Autor : Dan Gogleaza
Editura Humanitas
Colectia: în afara colecţiilor
An aparitie :2009
ISBN 978-973-50-2538-0
Nr pagini :436
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 39 lei la Editura,31,20 lei la librarie.net
Descrierea
editurii:
Dan Goglează are vocaţia esenţei, iar lucrarea pe care ne-o propune este un excelent exerciţiu de căutare a acesteia. Un obiectiv ambiţios, care are nevoie de concepte puternice, lipsite de ambiguitate şi perfect articulate. Aparent, noţiunea de „autosugestie“ nu pare a întruni aceste trăsături, deoarece percepţia cotidiană îi deviază semnificaţia în zona proximă celei de „autoamăgire“. Cu toate acestea, Dan Goglează ne oferă un veritabil spectacol ideatic dezvoltat în jurul conceptului de autosugestie, pe care îl înnobilează, căruia îi descoperă fundamentele şi pe care îl trece cu ingeniozitate argumentativă prin intersectările posibile ale vieţii umane cu mediul ei existenţial. Viaţa ca autosugestie este o carte profundă care, paradoxal, se citeşte uşor, deoarece cititorul se regăseşte spontan în argumentaţiile şi exemplele cu care autorul, un psihoterapeut cu experienţă, îl învăluie pagină cu pagină. (Conf. dr. Marian Vasile Popa, Universitatea din Bucureşti)
Cartea lui Dan Goglează este o autoexprimare, o biografie introspectivă indirectă, o ilustrare a strategiilor interacţiunii şi cuceririi poziţiilor de viaţă, o reflecţie asupra rolului pe care-l are cuvântul în structurile psihice ca suport autoreferenţial. E cântarea Cuvântului care vindecă. Reflectând asupra monologului ca mod de construire a universului lumii omului, de obţinere a identităţii şi cunoaşterii de sine, el ne prezintă în fond spirala ascendentă a propriei evoluţii, de la tânărul plecat din Mândreştii Vrancei până la psihoterapeutul vizitat de căutătorii de sens (din vestul sau din estul Europei) şi la filozoful capabil să-şi conceptualizeze trăirile. E cartea unei autoprofeţii împlinite şi a acceptării originii. (Prof. dr. Adrian Neculau, Universitatea „Al. I. Cuza“ din Iaşi)
Viaţa ca autosugestie este o confruntare cu adevărul demitizat despre noi înşine, o descriere a psihologiei autocreaţiei sinelui şi o acceptare a fundamentului neurobiologic decisiv. Dan Goglează ne propune autocunoaşterea introspectivă într-un mod sugestiv, tipic psihoterapeutului care este. Cercul se strânge tot mai mult în jurul temei tratate, el reuşeşte să exprime curajos şi documentat ceea ce gânditorii din domeniu acceptă, mai degrabă tacit, de oarece vreme. O carte care revizuieşte şi oferă soluţii este recomandabilă oricui. (Prof. dr. Liviu Antonesei, Universitatea „Al. I. Cuza“ din Iaşi)
DAN GOGLEAZĂ s-a născut în 1951 în satul Mândreşti din judeţul Vrancea. A
absolvit în 1976 Facultatea de Istorie şi Filozofie, secţia Psihologie
şi Sociologie. Între 1976 şi 1986 a fost psiholog clinician la Spitalul
Judeţean Vrancea din Focşani. În 1986 a cerut azil politic în Germania,
iar din 1989 a practicat psihoterapia în cabinetul propriu din
Leverkusen. Tot în 1989 a devenit membru al Societăţii Psihologilor
Germani BDP (Berufsverband Deutscher Psychologen) din Bonn şi al
Societăţii Germane de Hipnoză DGH (Deutsche Gesellschaft für Hypnose und
Hypnotherapie e.V.). În 1990 i se recunoaşte specializarea de psiholog
clinician şi psihoterapeut de către Academia Psihologilor Germani. În
1999 obţine titlul de doctor în psihologie la Universitatea din Iaşi şi
devine membru al Asociaţiei şi Camerei Psihoterapeuţilşr Germani (VPP -
Verband Psychologischer Psychotherapeuten im BDP; PTK-NRW
-Psychotherapeutenkammer Nordrhein Westfallen). A publicat Psihoterapia ca relaţie a schimbării individuale, Polirom, Iaşi, 2002 şi „Prelucrarea trecutului comunist, o răfuială analitică a moştenirilor de mentalitate", în volumul Viaţa cotidiană în comunism, coordşnat de prof. dr. Adrian Neculau, Polirom, Iaşi, 2004.
Despre autosugestie si retetele self help, cu psihologul Dan Gogleaza
Cuprins:
Precuvânt I 7
Precuvânt II 13
I. Viaţa se
autoreproduce 17
1. Autosugestiile „facerii
lumii“ 41
2. Timpul şi spaţiul memoriei
46
3. Comportamentul simbiotic al
materiei şi al spiritului 54
4. Viaţa se autoproduce. 65
II. Primul cerc autosugestiv.
Cercus
delicti: corp - spirit 74
1. Spiritus versus natura 74
1 .a. Imanenţa şi transcendenţa spiritului
— o polaritate eşuată psihologic 89
1 .b. Incorporările spiritului 93
1.c. Relaţia unor spirite cu propria
corporalitate 108
2. Mitul inconştientului şi
rolul său în autosugestie 112
III. Suportul şi
instrumentele autosugestiei 135
1. Substanţa autosugestiei
este cuvântul 137
2. Instrumentele
autosugestiei: autocomunicarea (comunicarea cu sine), monologul 158
2.a. Orice comunicare cu sine este o
autoinfluenţare 166
2.b. Monologul — dialog cu sine sau voce
interioară? 171
2.c. Monolog, dialog, multilog sau monolog
colectiv? 185
3. Transa voinţei libere — o
iluzie autosugestivă 191
IV. Transele gândirii:
creuzetul autosugestiv 198
1. Paradigmele şi erorile
gândirii 198
2. Substanţa din care se nasc
gândurile 223
3. Nevoia de adevăr şi
proiecţiile. Rolul întâmplării în manipularea conştiinţei 227
4. Gândirea şi surprizele
vieţii. Relaţia destin-hazard 239
5. Blocajele autosugestive
ale gândirii în polarităţi. Obsesia conjuraţiilor şi a conspirativităţii 250
6. Proiecţiile în viaţa
cotidiană 267
7. Proiecţia - anticamera
autoprofeţiei 274
8. Memoria autoasociativă şi
creierul profetic 281
9. Profeţiile „cercetătorului
şi ale etichetărilor diagnostice 301
10. Creierul şi credinţa — un
cerc autosugestiv biopsihologic 317
V. Cercul autosugestiv
afectiv şi conştiinţa eului 356
1. Alexitimia - sindromul
Asperger 365
2. Cercul autosugestiv
emoţional — fundamentul conştiinţei eului 377
3. Conştiinţă sau sentiment
al eului? 385
3.a. Sunt eul şi sentimentul identităţii autosugestii
ale conştiinţei de sine? 411
3.b. Inteligenţa emoţiilor înseamnă
amintirea lor .418
Bibliografie 431
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu