Autor: Jean Piaget
Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1972
Editia I
Editia originala: Tendances principales de la recherche dans les sciences sociales et humaines. - Part. 1: Sciences sociales
Traducerea Mariana Ceausu
Nr pagini : 338
Format 140 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 22,80 lei la printre carti, 20-50 lei pe okazii,
Disponibilitate BCU
Despre autor:
Jean Piaget (1986 - 1980) a fost un psiholog, biolog, logician și filosof elvețian cunoscut pentru cercetările sale din domeniul psihologiei dezvoltării. A predat cursuri de Psihologie genetică la Universitatea din Geneva și la Sorbona (Paris) și a fondat Centrul Internațional de Epistemologie Genetică din Geneva. A scris numeroase studii și cărți despre dezvoltarea mentală și afectivă a copilului.
Din lucrarile sale traduse la noi:
Dimensiuni interdisciplinare ale psihologiei, EDP 1072
Epistemologie genetica, Dacia 1973
Nasterea inteligentei la copil, EDP 1973
Construirea realului la copil, EDP 1976
Teorii ale limbajului, teorii ale invatarii (coautor), Politica 1988
Tratat de logica operatorie, EDP 1991
Formele elementare ale dialecticii, Institutul European 2007
Psihologia inteligentei, Cartier 2008
Psihologia copilului (coautor), Cartier 2011
Judecata morala la copil, Cartier 2012
Reprezentarea lumii la copil, Cartier 2012
Sase studii de psihologie, Trei 2018
Probleme de psihologie genetica. Copilul si realitatea, Trei 2022
Cuprins:
Prefaţa la ediţia romană 5
Situaţia ştiinţelor antropologice în sistemul ştiinţelor 11
1. Clasificarea disciplinelor sociale şi a „ştiinţelor umane" 11
2. Tendinţele dominante ale istorlel ştlinţelor nomotetice 23
3. Particularităţi si baze epistemologice ale ştiinţelor antropologice 36
4. Metodele de experimentare şi analiza datelor faptice 55
5. Ştiinţele antropologice si marile curente filozofice sau ideologice 70
6. Ştiinţele antropologice, ştiinţele naturii şl sistemul ştiinţelor 79
7. Marile orientari teoretice: previziune şi explicaţie 93
8. Specializări şl integrări: cercetare fundamentală şi aplicaţii 103
Note 112
Psihologia 116
1. Psihologii ştiinţifice şi filozofice 117
2. Empirismul fără structuralism şi necesitatea explicării in psihologie 124
3. Tendinţa organicistă si relaţiile psihologiei cu biologia 134
4 Tendinţa fizicalistă şi diferitele trepte ale percepţiei 142
5. Tendinţele psihosociologice şi interacţiunile generalului cu socialul 149
6. Cercetările psihanalitice ale specificităţii mentalului 160
7. Specificitatea comportamentului şi structurile memoriei 166
8. Structuralismul psihogenetic (animal şi copil) şi teoriile inteligenţei 177
9. Modelele abstracte 187
10. Raporturile psihologiei cu celelalte stiinte 197
11. Aplicaţiile psihologiei. Cercetări fundamentale si psihologie "ap;icata" 207
Note 217
Probleme generale ale cercetarii interdisciplinare şi mecanisme comune 223
I. Formularea problemelor 223
1. Colalaborarea interdisciplinara in ştiintele exacte şt naturale 224
2. Convergenta problemelor in cadrul ştiinţelor antropologice şi inrudirea lor relativa cu acelea ale stiintelor vietii 229
3. De la probleme la procese generale: structuri, functiuni şi semnificaţii 233
4. Reguli, valori şi semne 241
II. Structuri şi reguli (sau norme) 245
5. Conceptele de structura 246
6. Sistemele de reguli 254
7. Exemple de interferente in domeniul structurilor logice 259
8. Sistemele de norme nedeductibile: sociologie juridica etc., utilizari şi scheme de deprinderi 264
9. Problemele diacronice şi sincronice in dorneniul normelor 268
III. Functionare şi valori 272
10. Funcţionare şi funcţiuni. Afectivitate şi praxiologie 273
11. Clasifiearea valorilor 283
12. Reglări şi operaţii referitoare la valorificări de finalitate 285
13. Circuite cibernetice şi reglări economice 292
11. Problemele sincronice şi diacronice in domeniul funcţiilor şi al valorilor 298
IV. Semnificatiile şi sistemele lor 303
15. Semnalizarea biologică şi funcţia semiotica 304
16. Structuri lingvistice şi structuri logice 308
17. Simbolismele superioare 313
18. Probleme diacronice şi sincronice in domenlul semnificaţiilor 318
V. Concluzie: subiectui cunoştinţelor şi ştiintele umane 322
19. Dezvoltarea cunoştinţelor şi epistemologia subiectului uman 323
20. Recombinările prin „hibridizare" 327
Note 311
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu