Autor :
Ion Albulescu, Mirela Albulescu
An
aparitie :2000
ISBN 973-683-566-9
Nr
pagini : 224
Format 160x235
Pret :
11.90 lei
Anticariat
Descriere:
Lucrarea vine in ajutorul celor care se afla in stadiul de initiere (studenti), dar si in intimpinarea celor preocupati de pregatirea lor continua (profesorii), prezentind aspecte esentiale de tehnologie didactica specifice disciplinelor socio-umane. Astfel, ea raspunde unor nevoi reale si urgente de documentare, in conditiile in care literatura de specialitate in perimetrul metodicii disciplinelor socio-umane ramine deficitara.
Cuprins:
Prefaţă...........................................................................................5
Introducere....................................................................................9
Cap. I:
Pregătirea metodică a cadrelor didactice.....11
Cap. II: invăţarea
in şcoala modernă…….19
Cap. III:
Statutul disciplinelor socio-umane............27
Cap. IV:
Obiectivele predării şi invăţării disciplinelor socio-umane şi operaţionalizarea
.........37
Finalităţile
educaţiei............................................................39
Obiectivele
generale ale studierii disciplinelor socio-umane in liceu...........................41
Operaţionalizarea
obiectivelor............................................54
Cap. V:
Aspecte metodologice ale procesului instructiv-educativ......................63
Consideraţii
generale..........................................................63
Metode
activ-participative..................................................67
Metode
expozitive..............................................................85
Cap.VI:
Mijloace de instruire...................................90
Cap VII:
Comunicarea didactică..............................95
Rolul
comunicării in şcoală..............................................95
Formele
comunicării...........................................................99
Realizarea
feedback-ului in comunicare...........................101
Comunicarea
empatică....................................................104
Cap. VIII:
Proiectarea, organizarea şi desfăşurarea lecţiei.......................... 108
Planificarea
şi organizarea activităţilor didactice...............108
Proiectarea
lecţiei.............................................................111
Paşi
semnificativi in desfăşurarea lecţiei...........................129
Cap. IX:
Elemente de docimologie didactică......... 146
Ce se evaluează
?.............................................................146
Structura
actului evaluativ................................................150
Formele
evaluării..............................................................159
Tehnici de
evaluare..........................................................168
Notarea
rezultatelor elevilor..............................................176
Cap. X: Clasa de elevi ca grup
social.....................183
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu