21/10/2022

FLEXIBILITATEA MINTALA. O viziune sincronica


Autor: Elena Badea
Editura Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1998
Editia I
ISBN 973-30-5095-4
Nr pagini : 206
Format 170 x 240
Anticariat
Pretul la data postarii : 20-40 lei pe okazii
Disponibilitate BCU


Cuprins:

The rnenIal flexibility. A synchronic cunception I
O psihologie de gladiator, Viorel Nicolescu II
Cuvant inaine VII

1 FLEXIBILITATEA MINTALA CA MODELARE A MODELULUI - MODELUL CA FLEXIBILITATE MINTALA sau AUTOSTIMULARE  1

1.1.               INTEMEIEREA ORICAREI CUNOAŞTERI CA FLEXIBILITATE PSIHOCOMPORTAMENTALA SAU AUTOINTEMEIERE 5
1.1.1.           TEMEIURI FILOSOFICE ALE FLEXIBILfTATII 7
1.1.2.           TEMEIURI FILOSOFICE ALE FLEXIBILITATII MINTALE 12
1.1.2.1.        Flexibilitatea mintala si problematica generala a teoriei cunoaşterii 19
1.1.2.2.        Flexibilitatea mintala si problematica unor discipline particulare 20
1.1.3.           PRINCIPII NORMATIVE PENTRU CERCETAREA FLEXIBILITATIl MINTALE 21
1.1.4.           TEMEIURI FILOSOFICE ALE STIMULARII FLEXIBILITATII MINTALE 23
1.1.5.           PRINCIPII NORMATIVE PENTRU STIMULAREA FLEXIBILITATII MINTALE 27
1.2.              MODELUL LINGVISTIC SI ANTROPOLOGIC  30
1.2.1.           ACCEPTIUNEA TERMENILOR SI EXPRESIILOR: "flexibilitate", "flexibilitate mintală", „stimulare", "stimularea flexibilitatii mintale" 30
1.2.2.           FRAGMENTAREA LIMBAJULUI SI FLUXUL UNIVERSAL AL COMUNICĂRII 40
1.3.              MODELUL SEMIOTIC  46
1.3.1.           FLEXIBILITATEA MINTALA SI TEORIA CODURIILOR 46
1.3.2.           FLEXIBILITATEA MINTALA SI PRODUCTIA DE SEMNE 53
1.4.              ABORDARI PSIHOLOGICE ALE FLEXIBILITAŢII MINTALE 54
1.4.1.           ABORDAREA FLEXIBILITATII MINTALE IN CAMPUL TEORETIC 54
1.4.1.1.        In psihiatrie - Psihoiogia deficienţilor mintali - Neuropsihologie 54
1.4.1.1.1.     Psihorigiditate 54
1.4.1.1.2.     Perseverare 55
1.4.1.1.3.     Vascozitate genetica 55
1.4.1.1.4.     Normalitate 55
1.4.1.2.        In teoriile psihologice ale creativitatii - gandirii - inteligentei - personalitatii 55
1.4.1.2.1.     Factor intelectual 56
1.4.1.2.2.     Factor unic 56
1.4.1.2.3.     Rangul 56
1.4.1.2.4.     Tipuri 57
1.4.1.2.5.     Operatii 57
1.4.1.2.6.     Rezolvarea de probleme 57
1.4.2.           ABORDAREA FLEXIBILITATII MINTALE IN CAMPUL PSIHOMETRIC 57
1.4.2.1.        Interpretarea scorurilor la anumiti itemi din cadrul unor teste si subteste care " nu vizeaza" direct flexibilitatea mintala 57
1.4.2.1.1.     Scala Wechsler 57
1.4.2.1.2.     Testul Kohs-Goldstein 58
1.4.2.1.3.     Testul Bender-Gestalt 58
1.4.2.1.3.1. Ipoteze interpretative ale configuratiei 58
1.4.2.1.3.2. Ipoteze interpretative asociate cu fiecare figura 59
1.4.2.1.4.    Testul Rorschach 59
1.4.2.1.5.    Desenele proiective ("Omuletul", "Arborele" s.a.) 61
1.4.2.1.5.1. In desenele persoanelor 62
1.4.2.1.5.2. In desenele arborelui 62
1.4.2.1.6.    Inventarul Psihologic California (CPI) 63
1.4.2.2.        Includerea probelor de flexibilitate in categoria probelor de creativitate 64
1.4.2.2.1.     Flexibilitatea spontana figurala 64
1.4.2.2.2.     Flexibilitatea spontana semantica 65
1.4.2.2.3.     Flexibilitatea adaptativa figurala 65
1.4.2.2.4.     Flexibilitatea adaptativa semantica 65
1.4.3.           CONCLUZII DESPRINSE DIN ABORDAREA CLASICA A FLEXIBILITATII 65
1.4.3.1.        Opozitizia "flexibilitate - rigiditate" 65
1.4.3.2.        Distributia flexibilitatii in cadrul curbei Gauss  65
1.4.3.3.        Distributia flexibilitatii pe varste 66
1.4.3.4.        Factori perturbatori la varsta prescolara 67
1.4.3.5.        Flexibilitate si precocitate 67
1.4.3.6.        Flexibilitatea ca normalitate a dezvoltarii copilului prescolar 68
1.4.3.7.        Caracterul artificial al opozitiei "flexibilitate - rigiditate" 68
1.4.3.8.        Necesitatea unei teorii a flexibilitatii mentale in psihologie ca metateorie sau teorie a modelarii 68
1.4.3.9.        Contextul real al flexibilitatii 68
1.4.4.           FLEXIBILITATEA MINTALA CA "MODELARE" si "MODELUL" CA "MODA" IN ISTORIA PSIHOLOGIEI 69
1.5.              MODELUL POLITIC 74
1.5.1.           FLEXIBILITATEA MINTALA CA SLOGAN  74 
1.5.2.           FLEXIBILITATEA MINTALA ŞI SLOGANURILE "CLIPEI" 78
1.5.3.           RESPONSABILITATEA CA SINERGIE SAU "SLOGAN  INTRU SINE" 83
1.6.              PERSPECTIVE EDUCATIONALE 84
1.6.1.           FLEXIBILITATEA MINTALĂ CA MODELARE A MODELULI SI MODELUL CA FLEXIBILIZARE MINTALA 84
1.6.1.1.        Aplicatii la orice problematica din domeniul educational 84
1.6.1.2.        Aplicatii ca re-semnificare a sloganurilor in educatie 88
1.6.1.3.        Intarirea sloganului nostru: "structura generativa arhetipal sincronica" 94
1.6.1.3.1.     Studii si cercetări "ac-tu-al-e" 94
1.6.1.3.2.     '`Omuletii" lui "Dan Alexandru" 105
1.6.1.4.        Incercare de dez-marginire de propriul slogan106 
SUMAR 113
1.7.               FLEXIBILITATEA MINTALA IN ACTUALUL INVATAMANT PREŞCOLAR DIN ROMANIA 115
1.7.1.           MODELE MINTALE ALE ADULTULUI  116 
1.7.2.           MODELE MINTALE ALE COPILULUI PREŞCOLAR  126
1.7.2.1.        Raspunsuri la probele pslhologice standardizate 126
1.7.2.2.        Standizarea tastelor B1-FIM si  B2-MCT 139
1.7.2.3.        Raspunsuri la sarcinile didactice formulate de educatoare 147
SUMAR 152
1.8.               STIMULAREA SINCRONIEI MINTALE LA COPILUL DE 6 ANI  163
1.8.1.           EXPERIMENT DE EXPLORARE A VARIATIEl TIPICALITĂTII CATEGORIILOR SI SUBCATEGORIILOR SPATIALE LA PRESCOLAR (Intre 4,5 ani si 6,5 ani)  164
1.8.2.           EXPRIMENT PILOT  169
1.8.3.           EXPERIMENT FUNCTIONAL 183
SUMAR 184
1.9.               DESCHIDERI CONCLUSIVE 188

Referinte bibliografice 189 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu