Autor : Adina Botiş Matanie, Anca Axente
Editura ASCR Cluj Napoca
Colectia: Psihologie şi viaţă
An aparitie :2004 /2011
Editia a II-a
Editia originala 2009
Editia originala 2009
ISBN 978-973-7973-67-2
Nr pagini :130
Format 165 x 240
Pret : 20 lei la Editura,
19 lei la librariepsi,20 lei la psihoshop
Descrierea
editurii:
Ghidul de faţă se adresează părinţilor, educatorilor, consilierilor şcolari şi altor persoane care interacţionează cu copiii. Cuprinde informaţii despre modalităţile eficiente de modificare a comportamentului copilului, din perspectiva disciplinării pozitive.
Cartea vine în întâmpinarea tuturor celor preocupaţi de soluţionarea problemelor comportamentale ale copiilor, a problemelor de adaptare ale acestora sau a randamentului lor scăzut la şcoală. În abordarea comportamentelor problematice, disciplinarea pozitivă vizează şi formele de încurajare, de învăţare a unor comportamente şi atitudini adaptative, modalităţile de îmbunătăţire a comunicării, precum şi cele mai frecvente metode de disciplinare a copilului.
Cartea conţine şi aplicaţii ale disciplinării pozitive, organizate pe categorii de vârstă ale copiilor, în funcţie de cele mai frecvente probleme cu care se confruntă părinţii în disciplinare.
Ghidul de faţă se adresează părinţilor, educatorilor, consilierilor şcolari şi altor persoane care interacţionează cu copiii. Cuprinde informaţii despre modalităţile eficiente de modificare a comportamentului copilului, din perspectiva disciplinării pozitive.
Cartea vine în întâmpinarea tuturor celor preocupaţi de soluţionarea problemelor comportamentale ale copiilor, a problemelor de adaptare ale acestora sau a randamentului lor scăzut la şcoală. În abordarea comportamentelor problematice, disciplinarea pozitivă vizează şi formele de încurajare, de învăţare a unor comportamente şi atitudini adaptative, modalităţile de îmbunătăţire a comunicării, precum şi cele mai frecvente metode de disciplinare a copilului.
Cartea conţine şi aplicaţii ale disciplinării pozitive, organizate pe categorii de vârstă ale copiilor, în funcţie de cele mai frecvente probleme cu care se confruntă părinţii în disciplinare.
Cuprinsul (paginatia) editiei 2004:
Scopul Ghidului 6
Scopul Ghidului 6
Structura Ghidului 7
I. Ce presupune disciplinarea? 8
I.1. Ce a insemnat pana acum disciplinarea? 10
I.2. Ce presupune de fapt disciplinarea? 12
I.3. Disciplinarea pozitiva si pedeapsa 14
II. Sa vorbim despre comportamentul copilului 20
II.1. Care sunt nevoile care motiveaza comportamentul copilului? 22
II.2. Cand ar trebui sa ne ingrijoreze comportamentul copilului? 26
1. Caracteristicile de varsta 26
2. Mediul in care apare 29
3. Diferentele individuale 30
4. Standardele comportamentale ale familiei 30
II.3. Care este diferenta dintre comportament si etichetare? 33
III. Ingredientele unei bune disciplinari 35
III.1. Disciplinarea incepe cu o buna comunicare 36
A. Bariere in comunicarea cu copilul 37
B. Comunicarea inseamna mai mult decat a vorbi 38
1. Ascultarea reflexiva 38
a) Cum stie copilul ca il ascultati? 39
b) Cateva recomandari privind ascultarea reflexiva... 43
c) Comentarii frecvente ale parintilor in legatura cu ascultarea reflexiva 43
d) Cum raspund copiii cand parintii folosesc pentru prima data ascultarea reflexiva? 45
2. Construirea si transmiterea mesajului 46
Aplicatii 52
III.2. Metode care ne ajuta in disciplinarea copilului 54
A. Cand copilul invata un comportament 54
Aplicatii 56
B. Cand dorim sa consolidam un comportament 57
1. Recompensa 57
a) Tipuri de recompense 57
b) Recomandari pentru aplicarea recompensei 63
Aplicatii 64
2. Controlul mediului 66
Aplicatii 66
C. Cand copilul “nu vrea” 67
1. Metoda consecintelor logice si naturale 67
a) Consecinte naturale 68
b) Consecinte logice 69
Aplicatii 72
2. Contractul comportamental 73
Aplicatii 74
3. Extinctia 76
Aplicatii 77
4. Excluderea 78
Aplicatii 80
IV. Pasi in aplicarea disciplinarii 82
V. Aplicatii 89
Prescolari 90
Scolari mici 97
Preadolescenti si adolescenti 101
VI. Sugestii pentru parinti extenuati 107
Bibliografie selectiva 113
I. Ce presupune disciplinarea? 8
I.1. Ce a insemnat pana acum disciplinarea? 10
I.2. Ce presupune de fapt disciplinarea? 12
I.3. Disciplinarea pozitiva si pedeapsa 14
II. Sa vorbim despre comportamentul copilului 20
II.1. Care sunt nevoile care motiveaza comportamentul copilului? 22
II.2. Cand ar trebui sa ne ingrijoreze comportamentul copilului? 26
1. Caracteristicile de varsta 26
2. Mediul in care apare 29
3. Diferentele individuale 30
4. Standardele comportamentale ale familiei 30
II.3. Care este diferenta dintre comportament si etichetare? 33
III. Ingredientele unei bune disciplinari 35
III.1. Disciplinarea incepe cu o buna comunicare 36
A. Bariere in comunicarea cu copilul 37
B. Comunicarea inseamna mai mult decat a vorbi 38
1. Ascultarea reflexiva 38
a) Cum stie copilul ca il ascultati? 39
b) Cateva recomandari privind ascultarea reflexiva... 43
c) Comentarii frecvente ale parintilor in legatura cu ascultarea reflexiva 43
d) Cum raspund copiii cand parintii folosesc pentru prima data ascultarea reflexiva? 45
2. Construirea si transmiterea mesajului 46
Aplicatii 52
III.2. Metode care ne ajuta in disciplinarea copilului 54
A. Cand copilul invata un comportament 54
Aplicatii 56
B. Cand dorim sa consolidam un comportament 57
1. Recompensa 57
a) Tipuri de recompense 57
b) Recomandari pentru aplicarea recompensei 63
Aplicatii 64
2. Controlul mediului 66
Aplicatii 66
C. Cand copilul “nu vrea” 67
1. Metoda consecintelor logice si naturale 67
a) Consecinte naturale 68
b) Consecinte logice 69
Aplicatii 72
2. Contractul comportamental 73
Aplicatii 74
3. Extinctia 76
Aplicatii 77
4. Excluderea 78
Aplicatii 80
IV. Pasi in aplicarea disciplinarii 82
V. Aplicatii 89
Prescolari 90
Scolari mici 97
Preadolescenti si adolescenti 101
VI. Sugestii pentru parinti extenuati 107
Bibliografie selectiva 113
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu