18/02/2012

CUNOASTEREA OMULUI

Autor:Alfred Adler
Editura IRI
An aparitie :1991 (Editura Stiintifica), 1996
Editia a II-a
Editia originala: Der Sinn des Lebens, 1933
Traducerea Leonard Gavriliu
ISBN 973-97229-6-2
Nr pagini : 274
Format 130x190
Anticariat. Pret orientativ pe okazii : 30 lei
Download pdf pe slideshare 

Cuprins:

Studiu introductiv Alfred Adler - o revansa a socialului asupra biologismului freudian
Cuvant inainte
 

Partea generala
Introducere
 Capitolul 1 . Viata psihica a omului (1. Noţiunea de psihic şi condiţia vieţii psihice; 2. Funcţia organului psihic; 3. Finalitatea în viaţa psihică) ............ 51 
Capitolul 2. Esenta sociala a vietii psihice (1. Adevărul absolut; 2. Necesitatea vieţii în comun;
3. Securitate şi adaptare; 4. Sentimentul de comuniune socială) .......... 59
Capitolul 3. Copilul si societatea (1. Situaţia sugarului; 2. Influenţa dificultăţilor; 3. Omul ca fiinţă socială) .......... 65
Capitolul 4. Amprentele lumii exterioare (1. Generalităţi privind concepţia despre lume; 2. Elementele dezvoltării concepţiei despre lume: a) Percepţiile; b) Amintirile; c) Reprezentările; 3. Fantezia;
4. Visele (generalităţi); 5. Transpunerea afectivă (Einfiihlung); 6. Influenţa omului asupra celorlalţi (hipnoza şi sugestia) ................74
Capitolul 5. Sentimentele de inferioritate si tendinta de a se impune (1. Situaţia din prima copilărie; 2. Compensarea sentimentului de inferioritate; aspiraţia de a se pune în valoare şi de a dobândi superioritatea; 3. Linia directoare şi concepţia despre lume) ............... 95
Capitolul 6. Pregatirea pentru viata (1 . Jocul; 2. Atenţia şi distragerea ei; 3. Delăsarea şi uitarea;
4. Inconştientul; 5. Visele; 6. Aptitudini, talent) ............ 113
Capitolul 7 . Relatiile dintre sexe (1. Diviziunea muncii şi cele două sexe; 2. Supremaţia bărbatului în civilizaţia actuală; 3. Prejudecata inferiorităţii femeii; 4. Fuga de rolul de femeie; 5. Tensiunea dintre cele două sexe; 6. încercare de reformă) .......... 136
Capitolul 8. Frati si surori

Caracterologie
Capitolul 1. Generalitati (1. Esenţa caracterului şi formarea sa; 2. Importanţa sentimentului de comuniune socială pentru dezvoltarea caracterului; 3. Direcţii ale dezvoltării caracterului; 4. Delimitări faţă de vechea şcoală psihologică; 5. Temperamentele şi secreţia endocrină; 6.Recapitulare)....... 168
Capitolul 2. Trasaturi de caracter de natura agresiva (1. Vanitatea; 2. Gelozia; 3. Invidia; 4. Avariţia; 5. Ura) ....... 191
Capitolul 3. Trasaturi de caracter de natura neagresiva (1.Izolarea; 2 Angoasa; 3. Laşitatea; 4.Impulsii neînfrânate, ca expresie a unei adaptări deficiente) ......... 224
Capitolul 4. Alte forme de expresie a caracterului (1. Voioşia; 2.Moduri de gândire şi de exprimare; 3. Atitudinea şcolărească; 4. Oameni cu principii şi pedanţi; 5. Subordonarea; 6. Infatuarea;
7. Susceptibilitatea; 8. Ghinionişti şi pieze-rele; 9. Religiozitatea)............ 240
Capitolul 5. Afectele (A. Afecte disociante: 1. Mânia; 2. Tristeţea; 3. Folosirea abuzivă a afectelor; 4. Dezgustul; 5. Frica (spaima); B. Afecte asociante: 1. Bucuria; 2. Compasiunea; 3. Ruşinea) . 251

Anexa. Observatii privind educatia ................262
Cuvânt de încheiere ..................................268
Indice de nume ........................................271



3 comentarii: