Autor : Jean Piaget , Barbel Inhelder
Editura Cartier
An
aparitie : 2011
Scrisa in :
Traducerea Liviu Papuc
Scrisa in :
Traducerea Liviu Papuc
ISBN 9975-79-719-1
Nr
pagini : 159
Pret :
19 lei la Libraria Eminescu
Disponibilitate BCU
Despre autor:
Disponibilitate BCU
Despre autor:
Jean Piaget (1986 - 1980) a fost un psiholog, biolog, logician și filosof elvețian cunoscut pentru cercetările sale din domeniul psihologiei dezvoltării. A predat cursuri de Psihologie genetică la Universitatea din Geneva și la Sorbona (Paris) și a fondat Centrul Internațional de Epistemologie Genetică din Geneva. A scris numeroase studii și cărți despre dezvoltarea mentală și afectivă a copilului.
Din lucrarile sale traduse la noi:
Dimensiuni interdisciplinare ale psihologiei, EDP 1072
Epistemologie genetica, Dacia 1973
Nasterea inteligentei la copil, EDP 1973
Construirea realului la copil, EDP 1976
Teorii ale limbajului, teorii ale invatarii (coautor), Politica 1988
Tratat de logica operatorie, EDP 1991
Formele elementare ale dialecticii, Institutul European 2007
Psihologia inteligentei, Cartier 2008
Psihologia copilului (coautor), Cartier 2011
Judecata morala la copil, Cartier 2012
Reprezentarea lumii la copil, Cartier 2012
Sase studii de psihologie, Trei 2018
Probleme de psihologie genetica. Copilul si realitatea, Trei 2022
Cuprins :
Introducere. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Capitolul I.
Nivelul sensorio-motor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
I. Inteligenţa sensori-motorie . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
II. Construirea realului . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. Aspectul cognitiv al reacţiilor sensori-motorii . . . .
IV. Aspectul afectiv al reacţiilor sensori-motorii . . . . .
Capitolul II.
Dezvoltarea percepţiilor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
I. Constanţa şi cauzalităţi perceptive . . . . . . . . . . . . .
II. Efecte de câmp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. Activităţile perceptive . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
IV. Percepţii, noţiuni şi operaţii . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Capitolul III.
Funcţia semiotică sau simbolică . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
I. Funcţia semiotică şi imitaţia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
II. Jocul simbolic . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. Desenul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
IV. Imaginile mintale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
V. Memoria şi structura amintirilor-imagini . . . . . . . . . . . . .
VI. Limbajul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Capitolul IV.
Operaţiile „concrete“ ale gândirii şi relaţiile interindividuale
I. Cele trei nivele de trecere de la acţiune la operaţie . . . . . .
II. Geneza operaţiilor „concrte“ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. Reprezentarea universului. Cauzalitate şi întâmplare . . . .
IV. Interacţiunile sociale şi afective . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
V. Sentimente şi judecăţi morale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
VI. Concluzii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Capitolul V.
Preadolescentul şi operaţiile propoziţionale . . .
I. Gândirea formală şi combinatorica . . . . . . . . . . . . . . . . . .
II. „Grupul“ celor două reversibilităţi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. Schemele operatorii formale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
IV. Inducţia legilor şi disocierea factorilor . . . . . . . . . . . . . . .
V. Transformările afective . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Concluzie - Factorii dezvoltării mintale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Biliografie sumară . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu