Autor : Kathryn Geldard, David Geldard, Rebecca Yin Foo
Editura Polirom
Colectia PSIHOLOGIE CLINICA SI PSIHOTERAPIE
An aparitie :2013
Traducerea Miruna Andriescu
ISBN 978-973-46-3637-2
Nr pagini : 448
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :
44,95 lei la Editura, 35,96 lei la elefant (29,95 lei ebook-ul), 40,05 lei la librarie.net
44,95 lei la Editura, 35,96 lei la elefant (29,95 lei ebook-ul), 40,05 lei la librarie.net
Descrierea
editurii:
Conceput ca un ghid practic, volumul prezinta cele mai eficiente tehnici de consiliere a copiilor care se confrunta cu probleme emotionale, inclusiv modelul de consiliere integrativa planificata secvential elaborat de autori. Strategiile descrise ii ajuta pe copii sa se elibereze de emotiile problematice, sa-si constientizeze optiunile si alegerile, sa descopere noi comportamente si sa gestioneze comportamentul impulsiv. Pe linga metodele bazate pe principiile si practicile consilierii, autorii propun jocuri, activitati si fise de lucru cu ajutorul carora copiii isi pot explora sentimentele si experientele. Toate aceste tehnici pot fi utilizate cu succes de consilieri, psihologi sau ergoterapeuti, dar si de asistentii sociali si cadrele didactice care lucreaza cu copii cu probleme emotionale.
Dr. Kathryn Geldard este conferentiar, preda consilierea la Facultatea de Arte si Stiinta Afacerilor de la University of the Sunshine Coast (USC), Australia. Cariera sa academica include coordonarea programului de consiliere de la USC, precum si organizarea unor cursuri postuniversitare in cadrul masterului in consiliere. Printre domeniile sale de interes in cercetare se numara consilierea adolescentilor de catre adolescenti, precum si instruirea, evaluarea si eficacitatea consilierilor. A efectuat studii privind adolescentii aborigeni din Australia, in vederea elaborarii unui program de sprijin care sa tina cont de considerente culturale, intr-o comunitate regionala. Este autoarea mai multor manuale bazate pe experienta sa ca terapeut pentru copii, tineri si familiile lor si are o experienta indelungata in supravegherea si instruirea consilierilor.
David Geldard este psiholog cu experienta in consilierea copiilor cu probleme si a familiilor lor. A lucrat in institutii de sanatate mentala si in cadrul serviciilor comunitare, precum si in cabinete private. Impreuna cu sotia sa, Kathryn, s-a implicat mult in pregatirea consilierilor, a asistentilor sociali si a psihologilor in ceea ce priveste utilizarea mijloacelor si activitatilor in consilierea copiilor. In plus, a manifestat un interes sustinut fata de instruirea consilierilor in utilizarea unor metode experientiale de consiliere si in terapia familiala. Impreuna cu Kathryn Geldard, este coautor al unor texte despre consiliere publicate in mai multe tari si traduse in diverse limbi.
Rebecca Yin Foo este specialist in psihologie educationala si psihologia dezvoltarii, cu experienta in acordarea de sprijin psihologic copiilor cu dizabilitati de dezvoltare si familiilor acestora, in cadrul Cerebral Palsy League. Activitatea sa i-a stimulat un interes sporit la nivel practic si academic fata de modalitatile de a lucra cu copiii pentru a obtine rezultate optime. In prezent, lucreaza la un cabinet privat in Brisbane, Australia. Inainte de a-si obtine licenta in psihologie si de a absolvi masteratul in psihologie educationala si psihologia dezvoltarii, a obtinut o licenta in inginerie medicala. A publicat o serie de articole in periodice si a prezentat in cadrul unor conferinte nationale si internationale lucrari referitoare la studiile sale atit in domeniul ingineriei medicale, cit si in cel al psihologiei.
Conceput ca un ghid practic, volumul prezinta cele mai eficiente tehnici de consiliere a copiilor care se confrunta cu probleme emotionale, inclusiv modelul de consiliere integrativa planificata secvential elaborat de autori. Strategiile descrise ii ajuta pe copii sa se elibereze de emotiile problematice, sa-si constientizeze optiunile si alegerile, sa descopere noi comportamente si sa gestioneze comportamentul impulsiv. Pe linga metodele bazate pe principiile si practicile consilierii, autorii propun jocuri, activitati si fise de lucru cu ajutorul carora copiii isi pot explora sentimentele si experientele. Toate aceste tehnici pot fi utilizate cu succes de consilieri, psihologi sau ergoterapeuti, dar si de asistentii sociali si cadrele didactice care lucreaza cu copii cu probleme emotionale.
Dr. Kathryn Geldard este conferentiar, preda consilierea la Facultatea de Arte si Stiinta Afacerilor de la University of the Sunshine Coast (USC), Australia. Cariera sa academica include coordonarea programului de consiliere de la USC, precum si organizarea unor cursuri postuniversitare in cadrul masterului in consiliere. Printre domeniile sale de interes in cercetare se numara consilierea adolescentilor de catre adolescenti, precum si instruirea, evaluarea si eficacitatea consilierilor. A efectuat studii privind adolescentii aborigeni din Australia, in vederea elaborarii unui program de sprijin care sa tina cont de considerente culturale, intr-o comunitate regionala. Este autoarea mai multor manuale bazate pe experienta sa ca terapeut pentru copii, tineri si familiile lor si are o experienta indelungata in supravegherea si instruirea consilierilor.
David Geldard este psiholog cu experienta in consilierea copiilor cu probleme si a familiilor lor. A lucrat in institutii de sanatate mentala si in cadrul serviciilor comunitare, precum si in cabinete private. Impreuna cu sotia sa, Kathryn, s-a implicat mult in pregatirea consilierilor, a asistentilor sociali si a psihologilor in ceea ce priveste utilizarea mijloacelor si activitatilor in consilierea copiilor. In plus, a manifestat un interes sustinut fata de instruirea consilierilor in utilizarea unor metode experientiale de consiliere si in terapia familiala. Impreuna cu Kathryn Geldard, este coautor al unor texte despre consiliere publicate in mai multe tari si traduse in diverse limbi.
Rebecca Yin Foo este specialist in psihologie educationala si psihologia dezvoltarii, cu experienta in acordarea de sprijin psihologic copiilor cu dizabilitati de dezvoltare si familiilor acestora, in cadrul Cerebral Palsy League. Activitatea sa i-a stimulat un interes sporit la nivel practic si academic fata de modalitatile de a lucra cu copiii pentru a obtine rezultate optime. In prezent, lucreaza la un cabinet privat in Brisbane, Australia. Inainte de a-si obtine licenta in psihologie si de a absolvi masteratul in psihologie educationala si psihologia dezvoltarii, a obtinut o licenta in inginerie medicala. A publicat o serie de articole in periodice si a prezentat in cadrul unor conferinte nationale si internationale lucrari referitoare la studiile sale atit in domeniul ingineriei medicale, cit si in cel al psihologiei.
Cuprins:
Despre autori ... 7
Introducere la ediţia a patra ... 9
Partea I. Consilierea copiilor ... 11
1. Obiectivele consilierii copiilor ... 13
2. Relaţia dintre copil şi consilier ... 19
3. Considerente etice privind consilierea copiilor ... 31
4. Atributele consilierilor care lucrează cu copii ... 41
Partea a II-a. Cadrele practicii ... 47
5. Contextul istoric şi idei contemporane despre consilierea copiilor ... 49
6. Procesul terapiei copiilor ... 77
7. Procesele interne ale schimbării terapeutice la copil ... 89
8. Consilierea Integrativă Planificată Secvenţial pentru Copii (modelul SPICC) ... 100
9. Consilierea copiilor în contextul terapiei familiei ... 116
10. Consilierea de grup a copiilor ... 138
Partea a III-a. Abilităţile de consiliere a copiilor ... 149
11. Observarea ... 151
12. Ascultarea activă ... 156
13. Cum ajutăm copilul să îşi spună povestea şi să îşi acceseze emoţii puternice ... 166
14. Gestionarea rezistenţei şi a transferului ... 178
15. Gestionarea conceptului de sine şi a convingerilor autodistructive ... 189
16. Facilitarea activă a schimbării ... 197
17. Finalizarea consilierii ... 212
18. Abilităţile necesare pentru consilierea de grup a copiilor ... 216
Partea a IV-a. Terapia prin joc - folosirea diverselor mijloace şi activităţi ... 227
19. Camera de ludoterapie ... 229
20. Dovezile ce susţin folosirea ludoterapiei în consilierea copiilor ... 236
21. Alegerea mijloacelor sau activităţilor potrivite ... 243
22. Utilizarea animalelor de jucărie ... 256
23. Lucrul cu tava cu nisip ... 266
24. Lucrul cu argilă ... 277
25. Desenul, pictura, colajele şi construirea diferitelor obiecte ... 288
26. Călătoria imaginară ... 302
27. Cărţile şi poveştile ... 311
28. Marionetele şi jucăriile de pluş ... 319
29. Jocurile imaginative de rol ... 329
30. Jocurile ... 343
Partea a V-a. Utilizarea fişelor de lucru ... 353
31. Consolidarea stimei de sine ... 355
32. Formarea de competenţe sociale ... 363
33. Educarea comportamentelor protective ... 376
Partea a VI-a. Concluzii ... 389
Fişe de lucru ... 391
Bibliografie ... 429
Index ... 439
Introducere la ediţia a patra ... 9
Partea I. Consilierea copiilor ... 11
1. Obiectivele consilierii copiilor ... 13
2. Relaţia dintre copil şi consilier ... 19
3. Considerente etice privind consilierea copiilor ... 31
4. Atributele consilierilor care lucrează cu copii ... 41
Partea a II-a. Cadrele practicii ... 47
5. Contextul istoric şi idei contemporane despre consilierea copiilor ... 49
6. Procesul terapiei copiilor ... 77
7. Procesele interne ale schimbării terapeutice la copil ... 89
8. Consilierea Integrativă Planificată Secvenţial pentru Copii (modelul SPICC) ... 100
9. Consilierea copiilor în contextul terapiei familiei ... 116
10. Consilierea de grup a copiilor ... 138
Partea a III-a. Abilităţile de consiliere a copiilor ... 149
11. Observarea ... 151
12. Ascultarea activă ... 156
13. Cum ajutăm copilul să îşi spună povestea şi să îşi acceseze emoţii puternice ... 166
14. Gestionarea rezistenţei şi a transferului ... 178
15. Gestionarea conceptului de sine şi a convingerilor autodistructive ... 189
16. Facilitarea activă a schimbării ... 197
17. Finalizarea consilierii ... 212
18. Abilităţile necesare pentru consilierea de grup a copiilor ... 216
Partea a IV-a. Terapia prin joc - folosirea diverselor mijloace şi activităţi ... 227
19. Camera de ludoterapie ... 229
20. Dovezile ce susţin folosirea ludoterapiei în consilierea copiilor ... 236
21. Alegerea mijloacelor sau activităţilor potrivite ... 243
22. Utilizarea animalelor de jucărie ... 256
23. Lucrul cu tava cu nisip ... 266
24. Lucrul cu argilă ... 277
25. Desenul, pictura, colajele şi construirea diferitelor obiecte ... 288
26. Călătoria imaginară ... 302
27. Cărţile şi poveştile ... 311
28. Marionetele şi jucăriile de pluş ... 319
29. Jocurile imaginative de rol ... 329
30. Jocurile ... 343
Partea a V-a. Utilizarea fişelor de lucru ... 353
31. Consolidarea stimei de sine ... 355
32. Formarea de competenţe sociale ... 363
33. Educarea comportamentelor protective ... 376
Partea a VI-a. Concluzii ... 389
Fişe de lucru ... 391
Bibliografie ... 429
Index ... 439
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu