23/02/2012

PSIHOLOGIA COPILULUI


Autor : Jean Piaget , Barbel Inhelder

Editura Cartier 
An aparitie : 2011
Scrisa in :
Traducerea Liviu Papuc
ISBN  9975-79-719-1
Nr pagini : 159
Pret : 19 lei la Libraria Eminescu
Disponibilitate BCU


Despre autor:

        Jean Piaget (1986 - 1980) a fost un psiholog, biolog, logician și filosof elvețian cunoscut pentru cercetările sale din domeniul psihologiei dezvoltării. A predat cursuri de Psihologie genetică la Universitatea din Geneva și la Sorbona (Paris) și a fondat Centrul Internațional de Epistemologie Genetică din Geneva. A scris numeroase studii și cărți despre dezvoltarea mentală și afectivă a copilului. 

        Din lucrarile sale traduse la noi:
Teorii ale limbajului, teorii ale invatarii (coautor), Politica 1988
Formele elementare ale dialecticii, Institutul European 2007
Psihologia copilului (coautor), Cartier 2011
Probleme de psihologie genetica. Copilul si realitatea, Trei 2022

Cuprins :

Introducere. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Capitolul I.
Nivelul sensorio-motor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
I. Inteligenţa sensori-motorie . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
II. Construirea realului . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. Aspectul cognitiv al reacţiilor sensori-motorii . . . .
IV. Aspectul afectiv al reacţiilor sensori-motorii . . . . .
Capitolul II.
Dezvoltarea percepţiilor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
I. Constanţa şi cauzalităţi perceptive . . . . . . . . . . . . .
II. Efecte de câmp . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. Activităţile perceptive . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
IV. Percepţii, noţiuni şi operaţii . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Capitolul III.
Funcţia semiotică sau simbolică . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
I. Funcţia semiotică şi imitaţia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
II. Jocul simbolic . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. Desenul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
IV. Imaginile mintale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
V. Memoria şi structura amintirilor-imagini . . . . . . . . . . . . .
VI. Limbajul . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Capitolul IV.
Operaţiile „concrete“ ale gândirii şi relaţiile interindividuale
I. Cele trei nivele de trecere de la acţiune la operaţie . . . . . .
II. Geneza operaţiilor „concrte“ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. Reprezentarea universului. Cauzalitate şi întâmplare . . . .
IV. Interacţiunile sociale şi afective . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
V. Sentimente şi judecăţi morale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
VI. Concluzii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Capitolul V.
Preadolescentul şi operaţiile propoziţionale . . .
I. Gândirea formală şi combinatorica . . . . . . . . . . . . . . . . . .
II. „Grupul“ celor două reversibilităţi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
III. Schemele operatorii formale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
IV. Inducţia legilor şi disocierea factorilor . . . . . . . . . . . . . . .
V. Transformările afective . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Concluzie - Factorii dezvoltării mintale . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Biliografie sumară . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu