19/10/2022

INVATAREA LA VARSTA ADULTA

Autor: Ramona Palos
Editura Didactica si Pedagogica
Colectia Idei pedagogice contemporane
An aparitie : 2007
Editia I
ISBN 978-973-30-1648-9
Nr pagini : 164
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii :  50-70 lei pe okazii
Disponibilitate BCU


Despre autor:

        Ramona Paloş este conferenţiar doctor la Catedra de psihologie a Facultăţii de Sociologie şi Psihologie a Universităţii de Vest din Timişoara. A publicat articole în reviste de specialitate şi în volume colective din domeniul educaţiei adulţilor (învăţare la vîrsta adultă, formare şi dezvoltare profesională) şi al psihologiei educaţiei şi învăţării. Sursa: Polirom

Cuprins:

Prefata 6
Cuvant introductiv  6
Argument 12

CAPITOLUL I
Necesitatea cunoasterii nevoilor de invăţare ale adultului 15 
CAPITOLUL I Necesitatea cunoaşterii nevoilor de invilţare ale adultului  15 
1.1. Necesitatea educatiei şi invătării pe tot parcursul 15 
1.2. Invătare, educatie, training, dezvoltare - precizări conceptuale 16 
1.3. Nevoi, dorinte şi cerinte de invătare - precizări conceptuale 18 
1.4. Arii potentiale de evaluare a nevoilor de invăture. 23 
1.5. Semnificatia evaluării nevoilor de invătare. 29 

CAPITOLUL Il 
Aspecte generale privind invăţarea la vărsta adulti 32 
2.1. Contextul socio-psiho-economic ce determină imperativul invătării la vârsta adultă. 32 
       2.1.1.Dimensiuni ale realitătii sociale 32 
A.Variabila demografie (sex, vărstă, mediu de provenienta, diversitate culturală). . . .
B.Variabila: dezvoltare economică 36 
C.Variabila: dezvoltare tehnologică 37 
2.2. Cursantul adult şi specificul procesului de invătare la vărsta adultă 41 
       2.2.1. Specificul procesului de invătare la vărsta adultă  41 
       2.2.2. Tranzitiile şi evenimentele de viata 48 
       2.2.3. Rolul experientei şi invătării anterioare  49 
       2.2.4. Atitudinea fată de sine şi educatie 52 
       2.2.5. Motivatia participării în educatia de-a lungul viejii  53 
       2.2.6. Articularea educatiei cu activitatea (a teoriei cu practica) 55 

CAPITOLUL III
Procesul de identificare a nevoilor de invatare 59
3.1. Nivele de identificare a nevoilor de invatare  59
3.2. Perspective privind ealuarea nevoilor de invatare 63
3.3. Pasi in desfasurarea procesului de identificare a nevoilor de invatare  65

CAPITOLUL IV 
Metodologia investigăril nevoilor de invătare la vărsta adultă 72 
4.1. Evaluare nevoi - performante - competente 72
4.2. Metode şi tehnici de evaluare a nevoilor de invitare ale adultului 74 
4.3. Metode şi tehnici de evaluare a performantelor 82 
4.4. Evaluare cantitativă - evaluare calitativă 92

CAPITOLUL V 
Ideatificarea nevolor de invatare - parte a planifiării programuluide pregătire 94
5.1. Interpretarea datelor privind nevoile de invătare identificate 95
5.2. Traducerea nevoilor de invătare identificate in activităti educationale  98 
5.3. Factori ce influentează proiectarea programelor de pregătire 104

CAPITOLUL VI 
„Studiu de caz" - o evaluare de nevol de invătare la nivel individual  108 
6.1. Cadrul de desfăsurare a cercetării 108 
6.2. Rezultatele studiului 122 
6.3. Implicatiile educationale  142 

CAPITOLUL VII 
Consideratii finale  149
Referinte bibliogratice 155

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu