Autor: Aurora Hrituleac, Ciprian Marius Ceobanu (coord.)
Editura Pro Universitaria
An aparitie : 2015
Editia I
ISBN 978-606-26-0360-1
Nr pagini : 300
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
pdf pe scribd si aici
Descriere:
Volumul este rezultatul activităţii de cercetare a bursierilor doctorali şi postdoctorali şi a tutorilor grupei “Teorii şi practici psihologice şi educaţionale. Dezvoltarea rezilientă şi provocările societăţii actuale” din cadrul proiectului POSDRU Inovare şi dezvoltare în structurarea şi reprezentarea cunoaşterii prin burse doctorale şi postdoctorale (IDSRC – doscpostdoc), derulat la Academia Română, Filiala Iaşi.
Conţinutul şi structura volumului au fost determinate de obiectivul general al acestei grupe de cercetare, acela de a studia, din perspectiva teoriilor şi practicilor psihologice şi educaţionale şi cu instrumentele acestora, problematica rezilienţei psihologice atât în accepţiunea sa iniţială, de caracteristică individuală, cât şi, sau mai ales, în accepţiunea sa recentă de sumă de abilităţi şi competenţe dobândite în cursul unui proces dinamic şi longitudinal, specific nu doar indivizilor ci şi grupurilor şi comunităţilor. Sursa
Cuprins:
Cuvânt înainte (Aurora Hrițuleac, Ciprian Marius Ceobanu) 7
I. Aspecte teoretice privind reziliența psihologică
Reziliența psihologică din perspectiva dezvoltării pe toată durata vieții 11
Aurora Hrițuleac
Reziliență și dezvoltare personală posttraumatică 27
Ciprian Marius Ceobanu
II. Reziliența în grupuri
Rolul rezilienței în cazul bullying-ului la locul de muncă 43
Teodora Maidaniuc-Chirilă
Rezilienţa cognitivă şi diversitatea în grup 67
Mihaela Bucur
III. Starea de sănătate și reziliența
Reziliență psihologică și sănătate mentală în contextul expunerii vicariante la stres 97
Cornelia Măirean
Predictori ai rezilienței pacientelor cu cancer mamar 119
Irina Crumpei
IV. Reziliența familială
Armonizarea obiectivelor comune – impactul factorilor de personalitate și a rezilienței familiale în dezvoltarea relațiilor personale 153
Cristina Maria Bostan
Stres și reziliență în familiile copiilor cu autism 183
Diana-Sînziana Duca
Rolul învățării transformative a părinților și al rezilienței familiale în îmbunătățirea situației școlare a copilului 217
Camelia-Liliana Pavel
V. Mecanisme reziliente la copii
Dezvoltarea rezilienței în relația părinte-copil 247
Marius Marici
Efectele utilizării noilor tehnologii şi a Internetului asupra dezvoltării reziliente a elevilor 271
Smaranda Gabriela Onofrei
Abstract 295
Note despre autori 297
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu