Autor: Hans Lowe
Editura Didactica si Pedagogica
Colectia Pedagogia secolului XX
An aparitie : 1978
Editia I
Editia originala: Einführung in die Learnpsychologie des Erwachsenenalters
Traducerea Leon Topa
Nr pagini : 303
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 6 - 49 lei pe okazii,
Disponibilitate BCU
Cuprins:
In loc de prefata la editia romaneasca (Leon Topa) 3
Cuvant inainte 7
PARTEA INTAI
1. Probleme generale de psihologie a invatarii in educatia adultilor 13
1.1. Cu privire laimportanta si problematica cercetarilor de psihologie a invataeii la varsta adultului 13
1.2. Probleme ale determinarii conceptelor privind educatia adultilor 18
PARTEA A DOUA
2. Teoriile invatarii sub aspectul importantei activitatii si motivatiei pentru succesul invatarii 23
2.1. Probleme ale determinarii conceptului de invatare 23
2.2. Determinarea conceptului de activitate, in special al activitatii de invatare 34
2.3. Determinarea conceptului de motivatie, in special de motivatie a invatarii 38
2.4. Problematica generala a teoriilor invatarii 46
2.5. Teorii ale invatarii 47
2.5.1. Teoria invatarii prin asociatie (teoria contiguitatii) 48
2.5.2. Teoria invatarii prin conditionare 49
2.5.2.1. Conditionarea clasica 50
2.5.2.2. Conditionarea instrumentala 52
2.5.2.3. Conditionarea operativa (teorii probabiliste ale invatarii) 57
2.5.3. Teoria orientarii invatarii 60
2.5.4. Teoria psihologica gestaltista a invatarii 62
2.5.5. Teoria formarii pe etape a operatiilor mintale 67
2.5.6. Contributii la teoria invatarii sub aspectul analizelor sistemice, algoritmice si informationale 75
2.5.7. Rezumat si concluzii 81
PARTEA A TREIA
3. Probleme speciale de psihologia invatarii la varsta adultului 87
3.1. Problema particularitatilor perioadelor de varsta specifice adultului 87
3.1.1. Conceptii biologizante privind periotizarea varstei adultilor 89
3.1.2. Consideratii social-psihologice privind varsta adultului 94
3.1.3. Varsta adultului din perspectiva materialist-dialectica 96
4. Randamentul fizic si varsta 99
4.1. Probleme ale dezvoltarii sistemului nervos 99
4.2. Functii ale organelor si unele boli la varsta adultului 100
4.3. Fenomene de climacteriu 102
4.4. Cunoasterea de sine in perioada imbatranirii 104
5. Randamentul psihic si varsta 106
5.1. Capacitatea senzoriala la varsta adultului 107
5.2. Capacitatea de reactie psihomotorie la varsta adultului 108
5.3. Consideratii critice privind cercetarile asupra inteligentei la varsta adultului 109
5.4. Probleme psihologice ale capacitatii de invatare la varsta adultului 123
5.5. Memoria si succesul invatarii la adulti 130
5.5.1. Privire critica asupra cercetarilor de pana acum 130
5.5.2. Reguli privind productivitatea invatarii la adulti 136
5.6. Motivatia si succesul invatarii la adulti 150
5.6.1. Consideratii critice asupra cercetarilor de pana acum 150
5.6.2. Experimente de psihologie a invatarii privind "Motivatia actuala si succesul in invatare la varsta adultului" 153
5.6.2.1. Populatia cercetata si metodele de cercetare 154
5.6.2.2. Rezultatele generale ale cercetarii 165
5.6.2.3. Rezultatele speciale ale cercetarii 177
5.6.2.4. Sinteza principalelor rezultate si concluziile pedagogice 188
5.7. Activitatea si succesul in invatare la adulti 192
5.7.1. Abordarea problemei si si ipotezele de lucru 192
5.7.2. Populatia cuprinsa la cercetare si metodele de cercetare 194
5.7.3. Prezentarea si discutarea principalelor rezultate ale cercetarii 203
5.7.3.1. Rezultatele si discutarea probelor de dictare (Programul de cercetare I) 203
5.7.3.2. Rezultatele si discutarea probelor de citire memorare (Programul de cercetare II) 213
5.7.3.3. Rezumatul rezultatelor privind cercetarea "Activitate si succes in invatare" 217
6. Rezumat si concluzii 219
PARTEA A PATRA
7. Unele probleme psihologice ale invatarii programate la adulti 229
7.1. Esenta invatarii programate 230
7.2. Invatarea programata si teoria invatarii 239
7.3. Invatarea programata si invatamantul traditional 244
7.4. Unele principii pentru elaborarea programelor 245
PARTEA A CINCEA
8. Pentru ameliorarea invatamantului traditional al adultilor 251
8.1. Cu privire la problematica conexiunii inverse in activitatile de predare 252
8.2. Indrumari pentru cresterea randamentului atentiei in invatamant 258
Rezumat 272
Bibliografie 274
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu