17/02/2012

PREDAREA SI INVATAREA DISCIPLINELOR SOCIO-UMANE. Elemente de didactica aplicata



Autor :  Ion Albulescu, Mirela Albulescu
An aparitie :2000
ISBN     973-683-566-9
Nr pagini : 224
Format 160x235
Pret : 11.90 lei
Anticariat

Descriere:

Lucrarea vine in ajutorul celor care se afla in stadiul de initiere (studenti), dar si in intimpinarea celor preocupati de pregatirea lor continua (profesorii), prezentind aspecte esentiale de tehnologie didactica specifice disciplinelor socio-umane. Astfel, ea raspunde unor nevoi reale si urgente de documentare, in conditiile in care literatura de specialitate in perimetrul metodicii disciplinelor socio-umane ramine deficitara.

Cuprins:
Prefaţă...........................................................................................5
Introducere....................................................................................9
Cap. I: Pregătirea metodică a cadrelor didactice.....11
Cap. II: invăţarea in şcoala modernă…….19
Cap. III: Statutul disciplinelor socio-umane............27
Cap. IV: Obiectivele predării şi invăţării disciplinelor socio-umane şi operaţionalizarea .........37
Finalităţile educaţiei............................................................39
Obiectivele generale ale studierii disciplinelor socio-umane in liceu...........................41
Operaţionalizarea obiectivelor............................................54
Cap. V: Aspecte metodologice ale procesului instructiv-educativ......................63
Consideraţii generale..........................................................63
Metode activ-participative..................................................67
Metode expozitive..............................................................85
Cap.VI: Mijloace de instruire...................................90
Cap VII: Comunicarea didactică..............................95
Rolul comunicării in şcoală..............................................95
Formele comunicării...........................................................99
Realizarea feedback-ului in comunicare...........................101
Comunicarea empatică....................................................104
Cap. VIII: Proiectarea, organizarea şi desfăşurarea lecţiei.......................... 108
Planificarea şi organizarea activităţilor didactice...............108
Proiectarea lecţiei.............................................................111
Paşi semnificativi in desfăşurarea lecţiei...........................129
Cap. IX: Elemente de docimologie didactică......... 146
Ce se evaluează ?.............................................................146
Structura actului evaluativ................................................150
Formele evaluării..............................................................159
Tehnici de evaluare..........................................................168
Notarea rezultatelor elevilor..............................................176
Cap. X: Clasa de elevi ca grup social.....................183



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu