar să ştir că acestea apar mereu 53
4. Realizează că niveluri diferite de stres cauzează reacţii diferite la nivelul creierului 55
5. Conectează ideile noi care doreşti să fie învăţate de copii, de lucruri pe care ei le cunosc deja 59
6. Fii conştient de cât de multe abilităţi depind de recunoaşterea tiparelor. 61
7. Află de ce pediatrii recomandă ca bebeluşul să stea pe burtică 66
8. încurajează activităţi care implică zona mediană a corpului 68
9. Rămâi încrezător că fiecare copil poate beneficia din traiul dintr-un mediu pozitiv 70
10. Rezistă tentaţiei naturale de a căuta o soluţie rapidă 72
11. Să fii capabil să explici investiţia în copilăria timpurie 74
12. Creierul trebuie privit ca un organ care caută noutăţi 77
13. înţelege cum jocul este legat în mod direct de învăţare 80
PARTEA A IV-A: MESAJE DE ATENŢIONARE 83
14. Foloseşte emoţia pentru a capta mai uşor atenţia copiilor 83
15. Joacă exerciţii distractive de urmărire cu bebeluşii 85
16. Elimină din când în când măsurile de siguranţă 88
17. Oferă-le copiilor oportunitatea de a face previziuni 92
18. Trebuie să înţelegi de ce privitul la televizor nu reprezintă un lucru bun pentru sugari şi pentru copii mici 94
19. înţelege importanţa timpului petrecut faţă în faţă cu cel mic 98
20. Creşte în mod conştient perioada de timp în care cel mic acordă atenţie 100
21. Mediul de îngrijire trebuie să fie odihnitor din punct de vedere vizual 102
22. încurajează-i pe copii să-şi controleze impulsurile 105
23. Oferă medii stabile şi provocatoare, care încurajează dezvoltarea funcţiilor executive ale creierului 109
PARTEA A V-A: MESAJE DE LEGĂTURĂ 115
24. Realizează importanţa de a avea în mod constant cel puţin o persoană care să te iubească 115
25. Răspunde rapid la nevoile copiilor. 118
26. Mângâie copilul pentru a-l calma; mângâie-l pentru o sănătate mai bună 121
27. Ţine copilul în braţe, ca el să se simtă în siguranţă 125
28. Zilnic, exprimă-ţi dragostea şi respectul pentru cei pe care îi îngrijeşti 127
29. Bucură-te când le citeşti copiilor 129
30. încurajează atingerea, prin explorarea ghidată a experienţelor comune 131
31. Arată-i unui copil fotografii cu persoane-cheie, pentru a construi un sentiment de securitate 133
32. învaţă-l mai întâi limba maternă, apoi încurajează-l cu învăţarea altei limbi 135
33. Foloseşte muzica, pentru a crea o legătură cu copiii 140
34. încurajează, mai degrabă, efortul depus de copil decât inteligenţa acestuia 144
35. la în considerare utilizarea tehnologiei 147
36. Să ştii că situaţia din familie nu stabileşte destinul copilului 152
37. învaţă şi practică mindfulness 155
PARTEA A VI-a: MESAJE DE COMUNICARE 163
38. Realizează puterea unei feţe cunoscute 163
39. Vorbeşte, vorbeşte, vorbeşte! 166
40. Comportă-te firesc, atunci când vorbeşti cu un bebeluş 169
41. Pronunţă corect sunetele ,deoarece capacitatea unui copil de a auzi poate influenţa succesul lui de a învăţa să vorbească 171
42. încearcă să foloseşti limbajul semnelor cu copiii preverbali 174
43. Află că pentru dezvoltarea sănătoasă a creierului copilului, a cânta la un instrument muzical este mai de folos decât simpla ascultare a muzicii 179
44. Foloseşte culori îndrăzneţe cu copiii, dar cu măsură 182
45. Urmăreşte-i mişcările, pentru a şti ce trebuie să faci 184
46. Află de ce copiii iubesc jucăriile 187
47. Repetă acelaşi procedeu; e indicat 190
48. Asigură-te că arăţi spre obiecte atunci când predai cuvinte noi 192
49. Citeşte cărţi şi cântă cântece cu rimă, cu ritm şi cu repetare 195
50. Citeşte cărţile cu voce tare, pentru a ajuta copilul să dezvolte concepte 197
51. încearcă abordări proactiveîn lectura timpurie 199
52. Foloseşte un indiciu vizual, atunci când introduci pentru prima dată o idee nouă 201
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu