18/10/2022

INVATAREA SI STRUCTURILE CUNOASTERII

Autor: B. Inhelder, M. Bovet, H. Sinclair
Editura Didactica si Pedagogica
Colectia Pedagogia secolului XX
An aparitie : 1977
Editia I
Editia originala: Apprentissage et structures de la connaissance
Traducerea Constantin Paunescu, Viorica Demetrescu
Nr pagini : 308
Format 145 x 205
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Pretul la data postarii :  14 - 30 lei pe okazii
Disponibilitate BCU


Despre autori:

       Bärbel Elisabeth Inhelder (1913 - 1997 )a fost un psiholog elvețian, cel mai cunoscut pentru munca ei sub conducerea psihologului și epistemologului Jean Piaget și pentru contribuțiile lor la dezvoltarea copilului. Sursa Wikipedia

Cuprins:

Prefată de Jean Piaget   9 

Introducere   15 
A. Problemele 15 
      I. Contribuţia psihologiei genetice 15 
1. Dimensiunea blologică; 2. Punctul de vedere interacţionist; 3. Constructivismul genetic   16-21 
      II. Aportul cercetăritor privind logica invăţării si invăţarea structurtior logice in perspectiva epistemologiei genetice 24 
      III. Probleme deschise   27 
1. Problema filiatiei stadiilor; 2. Problema conexiunilor intre diverse tipuri de structurare; 3. Problcma factorilor dinamici; 4. Teoria psihogenetică şi interdependenţa factorllor dezvoltării   38-36 
B. Metodele 32 
      I. Metoda explorării critice 33 
1. Metoda interogatiei folosita in studlile transversale; 2. Prezentare experimentală; 3. Analiza conduitelor in studiile transversale   33-38 
      II. Elaborarea experimentelor noastre de invăţare    40 
1. Ipoteze orientative; 2. Strategii ale experimentelor; 3. Criteriile de selecţie   40-42
      III. Analiza rezuatatelor 46 

CAPITOLUL I. INVAŢAREA NOTIUNILOR DE CONSERVARE A CANTITATILOR CONTINUE PRIN SCURGEREA LICHIDELOR INTR-UN SISTEM DE PAHARE SUPRAPUSE (DE LA FAPTE DE OBSERVATIE LA INFERENTA)   49 
Introducere; Experimente preliminare; Experimentul curgerii lichidelor   49-59 
I. Expertmentul de invăţare selecţie   59 
II. Rezultate 64 
Comparaţie intre rezultatele la pre- şi post-teste; Analiza conduitelor in timpul experimentului de invatare; Extrase din protocoale   64-73
III. Observaţii finale 73

CAPITOLUL II. DE LA CORESPONDENTA TERMEN LA TERMEN LA NOŢIUNEA DE CONSERVARE A CANTITATII DE MATERIE  75 
I. Experiment, teste şi selecţie  76 
II. Rezultate 79 
Comparaţie intre pre-teste şi post-teste; Analiza conduitetelor in cursul experimentului; Extrase din protocoale; Incercare de interpretare   79-91 
III. Observaţii finale   92 

CAPITOLUL III . DE LA ECHIVALENŢELE NUMERICE LA NOTIUNEA DE CONSERVARE A CANTITATII DE MATERIE 96 
I. Experiment, teste şi selecţie   97 
II. Rezultate   100 
Comparatie intre pre-teste şi post-teste; Analiza conduitetelor in cursul experimentului de Invăţare; Extrase din protocoale 100-107 
III. Observatii finale   

CAPITOLUL IV. INVAŢAREA VERBALA PRIVIND CONSERVAREA CANTITATILOR CONTINUE   112 
A. Cercetarea privind folosirea şi intelegerea expresiilor de comparaţie cantitativă; experiment de explorare   113 
      I. Tehnică   113 
      II. Rezultate 115 
Descrierea conduitelor; Rezultate cantitative   115-116 
B. O cercetare a invătării   117 
      I. Experiment, teste şi selecţie 117 
      II. Rezultate   119 
Comparatie intre pre-teste şi post-teste; Analiza conduitelor in timpul experimentului de invaţare şi in timpul pre- şi post-testelor; Extrase din protocoale   119-120 
      III. Discutarea rezultatelor sub aspectui operativităţil şi observatii finale   123 

CAPITOLUL V. STUDIU INTERCULTURAL PRIVIND UNELE NOTIUNI DE CONSERVARE (CANTITATI CONTINUE ŞI LUNGIME)   126 
Situaţie experimentală 127 
I. Conservarea lichidelor şi a cantităţii de materie 127 .
Rezultate; Interpretare   129-131 
II. Noţiunea de conservare a lungimii   Extrase din protocoale 
III. Discuţii 

CAPITOLUL VI . DE LA CONSERVAREA GRUPARILOR DE ELEMENTE DISCRETE LA CONSERVAREA LUNGIMII  141
A. Experimente preliminarii   142 
B. Experimentul final 152 
      I. Experiment, teste şi selecţie    152 
      II. Rezultate  158 
Comparatie intre pre-teste şi post-teste; Analiza conduitelor in cursul experimentului; Extrase din protocoale; Experimente complementare   155-170 
      III. Observatii finale   173 

CAPITOLUL VII . INVATAREA CUANTIFICARII INCLUZIUNII SI EVENTUALA SA INFLUENTA ASUPRA NOTIUNILOR DE CONSERVARE   177 
A. Experimentul preliminar asupra invăţării cuantificării incluziunii 181 
      I. Experiment, teste şi selecţie  183 
      II. Rezultate   187 
Conduite observate in prima parte a experimentului; Comparatie intre pre- şi post-teste; Analiza conduitelor in cursul experimentului; Extrase din protocoale privitoare la conduitele din timpul experimentelor   187-197 
      III. Concluzii asupra experimentutui preliminar 199 
B. Invăţarea cuantificării incluziunii şi eventuala sa influentă asupra noţiunilor de conservare 
      I. Experiment, teste şi selecţie  
      II. a) Rezultate la proba incluziunii 207 
Comparatie intre pre- şi post-teste; Conduite in timpul experimentului de invătare 206-212
      II. b) Rezultate la probele de conservare   215
      III. Observaţii finale  218 

CAPITOLUL VIII . INVATAREA CITORVA NOTIUNI DE CONSERVARE ŞI EVENTUALA SA INFLUENTA ASUPRA CUANTIFICARII INCLUZIUNII
I. Experiment, teste şi selecţie 222
II. Rezultate 225
Analiza conduitelor in cursul experimentului 230  
III. Observaţii finale   245
IV. Comparatie intre rezultatele cercetării incluziune-cercetare si conservare-incluziune  247 

Concuzii 251 
I. Rezulate generale privind efectele invatarii in functie de dezvoltare 252 
II. Filiatii şi decalaje intre citeva notiuni de conservare a cantitaţii 255 
1. Insuşirea notiunii de cantitate de materie 256 
2. Invătarea notiunii de conservare a lungimii   261
III. Conexiunile dintre invatarea incluzinii logice şi a conservăril materiei   264 
IV. Procesele dinaimice ale progresului   267 
V. Invătarea şi sistemul epigenetic   274 

Anexe  282  
Bibliografie   300 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu