Publicatie Autism Speaks
An aparitie : 2012
Editia I
Editia originala: An Early Start for Your Child with Autism: Using Everyday Activities to Help Kids Connect, Communicate, and Learn
Traducerea ?
ISBN ?
Nr pagini : 384
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 50 lei pe okazii, 85 lei la emag,
Descriere ANCAAR:
Scopul acestei carti este de a le oferi parintilor, rudelor, educatorilor si tuturor celor care fac parte din anturajul unui copil cu autism instrumentele si strategiile care sa-l ajute sa paseasca, pe cat de curand posibil, pe drumul dezvoltarii pozitive. Oricat de dificil ar parea in prezent, sunt lucruri care se pot face imediat in interventia terapeutica si care, in timp, vor schimba in mod fundamental viata copilului cu autism. Il putem invata sa interactioneze cu noi si cu cei din jur, sa comunice, sa se bucure de interactiunile sociale si sa se joace.
Strategiile prezentate in aceasta carte sunt concepute pentru a fi folosite in timpul interactiunilor zilnice cu copilul – la joaca, in timp ce este schimbat si imbracat, in timp ce mananca, la plimbare, cand i se citeste sau chiar atunci cand ne ocupam de treburile casnice. Ele pot transforma experientele de zi cu zi traite alaturi de copilul cu autism in oportunitati uriase de invatare.
Dotati cu asemenea strategii, vom invata copilul cu autism sa comunice si sa se joace. Veti incepe sa observati schimbari la el/ea pe zi de zi, saptamana de saptamana. Atunci cand le veti folosi, veti vedea cu cata eficienta puteti ajuta copilul cu TSA si cat de receptiv va fi acesta fata de noile posibilitati de invatare. Speram ca macar unele dintre sentimentele voastre de teama si frustrare vor fi inlocuite de speranta, hotarare si incredere.
Cartea de fata are la baza activitatea ampla a celor trei autoare cu Modelul Denver de Interventie Timpurie, care ii ajuta pe copii autisti sa devina activi, curiosi si implicati cognitiv in mediul inconjurator. Strategiile propuse de autoare au la baza studii stiintifice formale, care dovedesc dezvoltarea accelerata a copiilor atunci cand Modelul Denver de Interventie Timpurie este aplicat consecvent.
Dr. Sally J. Rogers este profesoar la Institutul Davis MINDS al Universităţii din California, Statele Unite ale Americii. În domeniul autismului, Rogers este un cercetător de referinţă, fiind recunoscută pentru lucrările despre intervenţia timpurie la preşcolari, despre dificultăţile de imitaţie, despre consilierea familiilor implicate în recuperarea propriilor copii. Cu dr. Geraldine Dawson şi colaboratorii acesteia, dr. Rogers a elaborat modelul Denver pentru intervenţie timpurie, care stă la baza acestei cărţi.
Dr. Geraldine Dawson este director al departamentului ştiinţific de la Autism Speaks şi profesoar la Universitatea Carolina de Nord din Chapel Hill, Statele Unite ale Americii. A fost director fondator al Centrului pentru Autism de la Universitatea Washington. Este un expert de talie internaţională în autism, a cărui muncă se centrează pe diagnosticarea şi intervenţia timpurie, pe imagistica cerebrală şi pe studiile genetice. Dr. Dawson este implicată în consilierea familiilor cu copii cu autism.
Dr. Laurie A. Vismara este cercetător de la Institutul David MIND, al Universităţii din California, Statele Unite ale Americii, şi analist comportamental acreditat. Interesele ştiinţifice ale dr. Vismara includ descoperirea unor modalităţi inovative de predare şi de învăţare în cadrul intervenţiei timpurii realizate de părinţi şi de profesionişti.
Cuprins:
Multumiri7
Introducere 11
PARTEA I Să incepem!
Capitolul 1 • Stabilirea programului de intervenţie timpurie pentru copilul tău 19
Capitolul 2 • Cum să ai grijă de tine si de propria familie 37
Capitolul 3 • Intervenţia timpurie îţi poate ajuta copilul să relaţioneze cu ceilalţi şi îi creşte capacitatea de învăţare 60
PARTEA a II-a Strategii zilnice folosite pentru a-ti ajuta copilul să relaţioneze, să comunice si să înveţe
Capitolul 4 • Păşeşte în lumină 75
Capitolul 5 • Descoperă zămbetul! 106
Capitolul 6 • E nevoie de doi pentru un tango 129
Capitolul 7 • Limbajul corporal 158
Capitolul 8 • „Fă ce fac eu" 188
Capitolul 9 • Să ne ocupăm de tehnică 214
Capitolul 10 • Triunghiul atenţiei comune 747
Capitolul 11 • E timpul să ne jucăm 774
Capitolul 12 • Hai sa ne prefacern! 293
Capitolul 13 • Limbajul 324
Capitolul 14 • lntegrarea informatiilor 351
Apendice • Jutării, materiale şi cărti pentru copilul tău cu autism 361
Resurse 364
Index 374 Despre autoare 383
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu