Autor : Mihai Golu
Editura Universitara
An aparitie :2002, 2005
Editia a II
ISBN 978-973-7787-25-0
Nr pagini :718
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :
25 lei la Editura, 22,25
lei la elefant , 24 lei la carti de psihologie, 20 lei la librarie.net
Descrierea
editurii:
Lucrarea "Bazele psihologiei generale" se adresează studenţilor de la
facultăţile de psihologie, absolvenţilor care îşi pregătesc examenul de
licenţă, specialiştilor, dar este utilă şi altor categorii profesionale
dintre care amintim: cadre didactice, asistenţi sociali, medici,
manageri, cadre militare, care se confruntă cu probleme de ordin
psihologic sau uman.
Mihai Golu (n. 1934) este Prof. univ. dr., psiholog. Activitatea sa ştiinţifică este orientată în domeniile psihologiei generale, psihologiei cibernetice, psihologiei personalităţii şi neuropsihologiei. Cercetările sale au adus contribuţii originale importante, recunoscute pe
plan naţional şi internaţional, privind abordarea şi interpretarea psihicului şi a diferitelor funcţii şi procese particulare prin folosirea metodologiei ştiinţifice moderne ale ciberneticii, teoriei comunicării şi a informaţiei, ale teoriei generale a sistemelor. Cea mai importantă contribuţie adusă îndomeniul neuropsihiatriei constă în elaborarea conceptului de neuropsihon şi în formularea principiilor generale ale organizării structurii creierului uman. Sursa
De acelas autor:
Sensibilitatea. Modalitati de receptie senzoriala (coautor), Stiintifica 1970
Perceptie si activitate, Stiintifica 1971
Introducere in psihologie (coautor), Stiintifica 1972, Paideia 2005
Culoare si comportament (coautor), Scrisul Romanesc 1974
Principii de psihologie cibernetica, Ed. Stiintifica si enciclopedica 1975
Tratat de psihofiziologie Vol. 1, Ed Academiei RSR 1978
Psihoneurologie (coautor), Ed Academiei RSR 1983
Tratat de neuropsihologie 2 vol, Ed. Medicala 2000
Fundamentele psihologiei, 2 vol, Ed. Fundatiei Romania de Maine 2002
Dinamica personalitatii, Geneze 1993, Paideia 2005
Bazele psihologiei generale, Universitara 2005
Introducere in conflictologie, Ed. Fundatia Romania de Maine 2019
Dialog despre psihic si constiinta, Ed. Fundatia Romania de Maine 2019
Cuprins:
Introducere 9
SECTIUNEA I
I. OBIECTUL PSIHOLOGIEI
1.1. Conditiile cunoasterii psihologice 15
1.2. Devenirea psihologiei ca stiinta 17
1.3. Probleme generatoare de divergente in
istoria psihologiei 21
1.4. Obiectul psihologiei 22
II. METODELE
PSIHOLOGIEI
2.1. Relatia
obiect-metoda 26
2.2. Metode specifice ale psihologiei 30
2.3. Organizarea cercetarii psihologice 45
III.
PRINCIPIILE PSIHOLOGIEI
3.1. Principiul determinismului extern
(extrapsihic) 48
3.2. Principiul relationarii neuro-psihice 51
3.3. Principiul reflectarii si modelarii
informationale 54
3.4. Principiul actiunii si al unitatii
constiinta-activitate 58
3.5. Principiul genetic si al istorismului 59
3.6. Principiul sistemicitatii 61
IV.
LEGILE SI TEORIILE EXPLICATIVE IN PSIHOLOGIE
4.1. Problema definirii legii in psihologie 64
4.2. Relatia dintre descriere, explicatie si
interpretare 69
4.3. Problema elaborarii teoriei psihologice
72
V. PSIHICUL
UMAN. CARACTERIZARE GENERALA
5.1. Catre o definitie moderna a notiunii de
psihic 80
5.2. Caracteristicile psihicului uman 91
5.3. Modificari ale constiintei 122
SECTIUNEA a-II-a
COMPONENTELE MODALE ALE VIETII PSIHICE
Consideratii
preliminare
VI.
PROCESELE SENZORIALE
6.1. Senzatia 136
6.1.1. Sensibilitatea
si legile ei 142
A. Legile psihofizice 144
B. Legile psihofiziologice 146
C. Legile socioculturale 149
6.1.2. Clasificarea
senzatiilor 152
A. Senzatiile extero-informative
152
A.1. Senzatiile cutanate
152
A.2. Senzatiile vizuale
159
A.3. Senzatiile auditive 180
A.4. Senzatiile olfactive
210
A.5. Senzatiile gustative
221
A.6. Senzatiile vestibulare231
B. Senzatiile
proprioceptiv-kinestezice 236
C. Senzatiile organice 243
D. Senzatiile de durere 254
6.2. Perceptia 259
6.2.1.
Caracterizare generala 259
6.2.2.
Legile perceptiei 298
6.2.3.
Formele perceptiei 308
6.2.4.
Perceptia ca forma specifica de activitate si factor bazal de reglare a
activitatii 340
VII.
REPREZENTAREA
7.1. Definitie si caracterizare psihologica generala
346
7.2. Proprietatile reprezentarilor 353
7.3. Tipurile reprezentarilor 357
7.4. Locul si rolul reglator al reprezentarii
in activitate si comportament 358
VIII.
GANDIREA
8.1. Definitie si caracterizare generala 367
8.2. Structura psihologica interna a gandirii
374
A.
Blocul operatiilor 376
B.
Blocul continuturilor 397
C.
Blocul produselor 403
D.
Blocul relatiilor 404
8.3. Forme modale de procesare-integrare a
informatiei 405
A. Procesarea inductiva 405
B.
Procesarea de tip deductiv 412
C.
Procesarea analogica 417
8.4. Gandirea ca activitate specifica de
rezolvare a problemelor 418
8.5. Gandirea ca proces decizional 429
8.6. Gandirea ca proces de teoretizare 433
XI.
IMAGINATIA
9.1. Caracterizare generala. Definitie 436
9.2. Formele imaginatiei 441
9.2.1. Visele 441
9.2.2. Procesele 443
9.2.3. Reveria 443
9.2.4. Imaginatia
reproductiva 444
9.2.5. Imaginatia
creatoare 446
X.
MEMORIA
10.1. Definitie si caracterizare psihologica generala
451
10.2. Dinamica memoriei 455
10.3. Formele
memoriei 467
10.4. Calitatile memoriei 477
10.5. Mecanismele memoriei 478
10.6. Uitarea 484
XI.
LIMBAJUL
11.1. Precizari si delimitari terminologice
488
11.2. Specificul psihologic al limbajului 494
11.3. Determinatiile limbajului verbal 495
11.4. Verigile functionale ale limbajului
verbal 509
11.5. Functiile limbajului verbal 511
11.6. Formele limbajului verbal 517
11.7. Mecanismele neurofiziologice ale limbajului
520
XII.
ATENTIA
12.1. Definitie si caracterizare psihologica generala
525
12.2. Dimensiunile (atributele) atentiei 529
12.3. Formele
atentiei 533
12.4. Modele teoretice explicative ale
atentiei 536
XIII.
AFECTIVITATEA
13.1. Aspecte teoretice si metodologice generale
542
13.2. Spre o definitie a afectivitatii 544
13.3. Clasificarea proceselor si starilor
afective 549
13.4. Dimensiunea relationala a afectivitatii 554
13.5. Structura procesului emotional 555
13.6. Rolul afectivitatii in activitate 558
13.7. Agresivitate-toleranta 560
13.8. Stresul, anxietatea si angoasa 561
13.9. Mecanismele emotiilor 564
XIV.
MOTIVATIA
14.1. Definitie si caracterizare generala 571
14.2. Motivul si functiile sale 576
14.3. Forme si niveluri de integrare a
motivatiei 582
14.4. Motivatie si frustrare 590
14.5. Motivatie si conflict 592
14.6. Nivel de aspiratie, nivel de expectatie,
nivel de realizare 593
14.7. Teorii ale motivatiei 594
XV.
VOINTA
15.1. Definirea si caracterizare generala a
vointei 596
15.2. Structura si fazele actului voluntar 602
15.3. Calitatile vointei 605
15.4. Dezvoltarea ontogenetica a vointei 607
15.5. Vointa sociala 610
XVI.
ACTIVITATEA UMANA
16.1. Consideratii generale 613
16.2. Definirea si structura psihologica a
activitatii 616
16.3. Formele activitatii 623
SECTIUNEA a-III-a
XVII.
PERSONALITATEA
17.1. Aspecte teoretice si metodologice 645
17.1.1.Acceptiuni ale
termenului de personalitate 646
17.2.Temperamentul 659
17.2.1. Definitie si
caracterizare generala 659
17.2.2. Clasificarea
temperamentelor 661
A.
Tipologiile morfologice sau bioconstitutionale 661
B. Tipologiile
fiziologice si psihofiziologice 669
C. Tipologiile
psihologice 673
D. Tipologiile
clinice 677
17.3. Caracterul 678
17.3.1.
Definitie si caracterizare generala 678
17.3.2.
Structura psihologica a caracterului 681
17.3.3.
Trasaturile caracteriale 686
17.4. Aptitudinile 689
17.4.1.
Definitie si caracterizare generala 689
17.4.2.
Raportul innascut-dobandit in structura aptitudinilor 693
17.4.3.
Clasificarea aptitudinilor 696
17.5. Imaginea de sine, rolul ei reglator in
sistemul personalitatii 702
17.6. Eul 709
Bibliografie
selectiva 712
aveti aceasta carte de vinzare _
RăspundețiȘtergere