15/10/2022

MITUL TEMEI PENTRU ACASA. De ce copiii nostri primesc prea multe sarcini inutile

Autor: Alfie Kohn
Editura Multi Media Est Publishing
Colectia Cartile parintilor
An aparitie : 2015
Editia I
Editia originala: The Homework Myth: Why Our Kids Get Too Much of a Bad Thing
Traducerea Elena Irimia
ISBN 978-606-93563-6-4
Nr pagini : 240
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 42 lei la books-express,

Descriere (libris):

        Intr-un sistem de invatamant in care aproape toate practicile au un discret parfum de absurd Mitul temei pentru acasa e un exercitiu de gandire critica aproape revolutionar.

        Mitul temei pentru acasa este o analiza incisiva a sistemului de invatamant. In opinia lui Alfie Kohn un set de conceptii gresite despre invatare ne-a lasat copiii cu mai putin timp liber.

        Mitul temei pentru acasa arata de ce concentrarea pe ideea de competitivitate nu este benefica. Alfie Kohn aduce argumentele necesare pentru a intelege ca acest lucru a adus si mai mult conflict in familiile noastre. Conform statisticilor lui Alfie Kohn exista scoli si sisteme de invatamant care functioneaza si fara competitie si o fac foarte bine.

        In Mitul temei pentru acasa Alfie Kohn analizeaza cu minutiozitate si atentie literatura de cercetare – citeaza zeci de studii unde cauta o corelatie intre teme si performanta, excelenta, profunzimea invatarii. Concluzia aproape unanima este ca nu exista o utilitate a temelor pentru acasa, fie ea dovedita stiintific sau observata empiric.

        Alfie Kohn nu pledeaza pentru solutii radicale. El incearca sa imagineze o lume mai buna pentru noi toti – copii, parinti, educatori. In Mitul temei pentru acasa vorbeste pe larg, cu calm si elocventa despre pasii mici pe care putem deja incepe sa ii facem.

        Ei bine, Alfie Kohn „recidiveaza” in acest volum si in stilul sau plin de curaj, dar in egala masura riguros documentat pune sub lupa chestiunea temelor pentru acasa.

        Alfie Kohn este unul dintre cei mai cunoscuti autori din domeniul educatiei, comportamentului uman si cresterii copiilor. Revista Time l-a numit „cel mai vehement critic al sistemului educational axat pe note si lucrari de control”. A semnat paisprezece carti si sute de articole care au reconfigurat mentalitatea parintilor, pedagogilor sau specialistilor in stiinte sociale. 
Sursa: Ed. Herald
                La noi au fost traduse :
Parenting neconditionat. De la recompense si pedepse la iubire si întelegere, Multi Media Est Publishing 2013
Pedepsiti prin recompense. Cum sa evitam bulinele rosii, bonusurile, lauda si alte feluri de mita, Multi Media Est Publishing 2014
Mitul temei pentru acasa. De ce copiii nostri primesc prea multe sarcini inutileMulti Media Est Publishing 2015
Mitul copilului rasfatat. Sa punem sub semnul intrebarii stereotipurile despre copii si parinti, Herald, 2014, 2017, 2022

Cuprins:

PARTEA INTAl - ADEVĂRUL DESPRE TEM ELE PENRU ACASA 

1. Copilării pierdute 9
2. Chiar ne ajută temele să invătăm? O nouă perspectivă asupra argumentelor stiintifice existente 29 
3. Au temele beneficii extrascolare? 51 

PARTEA A DOUA - ŞASE MOTIVE PENTRU CARE NU SE RENUNTA LA TEMELE PENTRU ACASĂ (IN CIUDA DOVEZILOR ŞTIINŢIFICE) 

4. „Studiile ne demonstrea...." Chiar asa să fie? 73 
5. Intrebări fără răspuns 87 
6. Ce nu am invătat despre invătare 99 
7. Exigenta standardelor in educatie — drept la tintă 117 
8. Ai face bine să te obisnuiesti 137 
9. Măinile care caută zăbavă... 145 

PARTEA A TREIA - O JUDECATĂ SĂNĂTOASA 

10. Să privim altfel temele pentru acasă 155 
11. Schimbarea 173 

Note 189 
Referinte 219 
Mulţumiri 233 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu