15/10/2022

DEZVOLTARI DIZARMONICE DE PERSONALITATE IN COPILARIE SI ADOLESCENTA

Autor: Speranta Popescu-Bruma
Editura Paralela 45. Educational
Colectia Universitaria
An aparitie : 2003
Editia I 
ISBN 973-593-768-9
Nr pagini : 226
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU


Cuprins:

Capitolul I. Introducere  9 
1.1. Scopul si obiectivul cercetarii 10 

Partea I. CONTURURI TEORETICE 

CAPITOLUL II. Personalitatea 
2.1. Teorii asupra conceptului de personalitate 15 
2.1.1. Teorii statice  15 
2.1.2. Teorii dinamice 16 
2.1.3. Personalitatea ca sistem  18 
2.1.4. Conceptul de stress .19 

CAPITOLUL III. Dezvoltarea personalltăţil in vizinnea şcolii clasice de psihanaliză
3.1. Teorii psihopatologice. Tipuri caracteriale. Terapii 
     3.1.1. Şcoala freudiană 21 
3.1.1.1. Teorii sexuale infantile .21 
3.1.1.2. Despre „introducerea narcisismului" .24 
3.1.1.3. Erotismul anal 29
3.1.1.4. Disparitia complexului Oedip .29 
3.1.1.5. Stadiile dezvoltării psihosexuale  32 
3.1.1.6. Tulburări de personalitate  36 
3.1.1.7. Mecanismele de apărare  38 
3.2. Alte şcoli ale dezvoltării personalitătil Neo-freudiştii  .39 

CAPITOLUL IV. Dezvoltările dizarmonice de tip psihopatic 
4.1. Clasificarea tulburărilor de personalitate după coduri intemaţionale .44 
4.2. Dezvoltările dizarmonice de personalitate la copil şi adolescent. Probleme de diagnostic diferenţial cu alte categorii de tulburări ale personalităţii şi comportamentului .47 
         4.2.1. Forme clinice .50 
         4.2.2. Dezvoltări dizarrnonice psihogene ale personalitătii  54 
         4.2.3. Reactii comportamentale psihogene patologice .56 
         4.2.4. Tulburări de comportament social 

Partea a II-a: PSIHODIAGNOZA ŞI PSIHO'TERAPIA. STRUCTURI ŞI STRATEGII DE CERCETARE 

CAPITOLUL V. Demersul examinării pslhologice in efortul de evidenţiere a tendinţelor de tip psihopatic la nivdul personatităţii şi al comportamentului 
5.1. Continutul raportului psihologic .63 
         5.1.1. Explorarea componamentului şi afectivitătii  64 
         5.1.2. Explorarea proceselor de cunoaştere  65 
         5.1.3. Explorarea personalitătii 67 
         5.1.4. Metodologia de examinare psihologică folosită in cadrul cercetării  68 
5.2. Căteva consideratii privind lotul de subiecţi cercetaţi  71 

CAPITOLUL VI. Psihoterapia intre necesitate şi sperantă pentru rezoIvarea problemelor dezadaptative ale personalităţii şi/sau de comportament 
6.1. Căteva idei privind terapia de grup cu copii şi adolescenţi  74 
6.1.1. Consideraţii teoretice. Factori curativi  75 
         6.1.2. Terapii de grup adaptate pe grupe de vărste 77 
             6.1.2.2. Vărsta latentă (10 — 12 ani)  78 
             6.1.2.3. Vămta pubertară (13 — 14 ani)  79 
             6.1.2.4. Vărsta adolescenţei (15 — 17 ani)  80 
6.2. Psihoterapiile de familie . 83 
6.3. Demersul psihoterapeutic abordat in cadrul cercetăril. Aplicaţii şi rezultate  86 

Partea a III-a ANALIZE CANTITATIVE S1 CALITATIVE ALE INVESTIGAŢHLOR PSIHOLOGICE 

CAPITOLUL VII. Analiza rezultatelor cercetării 
7.1. Probleme generale 97 
7.2. Analiza psihologică a rezultatelor statistice privind factorii psihosociali 99 
7.3. Personalitatea 109 
7.4. Căteva consideraţii privind manifestările tulburărilor de comportament Inainte şi după anul 1989  127 

Partea a IV-a ANALIZE DE CAZ (CAZUISTICĂ) 

7.5. Studii de caz  133 
        7.5.1. Grupa de vărstă I    133 
        7.5.2. Grupa de vărstă II  143 
        7.5.3. Grupa de vărstă Ill  154 
        7.5.4. Grupa de vărstă IV  165 
CONCLUZII FINALE  179 

ANEXE (I, II, III,IV) 185 
BIBLIOGRAFIE  221 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu