14/01/2016

TEORII CONTEMPORANE ALE INVATARII. Autori de referinta

Autor :Knud Illeris (Coord)          
Editura Trei
Colectia Educatie si Formare
An aparitie :2014
Editia I      
Traducere din engleza Zinaida Mahu
ISBN 978-606-719-059-5
Nr pagini : 424
Format 145 x 205
Pretul la data postarii :35,40 lei la Editura, 33,04 lei la elefant (26,32 lei ebook-ul), 34,30 lei la librariaonline
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
16 somităţi din ştiinţele educaţiei îşi prezintă cele mai inovatoare cadre teoretice şi cele mai influente contribuţii din domenii precum achiziţia conţinuturilor, dezvoltarea umană sau studiul cultural şi social al procesului învăţării. Cu un accent aparte pus pe instruirea continuă, dar şi pe natura experienţială şi transformativă a învăţării, textele din acest volum familiarizează profesorii şi cercetătorii cu cele mai proaspete idei şi curente din teoriile educaţiei. Dintre autorii de referinţă prezenţi în această antologie nu lipsesc Howard Gardner, Jerome Bruner, Peter Jarvis, Etienne Wenger, Jack Mezirow ş.a.

Învăţarea e „treaba" tuturor: profesori şi elevi din sistemul de educaţie, adulţi angajaţi în procese de formare profesională, manageri conştienţi de avantajul comparativ dat de excelenţa şi creativitatea angajaţilor, consultanţi în procese de învăţare (traineri, mentori, consilieri). Knud Illeris ne pune la dispoziţie o selecţie excepţională de autori de mare prestigiu şi texte fundamentale care au marcat înţelegerea pe care o avem azi cu privire la procesele de învăţare. Un motiv în plus să „luăm de bună" această carte este că ilustrează perspectiva unui autor scandinav, iar sistemele de educaţie şi formare de acolo reuşesc să îmbine cel mai bine performanţa în învăţare cu fericirea şi starea de bine.
- Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, coordonatorul colecţiei „Educaţie şi formare", decanul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti

Knud Illeris
este profesor emerit al Universităţii din Aarhus (Danemarca) şi autor al lucrării How We Learn, o referinţă pentru cercetarea învăţării la adulţi.


Cuprins:


Introducere la colectia „Educatie si formare" 7
Introducere
 10

Cap.1. O intelegere cuprinzatoare a invatarii umane (de Knud Illeris)  21

Cap.2. Cum inveti sa fii o persoana in societate: invatand sa fiu eu (de Peter Jarvis)  45

Cap.3. Cum se transforma „forma"? O abordare a invatarii transformative din perspectiva constructivista a dezvoltarii umane (de Robert Kegan)  68

Cap.4. Invatarea prin expansiune: spre o reconceptualizare a invatarii bazata pe teoria activitatii (de Yrjö Engeström)  101

Cap.5. Pragmatismul: o teorie a invatarii pentru viitor (de Bente Elkjaer)  136

Cap.6. O privire de ansamblu asupra invatarii transformatoare (de Jack Mezirow)  164

Cap.7. Abordari multiple ale cunoasterii (de Howard Gardner)  192

Cap.8. Invatarea biografica in cadrul noului discurs despre invatarea continua (de Peter Alheit)  210

Cap.9. Ciclurile vietii si ciclurile invatarii (de John Heron)  234

Cap.10. Invatarea continua ca o tehnica a sinelui (de Mark Tennant)  265

Cap.11. Cultura, minte si educatie (de Jerome Bruner)  286

Cap.12. Experienta, pedagogie si practici sociale (de Robin Usher)  306

Cap.13. „Probleme normale de invatare" ale tinerilor: in contextul convingerilor culturale implicite (de Thomas Ziehe)  334

Cap.14. Practica invatarii (de Jean Lave)   362

Cap.15. O teorie sociala a invatarii (de Etienne Wenger)   379

Cap.16. Invatarea tranzitionala si consilierea reflexiva pentru cariera: a invata pentru a te angaja (de Danny Wildemeersch si Veerle Stroobants)  398


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu