Autor: Linda Lantieri
Editura Curtea Veche
Colectia Familia la Curtea Veche
An aparitie : 2017
Editia I
Editia originala: Building Emotional Intelligence
Traducerea Mihaela-Gabriela Deniz
ISBN 978-606-588-665-0
Nr pagini : 200
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 34 lei la Editura, 34 lei la elefant, 38 lei la libris
Descrierea editurii:
Valorificand cele mai recente descoperiri din domeniul cercetarilor asupra functionarii creierului si din psihopedagogie, Linda Lantieri a creat un program educational vizand invatarea socio-emotionala, care, aplicat in numeroase scoli, s-a dovedit extrem de eficient in a-i ajuta pe copii sa se relaxeze, sa isi exprime adecvat emotiile, sa isi descopere interesele si sa depaseasca anumite dificultati, in unele cazuri, chiar traume. Autoarea demonstreaza ca pe lista disciplinelor scolare esentiale trebuie adaugata una care sa aiba ca scop dezvoltarea rezilientei interioare a copiilor – invatarea socio-emotionala. Aceasta carte poate structura o asemenea disciplina, deoarece prezinta strategii care tin cont de specificul dezvoltarii neurologice, fizice si psihologice a copiilor. Alte benefiicii ale aplicarii exercitiilor din acest ghid sunt: cresterea stimei de sine, imbunatatirea constiintei de sine si a abilitatilor de comunicare interpersonala si cresterea performantei scolare.
Linda Lantieri desfasoara o munca de pionierat pentru integrarea invatarii sociale si emotionale in scolile din lume. Ca pedagog expert in rezolvarea conflictelor si in interventia in situatii de criza, ea promoveaza programe educationale care ii ajuta pe copii sa devina mai rezilienti, pentru a depasi cu succes socurile sau traumele prin care trec. In acest scop, ea a conceput mai multe proiecte pentru elevi care vizeaza, pe langa imbunatatirea atentiei si a memoriei, reducerea stresului si invatarea tehnicilor de relaxare, formarea abilitatilor inteligentei emotionale precum empatia, constientizarea de sine, controlul impulsurilor si imbunatatirea competentelor interrelationale. Aceasta carte este rezultatul experientei ei dobandite in timpul aplicarii acestor programe educationale in scoli.
In anii in care am lucrat impreuna cu Linda, invatarea sociala si emotionala s-a raspandit in zeci de mii de scoli din intreaga lume si continua sa se raspandeasca. In parte, la dezvoltarea sa a contribuit cartea mea din 1995, Inteligenta emotionala, care sustinea ca scolile i-ar putea pregati mai bine pe copii pentru viata, daca programa scolara ar cuprinde nu numai competentele academice de baza, ci si competentele sociale si emotionale fundamentale. O mai buna constientizare de sine, o mai buna abilitate de a gestiona emotiile perturbatoare, o sensibilitate crescuta la ceea ce simt ceilalti si capacitatea de a gestiona adecvat relatiile sunt vitale pe tot parcursul vietii. Dar fundatia acestor competente se cladeste in copilarie. - Daniel Goleman
Linda Lantieri este o expertă cunoscută la nivel internațional în învățarea socială și emoțională, rezolvarea conflictelor și intervenția în situații de criză, cu 40 de ani de experiență în domeniul educației. Ea este directorul Programului de reziliență interioară și membru fondator al Colaborative for Academic, Social, and Emotional Learning (CASEL). De asemenea, este cofondatoare a Programului de rezolvare a conflictelor creative (RCCP), un program de învățare socială și emoțională care a fost implementat la 400 de școli din 15 districte școlare din SUA
Cuprins:
Multumiri 7
Introducere (de Daniel Goieman) 11
Capitolul 1 Pregătirea interioară 17
Capitolui 2 Etape preliminare pentru a-I Invăta pe copii exercitii pentru liniştirea corpului şi concentrarea mintli 36
Capitolui 3 Exercitii pentru relaxarea corpului şi concentrarea mintii pentru copii Intre 5 şi 7 ani 60
Capitolul 4 Exercitii pentru relaxarea corpului şi concentrarea mintii pentru copii intre 8 şi 11 ani 89
Capitolul 5 Exerciţii pentru relaxarea corpului şi concentrarea mintii pentru copii de 12 ani şi mai mari 128
Capitolul 6 Cum pregătim copiii pentru a ne conduce in secolul XXI 176
Lista de materiale 187
Bibliografie suplimentară 189
Note 195
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu