Autor : Gabriela Florenţa Popescu
Editura Fundatiei Romania de Maine
An aparitie : 2010
editia a II-a
ISBN 978-973-163-554-5
Numarul de pagini 156
Pret : 15,2 lei
Descriere :
Lucrarea
evidentiaza importanta psihodiagnozei în psihologie, respectiv în analiza
performantelor în diferite tipuri de activitati în care se proiecteaza
trasaturile de personalitate. Sunt prezentate testele de personalitate clasice
mai importante care au deschis noi drumuri de cercetare a personalitatii.
Astfel, sunt
detaliate Inventarul de personalitate Eysench si Chestionarul de personalitate
Eysench, Chestionarul de tendinte accentuate Schmieschech, conceptia lui R.B.
Cattel si chestionarele de personalitate respective, precum si Chestionarul de
personalitate California.
Cuprins:
1. Importanta psihodiagnozei în psihologie………………………
7
1.1.
Examenul psihologic si exigentele acestuia………………… 9
1.2.
Reguli generale în diagnoza psihică………………………… 14
1.3.
Diagnoza personalitătii. Generalităti………………………….. 18
1.4. Între
nomotetic si idiografic………………………………… 19
1.5. Rolul
trăsăturilor de personalitate si al situatiilor în determinarea
comportamentului…………………………………………………
20
1.6.
Aspecte deontologice ale cercetării si evaluării personalitătii……… 21
1.7. Cerinte
generale si etape în elaborarea testelor de personalitate…… 23
1.8.
Strategiile de construire a chestionarelor de personalitate……. 24
Rezumat,
Concepte-cheie…………………………………………… 27
Extensii.
Întrebări…………………………………………………… 30
Bibliografie
selectivă…………………………………………………. 31
2. Testele de personalitate……………………………………………
32
2.1.
Atitudinea subiectilor în fata testelor de personalitate……… 33
2.2.
Clasificarea testelor de personalitate………………………….. 34
2.3.
Testele de personalitate de adaptare………………………… 34
2.4.
Chestionarele de atitudini…………………………………… 38
2.5.
Chestionarele de interese……………………………………… 40
2.6.
Chestionarele de temperament……………………………… 42
2.7.
Chestionarele si testele de personalitate multidimensionale…. 48
Rezumat,
Concepte-cheie…………………………………………… 53
Extensii.
Întrebări…………………………………………………… 54
Bibliografie
selectivă…………………………………………………. 55
3. Factori ai personalitătii descrisi de H.J. Eysenck: continuturi
si
cercetări experimentale……………………………………………
56
3.1.
Definirea conceptelor de introversiune, extraversiune,
neuroticism
si temperament………………………………… 56
3.2.
Inventarul de Personalitate Eysenck (E.P.I.)………………… 78
3.3.
Chestionarul de Personalitate Eysenck (E.P.Q)……………… 82
Rezumat,
Concepte-cheie……………………………………………. 83
Extensii.
Întrebări……………………………………………………. 84
Bibliografie
selectivă………………………………………………… 92
4. Chestionarul de tendinte accentuate Schmiescheck……………
93
4.1.
Prezentarea generală a testului si a teoriei ce a stat la baza
elaborării
acestuia………………………………………………. 93
4.2.
Descrierea celor zece trăsături accentuate……………………. 95
Rezumat,
Concepte-cheie……………………………………………. 102
Extensii.
Întrebări……………………………………………………. 103
Bibliografie
selectivă………………………………………………… 104
5. Conceptia lui R. B. Cattell si chestionarele de
personalitate………… 105
5.1.
Perspectiva lui R. B. Cattell asupra trăsăturilor de personalitate….. 105
5.2.
Chestionarul 16 Factori Primari (16 PF)…………………………. 108
5.3.
Chestionarul de personalitate pentru adolescenti (H.S.P.Q.)……… 118
5.4.
Chestionarul „C” Cattell …………………………………….. 121
Rezumat,
Concepte-cheie……………………………………………. 124
Extensii.
Întrebări……………………………………………………. 125
Bibliografie
selectivă………………………………………………… 126
6. Chestionarul de Personalitate California………………………
127
6.1.
Perspectiva lui H. Gough privind dimensiunile interrelationale…… 127
6.2.
Varianta din 1972 a Inventarului de Personalitate California…….. 128
6.3.
Interpretarea foii de profil CPI……………………………… 142
6.3.1.
Validarea profilului…………………………………… 143
6.3.2.
Strategii în interpretarea corelativă a dimensiunilor ce
au relevantă
din profilul C.P.I………………………………..
6.4.
Varianta 1987 a C.P.I. si modelul cuboid…………………… 148
Rezumat,
Concepte-cheie……………………………………………. 149
Extensii.
Întrebări……………………………………………………. 151
Bibliografie
selectivă………………………………………………… 153
Bibliografie generală……………………………………………….
155
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu