08/09/2023

WANTING. Puterea dorintei mimetice in viata de zi cu zi

Autor: Luke Burgis 
Editura Publica
An aparitie : 2022
Editia I
Editia originala: Wanting: The Power of Mimetic Desire in Everyday Life
Traducerea Adina Avramescu
ISBN 978-606-722-536-5
Nr pagini : 416
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 52 lei la Editura, 58,50 lei la elefant, 49 - 55 lei pe okazii


Descrierea editurii:

        Gravitația afectează aproape toate aspectele vieții noastre materiale. Există însă o forță psihologică tot atât de puternică, despre care aproape nimeni nu a auzit. Ea este cea care aduce grupuri de oameni împreună, dar le și desparte, făcând ca anumite scopuri să fie atractive pentru unele, dar nu și pentru altele, și alimentând cicluri ale anxietății și ale conflictelor. În Wanting, Luke Burgis se folosește de opera filosofului francez René Girard pentru a scoate la lumină această forță ascunsă și ne arată cum ne modelează ea viața și societatea.
        Girard susține că oamenii nu doresc nimic în mod independent. Dorința este mimetică – noi imităm ceea ce vor alți oameni, iar acest lucru ne influențează modul în care ne alegem partenerii, prietenii, cariera, hainele și destinațiile de vacanță. Dorința mimetică este responsabilă până și de formarea identității noastre. Ea ne ajută să înțelegem de ce piesele lui Shakespeare sunt la fel de actuale și azi, de ce Peter Thiel a decis să fie primul investitor în Facebook și de ce lumea este tot mai divizată chiar pe măsură ce devine tot mai conectată.
        Pornind de la experiența sa de antreprenor, profesor și student la filosofie și teologie, Burgis ne împărtășește tactici care ne ajută să transformăm voința oarbă în una intențională, iar pentru asta nu trebuie să ne abandonăm dorința, ci să dorim într-un mod diferit. Este posibil să căpătăm un control mai mare asupra lucrurilor pe care le vrem și o mai mare independență față de curente și mode și să găsim mai mult sens în munca și în viața noastră.

        Această carte avansează ideea surprinzătoare că multe dintre scopurile noastre nu reflectă altceva decât ceea ce credem noi că vor alții. Este o lectură fascinantă la capătul căreia ajungi să-ți regândești motivațiile pentru lunile și chiar pentru anii următori. — Adam Grant

        Luke Burgis a fondat și a condus nenumărate companii. În prezent este asociat și director al Ciocca Center for Principled Entrepreneurship de la Catholic University of America, unde predă un curs de afaceri și dezvoltă noi inițiative în educație. De asemenea, este fondator și director al Fourth Wall Ventures, un incubator pentru oameni și companii care contribuie la formarea unei ecologii umane sănătoase.

Cuprins:

Cuvânt-Inainte  15
Prolog. Un sentiment neaşteptat de uşurare 23 
Introducere. Gravitaţia socială 31 

PARTEA I I Puterea dorinţei mimetice 

1. Modele ascunse - Minciuni romantice, adevăr infantil 55 
Secretele pe care le păstrează bebeluşii  60
Martini este poarta de acces spre alte droguri rnai periculoase 67 
Tortele libertătii 69 
Jocuri mirnetice  77 
Modele care mişcă pietele  85 

2. Realitatea distorsionată - Suntem iarăşi cu toţii novici 89 
Două tipuri de rnodele 92 
Celebristan   95 
Novicistan 98 
Distorsfunea 1: pervertirea admiratiei 101 
Distorsiunea 2: cultul experţilor  104
Distorsiunea 3. reflexivitatea  109 
Medierea socială 118 

3. Contagiunea socială — Cicluri ale dorinţei 121 
Lamborghini versus Ferrari 124 
Memele şi teoria mimetică 135 
Efectul de volant  137 
Ciclul creativ 139 
CicluI distructiv 147 
Valori ierarhice 160 
Prăbuşirea dorinţei 167 

4. Inventarea vinovătiei - O descoperire socială subestimată 171 
Violenţa sacră 173 
Pericolul purităţii 175 
Cum să-i salvezi pe oameni de ei înşişi 179 
Calea cea mai uşoară 188 
Mania Dansului din 1518 192 
O judecată sigură 195 
Bucuria hate-watchingului 198 
Tapul ispăşitor câştigă 203 
Conştiinţă de sine, ură de sine 210 
Semne ale contradicţiei 214 

PARTEA A II-A I Transformarea dorinţei 

5. Antimimetic - Cum să hrănesti oamenii, nu sistemele 221 
Obiective care se schimbă mereu 222 
Sisteme mimetice 225 
Ce inseamnă să fii urmărit şi evaluat 227 
Tra-la-la-ul şi eleganţa 232 
Calea cea mai puţin bătătorită 234 
Cum să-ţi formezi o mentalitate nouă 238 

6. Empatia disruptivă - Cum treci peste dorinţele superficiale   243 
Care este problema cu simpatia   251 
Dorinţe consistente   253 
Cum să scuturi praful   255 
Poveşti despre implinire   259 
Patternuri motivaţionale   265 

7. Leadership transcendent - Despre cum liderii importanţi inspiră şi formează dorinţe   271 
Dorinţa imanentă   274 
Dorinţa transcendentă   275 
Abilitatea 1: modifică gravitaţia   277 
Abilitatea 2: viteza adevărului 281 
Abilitatea 3: discernământ 285 
Abilitatea 4: stai în linişte intr-o incăpere 288 
Abilitatea 5: filtrează feedbackul 292 

8. Viitorul mimetic — Ce vom vrea mâine 297 
Nisipuri mişcătoare culturale 301 
Instrumente versus relaţii 307 
Dorinţa fabricată 308 
Transformarea dorinţei 315 
Spaţii esenţiale 319 
Cele trei invenţii 327 
Cea mai mare dorinţă a ta 331 

Cuvânt de Incheiere 329 
Multumiri 341 
Anexa A: Glosar 345 
Anexa B: Bibliografie pentru teoria mimetică 353 
Anexa C: Teme motivationale 355 
Note şi bibliografie 363 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu