Autor: Speranta Popescu-Bruma
Editura Paralela 45. Educational
Colectia Universitaria
An aparitie : 2003
Editia I
ISBN 973-593-768-9
Nr pagini : 226
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
Cuprins:
Capitolul I. Introducere 9
1.1. Scopul si obiectivul cercetarii 10
Partea I. CONTURURI TEORETICE
CAPITOLUL II. Personalitatea
2.1. Teorii asupra conceptului de personalitate 15
2.1.1. Teorii statice 15
2.1.2. Teorii dinamice 16
2.1.3. Personalitatea ca sistem 18
2.1.4. Conceptul de stress .19
CAPITOLUL III. Dezvoltarea personalltăţil in vizinnea şcolii clasice de psihanaliză
3.1. Teorii psihopatologice. Tipuri caracteriale. Terapii
3.1.1. Şcoala freudiană 21
3.1.1.1. Teorii sexuale infantile .21
3.1.1.2. Despre „introducerea narcisismului" .24
3.1.1.3. Erotismul anal 29
3.1.1.4. Disparitia complexului Oedip .29
3.1.1.5. Stadiile dezvoltării psihosexuale 32
3.1.1.6. Tulburări de personalitate 36
3.1.1.7. Mecanismele de apărare 38
3.2. Alte şcoli ale dezvoltării personalitătil Neo-freudiştii .39
CAPITOLUL IV. Dezvoltările dizarmonice de tip psihopatic
4.1. Clasificarea tulburărilor de personalitate după coduri intemaţionale .44
4.2. Dezvoltările dizarmonice de personalitate la copil şi adolescent. Probleme de diagnostic diferenţial cu alte categorii de tulburări ale personalităţii şi comportamentului .47
4.2.1. Forme clinice .50
4.2.2. Dezvoltări dizarrnonice psihogene ale personalitătii 54
4.2.3. Reactii comportamentale psihogene patologice .56
4.2.4. Tulburări de comportament social
Partea a II-a: PSIHODIAGNOZA ŞI PSIHO'TERAPIA. STRUCTURI ŞI STRATEGII DE CERCETARE
CAPITOLUL V. Demersul examinării pslhologice in efortul de evidenţiere a tendinţelor de tip psihopatic la nivdul personatităţii şi al comportamentului
5.1. Continutul raportului psihologic .63
5.1.1. Explorarea componamentului şi afectivitătii 64
5.1.2. Explorarea proceselor de cunoaştere 65
5.1.3. Explorarea personalitătii 67
5.1.4. Metodologia de examinare psihologică folosită in cadrul cercetării 68
5.2. Căteva consideratii privind lotul de subiecţi cercetaţi 71
CAPITOLUL VI. Psihoterapia intre necesitate şi sperantă pentru rezoIvarea problemelor dezadaptative ale personalităţii şi/sau de comportament
6.1. Căteva idei privind terapia de grup cu copii şi adolescenţi 74
6.1.1. Consideraţii teoretice. Factori curativi 75
6.1.2. Terapii de grup adaptate pe grupe de vărste 77
6.1.2.2. Vărsta latentă (10 — 12 ani) 78
6.1.2.3. Vămta pubertară (13 — 14 ani) 79
6.1.2.4. Vărsta adolescenţei (15 — 17 ani) 80
6.2. Psihoterapiile de familie . 83
6.3. Demersul psihoterapeutic abordat in cadrul cercetăril. Aplicaţii şi rezultate 86
Partea a III-a ANALIZE CANTITATIVE S1 CALITATIVE ALE INVESTIGAŢHLOR PSIHOLOGICE
CAPITOLUL VII. Analiza rezultatelor cercetării
7.1. Probleme generale 97
7.2. Analiza psihologică a rezultatelor statistice privind factorii psihosociali 99
7.3. Personalitatea 109
7.4. Căteva consideraţii privind manifestările tulburărilor de comportament Inainte şi după anul 1989 127
Partea a IV-a ANALIZE DE CAZ (CAZUISTICĂ)
7.5. Studii de caz 133
7.5.1. Grupa de vărstă I 133
7.5.2. Grupa de vărstă II 143
7.5.3. Grupa de vărstă Ill 154
7.5.4. Grupa de vărstă IV 165
CONCLUZII FINALE 179
ANEXE (I, II, III,IV) 185
BIBLIOGRAFIE 221
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu