Autor : Emilia Oprisan
An
aparitie : 2011
ISBN 978-606-591-333-2
Nr
pagini : 116
Pret :
15 lei
Descriere:
De ce am ales să studiem stresul la copil? Necesitatea practică este cea care vine să răspundă acestei întrebări. Dată fiind complexitatea dezvoltării umane, este important să ne concentrăm asupra aspectelor care ar putea interfera negativ cu atingerea potenţialului individual de dezvoltare al fiecărui copil. Devenind mai conştienţi de problemele specifice acestei vârste şi de importanţa lor, sperăm să ajutăm la identificarea acelor factori care ar putea uşura înţelegerea câtorva aspecte ale stresului la aceste vârste fragede, şi, de ce nu, poate chiar să uşurăm procesul de intervenţie psiho-terapeutică, şi de ce nu, chiar la nivelul familiei.
Cuvânt introductiv ....................................................................................................... 7
Capitolul 1
Stresul la copii
1.1. Vulnerabilitatea psihică a copiilor la stres ........................................ 9
1.2. Relaţia dintre stres, anxietate şi mecanismele de apărare ........ 11
Capitolul 2
Prezentarea studiului
2.1. Obiectivele şi ipotezele cercetării ............................................................ 16
2.2. Prezentarea metodologiei utilizate ........................................................ 18
2.2.1 Matricele progresive Standard ............................................................... 18
2.2.2 W.I.S.C. – III – R .................................................................................... 19
2.2.3 Testul Rey Figură Complexă – varianta formativă ............................ 20
2.2.4 Proba Toulouse Pieron ............................................................................ 23
2.2.5 Inventarul de personalitate Freiburg (F.P.I.) ....................................... 23
2.2.6 Chestionar „Analiza stilului de coping” ............................................. 26
2.2.7 Scala stimei de sine Rosenberg .......................................................... 28
2.2.8 Desenul familiei ................................................................................... 28
2.2.9 Scala evenimentelor de viaţă Holmes şi Rahe (adaptată) ................. 32
2.2.10 Scala de percepţie a stresului ............................................................. 32
2.2.11 Metode şi tehnici complementare utilizate în evaluarea psihologică 33
2.3. Descrierea lotului utilizat în cercetare ................................................. 36
Capitolul 3
Prelucrarea, analiza şi interpretarea rezultatelor cercetării
3.1. Analiza cantitativă şi calitativă a datelor ........................................... 41
3.2. Concluzii .............................................................................................................. 105
Bibliografie selectivă .................................................................................................... 110
Lucrari in relatie:
Honoré ,
C., 2008, ELOGIU LENTORII. O provocare adresată cultului vitezei, Editura
Publica
Riga, S., Riga,D,.2008, STRESOLOGIE, ADAPTOLOGIE ŞI SĂNĂTATE MINTAL, Cartea Universitară
Riga, S., Riga,D,.2008, STRESOLOGIE, ADAPTOLOGIE ŞI SĂNĂTATE MINTAL, Cartea Universitară
Andreescu, A., Albu,C. (coord), 2006,2007, MANAGEMENTUL STRESULUI PROFESIONAL. Ghid pentru personalul din domeniul ordinii şi siguranţei publice VOL I + II +III, Editura M.A.I.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu