Editura ASCR Cluj Napoca
Colectia Educatie
An aparitie :2012
ISBN 978-606-8244-63-1
Nr pagini :290
Format 165 x 240
Pret : 30 lei la Editura,30
lei la psihoshop, 23 lei la librarie.net
pdf aici
pdf aici
Descrierea
editurii:
Util profesorilor pentru învățământ prescolar, educatorilor, studenților de la facultățile de profil și părinților
O sursă de formare si informare în didactica domeniului experiential limbă si comunicare, cu exemple de bună practică valoroase în învățământului prescolar.
Cuprinde 22 de modele de proiecte didactice ale unor activităţi integrate pe teme ca jocul didactic, lectura după imagini, povestea creată de copii, activităţi de memorizare incluse în activităţi integrate, proiectare săptămânală a activităţilor instructiv-educative la grupa pregătitoare, proiecte tematice la grupa mare 32 de imagini ale unor secvenţe din timpul desfăşurării activităţilor proiectate.
Util profesorilor pentru învățământ prescolar, educatorilor, studenților de la facultățile de profil și părinților
O sursă de formare si informare în didactica domeniului experiential limbă si comunicare, cu exemple de bună practică valoroase în învățământului prescolar.
Cuprinde 22 de modele de proiecte didactice ale unor activităţi integrate pe teme ca jocul didactic, lectura după imagini, povestea creată de copii, activităţi de memorizare incluse în activităţi integrate, proiectare săptămânală a activităţilor instructiv-educative la grupa pregătitoare, proiecte tematice la grupa mare 32 de imagini ale unor secvenţe din timpul desfăşurării activităţilor proiectate.
Cuprins:
Cuvânt înainte 13
1. O posibilă matrice analitică a învăţământului
preşcolar 17
1.1. Particularităţi
ale învăţământului preşcolar 18
1.2. Aspecte
ale curriculumului pentru învăţământul preşcolar 22
1.3. Rolul
didacticii domeniului experienţial Limbă si comunicare 27
2. Proiectarea didactică: de la concept la demers 31
2.1. Abordare
teoretică a proiectării didactice 31
2.2. Categorii
de activităţi specifice învăţământului preşcolar 81
2.3. Proiectarea
activităţilor integrate 88
3. Activităţi specifice domeniului experienţial Limbă
si comunicare 127
3.1. Activitatea
de memorizare 128
3.2. Activitatea
de convorbire 158
3.3. Activitatea
de povestire 176
3.4. Activitatea
de lectură după imagini 211
3.5. Jocul
didactic 218
4. Managementul grupei în învăţământul preşcolar 235
4.1. Forme
de organizare a activităţilor instructiv-educative 235
4.2. Metode
de predare-învăţare folosite în activităţile de educare a limbajului 235
4.3. Rolul
mijloacelor didactice în cadrul activităţilor instructiv-educative 247
5. Evaluarea activităţilor specifice domeniului experienţial
Limbă si comunicare 253
5.1. Particularităţi
ale evaluării în învăţământul preşcolar 253
5.2. Componentele
şi formele evaluării 256
5.3. Metode
de evaluare 257
5.4. Rolul
proiectelor (tematice) în evaluarea activităţilor specifice domeniului
experienţial Limbă si comunicare 265
6. Profesorul pentru învăţământ preşcolar/educatoarea –
cadru didactic într-un continuu proces de dezvoltare profesională 273
Bibliografie
278
Anexe 281
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu