Autor: Luke Burgis
Editura Publica
An aparitie : 2022
Editia I
Editia originala: Wanting: The Power of Mimetic Desire in Everyday Life
Traducerea Adina Avramescu
ISBN 978-606-722-536-5
Nr pagini : 416
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 52 lei la Editura, 58,50 lei la elefant, 49 - 55 lei pe okazii
Descrierea editurii:
Gravitația afectează aproape toate aspectele vieții noastre materiale. Există însă o forță psihologică tot atât de puternică, despre care aproape nimeni nu a auzit. Ea este cea care aduce grupuri de oameni împreună, dar le și desparte, făcând ca anumite scopuri să fie atractive pentru unele, dar nu și pentru altele, și alimentând cicluri ale anxietății și ale conflictelor. În Wanting, Luke Burgis se folosește de opera filosofului francez René Girard pentru a scoate la lumină această forță ascunsă și ne arată cum ne modelează ea viața și societatea.
Girard susține că oamenii nu doresc nimic în mod independent. Dorința este mimetică – noi imităm ceea ce vor alți oameni, iar acest lucru ne influențează modul în care ne alegem partenerii, prietenii, cariera, hainele și destinațiile de vacanță. Dorința mimetică este responsabilă până și de formarea identității noastre. Ea ne ajută să înțelegem de ce piesele lui Shakespeare sunt la fel de actuale și azi, de ce Peter Thiel a decis să fie primul investitor în Facebook și de ce lumea este tot mai divizată chiar pe măsură ce devine tot mai conectată.
Pornind de la experiența sa de antreprenor, profesor și student la filosofie și teologie, Burgis ne împărtășește tactici care ne ajută să transformăm voința oarbă în una intențională, iar pentru asta nu trebuie să ne abandonăm dorința, ci să dorim într-un mod diferit. Este posibil să căpătăm un control mai mare asupra lucrurilor pe care le vrem și o mai mare independență față de curente și mode și să găsim mai mult sens în munca și în viața noastră.
Această carte avansează ideea surprinzătoare că multe dintre scopurile noastre nu reflectă altceva decât ceea ce credem noi că vor alții. Este o lectură fascinantă la capătul căreia ajungi să-ți regândești motivațiile pentru lunile și chiar pentru anii următori. — Adam Grant
Luke Burgis a fondat și a condus nenumărate companii. În prezent este asociat și director al Ciocca Center for Principled Entrepreneurship de la Catholic University of America, unde predă un curs de afaceri și dezvoltă noi inițiative în educație. De asemenea, este fondator și director al Fourth Wall Ventures, un incubator pentru oameni și companii care contribuie la formarea unei ecologii umane sănătoase.
Cuprins:
Cuvânt-Inainte 15
Prolog. Un sentiment neaşteptat de uşurare 23
Introducere. Gravitaţia socială 31
PARTEA I I Puterea dorinţei mimetice
1. Modele ascunse - Minciuni romantice, adevăr infantil 55
Secretele pe care le păstrează bebeluşii 60Martini este poarta de acces spre alte droguri rnai periculoase 67Tortele libertătii 69Jocuri mirnetice 77Modele care mişcă pietele 85
2. Realitatea distorsionată - Suntem iarăşi cu toţii novici 89
Două tipuri de rnodele 92Celebristan 95Novicistan 98Distorsfunea 1: pervertirea admiratiei 101Distorsiunea 2: cultul experţilor 104Distorsiunea 3. reflexivitatea 109Medierea socială 118
3. Contagiunea socială — Cicluri ale dorinţei 121
Lamborghini versus Ferrari 124Memele şi teoria mimetică 135Efectul de volant 137Ciclul creativ 139CicluI distructiv 147Valori ierarhice 160Prăbuşirea dorinţei 167
4. Inventarea vinovătiei - O descoperire socială subestimată 171
Violenţa sacră 173Pericolul purităţii 175Cum să-i salvezi pe oameni de ei înşişi 179Calea cea mai uşoară 188Mania Dansului din 1518 192O judecată sigură 195Bucuria hate-watchingului 198Tapul ispăşitor câştigă 203Conştiinţă de sine, ură de sine 210Semne ale contradicţiei 214
PARTEA A II-A I Transformarea dorinţei
5. Antimimetic - Cum să hrănesti oamenii, nu sistemele 221
Obiective care se schimbă mereu 222Sisteme mimetice 225Ce inseamnă să fii urmărit şi evaluat 227Tra-la-la-ul şi eleganţa 232Calea cea mai puţin bătătorită 234Cum să-ţi formezi o mentalitate nouă 238
6. Empatia disruptivă - Cum treci peste dorinţele superficiale 243
Care este problema cu simpatia 251Dorinţe consistente 253Cum să scuturi praful 255Poveşti despre implinire 259Patternuri motivaţionale 265
7. Leadership transcendent - Despre cum liderii importanţi inspiră şi formează dorinţe 271
Dorinţa imanentă 274Dorinţa transcendentă 275Abilitatea 1: modifică gravitaţia 277Abilitatea 2: viteza adevărului 281Abilitatea 3: discernământ 285Abilitatea 4: stai în linişte intr-o incăpere 288Abilitatea 5: filtrează feedbackul 292
8. Viitorul mimetic — Ce vom vrea mâine 297
Nisipuri mişcătoare culturale 301Instrumente versus relaţii 307Dorinţa fabricată 308Transformarea dorinţei 315Spaţii esenţiale 319Cele trei invenţii 327Cea mai mare dorinţă a ta 331
Cuvânt de Incheiere 329
Multumiri 341
Anexa A: Glosar 345
Anexa B: Bibliografie pentru teoria mimetică 353
Anexa C: Teme motivationale 355
Note şi bibliografie 363
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu