Editura Polirom
An aparitie 2006
Editia a II-a
ISBN: 973-46-0496-1
Nr. pag : 192
Pret : 24,95
Anticariat . Se mai gaseste la Daa
Download pdf aici si pe slideshare
Despre autor
Dorina Salavastru este profesor universitar doctor in Departamentul de Psihologie, Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi. Sustine cursuri de psihologia educatiei, psihologia invatarii, didactica psihologiei, tehnici de expresie si dezvoltare personala.
Dintre cartile sale:
Didactica psihologiei. Perspective teoretice si metodice, Polirom 1999, 2006
Psihologia educatiei , Polirom 2004
Psihologia invatarii. Teorii si aplicatii educationale, Polirom 2009
Copilaria si adolescenta. Provocari actuale in psihologia educatiei si dezvoltarii (coautor), Polirom 2016
Cuvant
inainte (Adrian
Neculau).........................................................7
Partea I
PREMISE TEORETICE ALE ABORDĂRII METODICE
I.
Limbajul psihologic şi dificultăţile receptării lui
............................ 15
1. Cunoaştere
şi limbaj psihologic............................................... 15
2. „Idolii"
in receptarea limbajului psihologic................................ 17
3.
Conceptul de „obstacol epistemologic" .....................................20
4. Sens
comun şi sens ştiinţific in cunoaşterea psihologică................22
5.
Transfer şi interferenţă conceptuală..........................................26
II.
Strategii discursive utilizate in predarea psihologiei.......................33
1. Delimitări
conceptuale: strategie, strategie de instruire,
strategie
discursivă...............................................................33
2. Tipuri
de strategii discursive ..................................................36
3.
Descrierea in predarea psihologiei
...........................................38
3.1. Ce
este descrierea? .......................................................38
3.2.
Intervenţia descrierii in structurarea discursului didactic.........39
4. Rolul
explicaţiei in predarea psihologiei....................................50
4.1. Ce
este explicaţia? ........................................................50
4.2.
Repere istorice asupra teoriei explicaţiei ............................. 51
4.3.
Tipuri de explicaţie........................................................53
4.4.
Explicaţia in predarea psihologiei......................................57
5.
Strategii argumentative in predarea psihologiei............................67
5.1. Ce
este argumentarea ? ...................................................67
5.2. Condiţii
de eficienţă a argumentării didactice....................... 71
5.3.
Demersuri discursive argumentative...................................76
5.3.1.
Argumentarea prin inducţie.....................................78
5.3.2.
Argumentarea prin deducţie.................................... 81
5.3.3.
Persuadarea prin argumente afective.........................90
Partea a
II-a STRUCTURAREA DEMERSULUI METODIC
I.
Problematica obiectivelor educaţionale: asumpţii generale
şi diferenţe
specifice.................................................................97
1. Conceptul
de obiectiv educaţional............................................97
2. Relaţia
finalităţi - scopuri - obiective.......................................98
3.
Tipologia obiectivelor educaţionale.........................................100
4.
Taxonomii ale obiectivelor educaţionale ................................... 101
5. Operaţionalizarea
obiectivelor educaţionale...............................104
6.
Obiectivele predării-invăţării psihologiei in liceu.........................111
7. Aplicaţii...........................................................................
115
II.
Proiectarea activităţii
didactice.................................................123
1.
Proiectare didactică / Design instrucţional................................123
2. Etape
ale proiectării activităţii didactice...................................125
3.
Proiectarea lecţiei...............................................................131
3.1.
Exigenţe ale proiectării lecţiei .........................................131
3.2. Tip
de lecţie şi variantă de lecţie......................................135
3.3.
Proiectarea secvenţelor (evenimentelor) lecţiei.....................138
4. Aplicaţii:
proiecte de lecţie..................................................153
III.
Evaluarea performanţelor şcolare............................................169
1. Locul şi
rolul evaluării in acţiunea educaţională.........................169
2.
Strategii de
evaluare............................................................172
3. Cum se
realizează evaluarea ?................................................175
4. Modalităţi
de evaluare a rezultatelor şcolare la psihologie.............176
4.1. Selecţia
metodelor şi tehnicilor de evaluare.........................176
4.2.
Metode de evaluare : analize şi aplicaţii
la
domeniul psihologiei..................................................178
Referinţe
bibliografice.................................................................193
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu