Editura Presa Universitara Clujeana
An aparitie : 2008
ISBN 978-973-610-676-7
Nr pagini :105
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : Stoc epuizat la Editura
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Școala de astăzi a devenit, contrar așteptărilor, un spațiu al confruntărilor și al conflictelor. In aceste condiții, eficiența școlii, în general, și a fiecărui cadru didactic în parte, depind în mare măsură de preocuparea de a cunoaște și de a înțelege elevii și problemele cu care aceștia se confruntă zi de zi. Neglijarea acestei preocupări, ar putea crea, poate fără intenție, premise pentru ca elevul să refuze să învețe, să fugă de la școală, înțelegerea și comunicarea cu educatorii să se realizeze greoi sau deloc, premise pentru apariția conflictelor, indiferenței, ostilității, care ar putea să se finalizeze cu insucces sau eșec scolar. În aceste condiții, cadrele didactice, specialiștii din școli, părinții și comunitatea, trebuie să acționeze împreună pentru îmbunătățirea actului instructiv-educativ, pentru ca astfel să ajute eficient copilul să se dezvolte sănătos din toate punctele de vedere.
Școala de astăzi a devenit, contrar așteptărilor, un spațiu al confruntărilor și al conflictelor. In aceste condiții, eficiența școlii, în general, și a fiecărui cadru didactic în parte, depind în mare măsură de preocuparea de a cunoaște și de a înțelege elevii și problemele cu care aceștia se confruntă zi de zi. Neglijarea acestei preocupări, ar putea crea, poate fără intenție, premise pentru ca elevul să refuze să învețe, să fugă de la școală, înțelegerea și comunicarea cu educatorii să se realizeze greoi sau deloc, premise pentru apariția conflictelor, indiferenței, ostilității, care ar putea să se finalizeze cu insucces sau eșec scolar. În aceste condiții, cadrele didactice, specialiștii din școli, părinții și comunitatea, trebuie să acționeze împreună pentru îmbunătățirea actului instructiv-educativ, pentru ca astfel să ajute eficient copilul să se dezvolte sănătos din toate punctele de vedere.
PREFATA 7
Capitolul 1 .
FENOMENUL ADAPTARII SCOLARE
11
1.1 . Delimitari
terminologice 11
1.2 . Factorii
care stau la baza adaptarii/dezadaptarii scolare 16
1.2.1 . Factorii
interni (bio-psihologici) ai adaptarii scolare 17
1.2.1.1.
Factorii biologici 17
1.2.1.2.
Factorii psihologici 18
1.2.2 . Factorii externi ai adaptarii scolare 24
1.2.2.1.
Factorii scolari 24
1.2.2.2.
Factorii socio-familiali 28
Capitolul 2 .
PARTICULARITATI BIO-PSIHO-SOCIAL E ALE PREADOLESCENTEI SI IMPLICATIILE LOR
EDUCATIVE 33 2.1. Preadolescenta -
consideratii generale 33
2.2 . Particularitatile
dezvoltarii biofizice a preadolescentilor 37
2.3 . Particularitatile
dezvoltarii psihice a preadolescentilor si implicatiile lor educative 39
2.3.1. Aspecte reprezentative ale dezvoltarii senzorial e si perceptive la preadolescenti 39
2.3.2. Evolutia proceselor psihice cognitive complexe in
preadolescenta 39
2.3.2.1.
Evolutia gandirii la
preadolescenti. Implicatii educative
39
2.3.2.2.
Particularitatile memoriei la
preadolescenti. Implicatii educative 48
2.3.2.3.
Aspecte dominante ale dezvoltarii
imaginatiei in preadolescenta.
Implicatii educative 53
2.3.3 . Evolutia limbajului in preadolescenta. Implicatii educative 56
2.3.4 . Dezvoltarea
afectiv-motivationala a preadolescentilor. Implicatii educative 58
2.3.4.1. Caracteristici ale afectivitatii
in preadolescenta 58
2.3.4.2.
Motivatia scolara la preadolescenti
60
2.3.5 . Planul personalitatii preadolescentilor 65
2.4 . Relatiile sociale
si proftlul moral al preadolescentilor 68
Capitolul 3 .
ADAPTAREA PREADOLESCENTILOR LA EXIGENTELE SCOLARE
SPECIFICE GIMNAZIULUI. ASPECTE
METODOLOGICE SI REZULTATE ALE CERCETARII
71
3.1 . Adaptarea preadolescentilor
la exigentele scolare specifice gimnaziului
71
3.2 . Obiectivele
si metodologia cercetarii 75
3.2.1 . Operationalizare a conceptelor 75
3.2.2 . Metodologia cercetarii si descrierea instrumentelor utilizate 76
3.3 . Rezultate ale
cercetarii 82
3.3.1 . Analiza
si prelucrarea datelor 82
3.3.2 .
Concluzii ale cercetarii 88
ANEXE 91
BIBLIOGRAFIE 101
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu