Autor: B. Inhelder, M. Bovet, H. Sinclair
Editura Didactica si Pedagogica
Colectia Pedagogia secolului XX
An aparitie : 1977
Editia I
Editia originala: Apprentissage et structures de la connaissance
Traducerea Constantin Paunescu, Viorica Demetrescu
Nr pagini : 308
Format 145 x 205
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Pretul la data postarii : 14 - 30 lei pe okazii,
Disponibilitate BCU
Despre autori:
Bärbel Elisabeth Inhelder (1913 - 1997 )a fost un psiholog elvețian, cel mai cunoscut pentru munca ei sub conducerea psihologului și epistemologului Jean Piaget și pentru contribuțiile lor la dezvoltarea copilului. Sursa Wikipedia
Cuprins:
Prefată de Jean Piaget 9
Introducere 15
A. Problemele 15
I. Contribuţia psihologiei genetice 15
1. Dimensiunea blologică; 2. Punctul de vedere interacţionist; 3. Constructivismul genetic 16-21
II. Aportul cercetăritor privind logica invăţării si invăţarea structurtior logice in perspectiva epistemologiei genetice 24
III. Probleme deschise 27
1. Problema filiatiei stadiilor; 2. Problema conexiunilor intre diverse tipuri de structurare; 3. Problcma factorilor dinamici; 4. Teoria psihogenetică şi interdependenţa factorllor dezvoltării 38-36
B. Metodele 32
I. Metoda explorării critice 33
1. Metoda interogatiei folosita in studlile transversale; 2. Prezentare experimentală; 3. Analiza conduitelor in studiile transversale 33-38
II. Elaborarea experimentelor noastre de invăţare 40
1. Ipoteze orientative; 2. Strategii ale experimentelor; 3. Criteriile de selecţie 40-42
III. Analiza rezuatatelor 46
CAPITOLUL I. INVAŢAREA NOTIUNILOR DE CONSERVARE A CANTITATILOR CONTINUE PRIN SCURGEREA LICHIDELOR INTR-UN SISTEM DE PAHARE SUPRAPUSE (DE LA FAPTE DE OBSERVATIE LA INFERENTA) 49
Introducere; Experimente preliminare; Experimentul curgerii lichidelor 49-59
I. Expertmentul de invăţare selecţie 59
II. Rezultate 64
Comparaţie intre rezultatele la pre- şi post-teste; Analiza conduitelor in timpul experimentului de invatare; Extrase din protocoale 64-73
III. Observaţii finale 73
CAPITOLUL II. DE LA CORESPONDENTA TERMEN LA TERMEN LA NOŢIUNEA DE CONSERVARE A CANTITATII DE MATERIE 75
I. Experiment, teste şi selecţie 76
II. Rezultate 79
Comparaţie intre pre-teste şi post-teste; Analiza conduitetelor in cursul experimentului; Extrase din protocoale; Incercare de interpretare 79-91
III. Observaţii finale 92
CAPITOLUL III . DE LA ECHIVALENŢELE NUMERICE LA NOTIUNEA DE CONSERVARE A CANTITATII DE MATERIE 96
I. Experiment, teste şi selecţie 97
II. Rezultate 100
Comparatie intre pre-teste şi post-teste; Analiza conduitetelor in cursul experimentului de Invăţare; Extrase din protocoale 100-107
III. Observatii finale
CAPITOLUL IV. INVAŢAREA VERBALA PRIVIND CONSERVAREA CANTITATILOR CONTINUE 112
A. Cercetarea privind folosirea şi intelegerea expresiilor de comparaţie cantitativă; experiment de explorare 113
I. Tehnică 113
II. Rezultate 115
Descrierea conduitelor; Rezultate cantitative 115-116
B. O cercetare a invătării 117
I. Experiment, teste şi selecţie 117
II. Rezultate 119
Comparatie intre pre-teste şi post-teste; Analiza conduitelor in timpul experimentului de invaţare şi in timpul pre- şi post-testelor; Extrase din protocoale 119-120
III. Discutarea rezultatelor sub aspectui operativităţil şi observatii finale 123
CAPITOLUL V. STUDIU INTERCULTURAL PRIVIND UNELE NOTIUNI DE CONSERVARE (CANTITATI CONTINUE ŞI LUNGIME) 126
Situaţie experimentală 127
I. Conservarea lichidelor şi a cantităţii de materie 127 .
Rezultate; Interpretare 129-131
II. Noţiunea de conservare a lungimii Extrase din protocoale
III. Discuţii
CAPITOLUL VI . DE LA CONSERVAREA GRUPARILOR DE ELEMENTE DISCRETE LA CONSERVAREA LUNGIMII 141
A. Experimente preliminarii 142
B. Experimentul final 152
I. Experiment, teste şi selecţie 152
II. Rezultate 158
Comparatie intre pre-teste şi post-teste; Analiza conduitelor in cursul experimentului; Extrase din protocoale; Experimente complementare 155-170
III. Observatii finale 173
CAPITOLUL VII . INVATAREA CUANTIFICARII INCLUZIUNII SI EVENTUALA SA INFLUENTA ASUPRA NOTIUNILOR DE CONSERVARE 177
A. Experimentul preliminar asupra invăţării cuantificării incluziunii 181
I. Experiment, teste şi selecţie 183
II. Rezultate 187
Conduite observate in prima parte a experimentului; Comparatie intre pre- şi post-teste; Analiza conduitelor in cursul experimentului; Extrase din protocoale privitoare la conduitele din timpul experimentelor 187-197
III. Concluzii asupra experimentutui preliminar 199
B. Invăţarea cuantificării incluziunii şi eventuala sa influentă asupra noţiunilor de conservare
I. Experiment, teste şi selecţie
II. a) Rezultate la proba incluziunii 207
Comparatie intre pre- şi post-teste; Conduite in timpul experimentului de invătare 206-212
II. b) Rezultate la probele de conservare 215
III. Observaţii finale 218
CAPITOLUL VIII . INVATAREA CITORVA NOTIUNI DE CONSERVARE ŞI EVENTUALA SA INFLUENTA ASUPRA CUANTIFICARII INCLUZIUNII
I. Experiment, teste şi selecţie 222
II. Rezultate 225
Analiza conduitelor in cursul experimentului 230
III. Observaţii finale 245
IV. Comparatie intre rezultatele cercetării incluziune-cercetare si conservare-incluziune 247
Concuzii 251
I. Rezulate generale privind efectele invatarii in functie de dezvoltare 252
II. Filiatii şi decalaje intre citeva notiuni de conservare a cantitaţii 255
1. Insuşirea notiunii de cantitate de materie 256
2. Invătarea notiunii de conservare a lungimii 261
III. Conexiunile dintre invatarea incluzinii logice şi a conservăril materiei 264
IV. Procesele dinaimice ale progresului 267
V. Invătarea şi sistemul epigenetic 274
Anexe 282
Bibliografie 300
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu