12/10/2022

COMPORTAMENT ORGANIZATIONAL. Teorii, exercitii si studii de caz

Autor: Marian Preda
Editura Polirom
Colectia Collegium Sociologie antropologie
An aparitie : 2006
Editia I
ISBN 973-46-0330-2
Nr pagini : 256
Format 135 x 200
Pretul la data postarii : 19,95 lei la Editura, 18,95 lei la elefant, 18,95 lei la libris
Disponibilitate BCU
pdf aici


Descrierea editurii:

        Lucrarea profesorului Marian Preda este un raspuns bine articulat la intrebarea: „Ce cunostinte teoretice si deprinderi sint necesare si cum le utilizam pentru a avea rezultate pozitive in organizatii?”. Parcurgerea studiului si rezolvarea exercitiilor conduc la asimilarea notiunilor fundamentale pentru a intelege modalitatile in care comportamentul indivizilor, dinamica grupurilor, interactiunile dintre indivizi sau dintre indivizi si structurile organizationale produc performanta. Volumul este structurat simplu si eficient (elemente de teorie, intrebari, exercitii si studii de caz), dupa modelul manualelor americane.

        Marian Preda (n. 1963) este doctor in sociologie, prodecan al Facultatii de Sociologie si Asistenta Sociala din cadrul Universitatii Bucuresti. Este coautor al lucrarii Tiganii: intre ignorare si ingrijorare, distinsa cu Premiul „Dimitrie Gusti” al Academiei Romane, si coordonator al proiectelor de cercetare „Saracie si excluziune sociala in Romania in perioada de tranzitie” si „Perceptia publica a politicilor sociale in Romania” (1996-1997). Expert ONU si expert UNICEF, a coordonat programele si a evaluat rapoartele de cercetare pentru Romania realizate de cele doua institutii internationale. 

Cuprins:

Prefata 11

Capitolul 1. Locul comportamentului organizaţional în studiul organizaţiilor 15 
1.1. Ce sunt organizaţiile?  15 
1.2. Funcţiile organizaţiilor  20 
1.3. Disciplinele de studiu din sfera organizaţiilor: managementul, marketingul, managementul resurselor umane, comportamentul organizaţional  23 Managementul 24 
Marketingul 24 
Managementul resurselor umane 26 
Comportamentul organizaţional  26 

Capitolul 2. Organizaţiile: abordări teoretice, cultură organizaţională şi probleme etice ale organizaţiilor  29 
2.1. Teorii privind organizaţiile 30 
Teoriile clasice 30 
Teoriile moderne 35 
Gareth Morgan şi abordarea metaforică a organizaţiilor  38 
2.2. Culturi organizaţionale 45 
2.3. Probleme şi dileme etice în organizaţii  47 
Despre codurile etice 49 

Capitolul 3. Resursele umane. Indivizii şi grupurile în organizaţii 53 
3.1. Caracteristici ale resurselor umane 53 
3.2. Indivizii 55
3.2.1. Inteligenta emotională (IQ versus EQ) 55 
3.2.2. Despre talent 60 
3.2.3. Diferente intre manageri si lideri  62 
3.3. Grupul si echipa in organizatii   63 
Diferente intre un grup si o echipă (leam) 63 

Capitolul 4. Procese in cadrul organizatiilor   67 
4.1. Despre autoritate in organizatii  68 
Transferul de autoritate   73 
Abuzul de autoritate   74 
Tipurile de autoritate deontică 75 
Despre autoritate si Iibertate   76 
Autoritatea deontică de grup  77 
4.2. Decizia si participarea la luarca deciziei   82 
4.2.1. Modele de luare a deciziei  88 
4.2.2. Legătura intre decizie si autoritate  93 
4.3. Stiluri de conducere  97 
Două exemple de modele/stiluri de conducere 99 
4.4. Procesul de motivare in organizatii   107 
4.5. Conflictul in organizatii   118 
4.6. Schimharea organizatională   124 
4.6.1. DezvoItarea organizatională   130 
4.6.2. Planificarea strategică   132 
4.6.3. Managememul de proiect   138 

Capitolul 5. Performanta in organizatii   147 
5.1.Ce este performanta si cine produce performanţa   147 
5.1.1. Definitie, masurare, teorii privind performanta   147 
5.1.2. Factori de performantă   150 
5.2. Despre performante intr-o economie globaIa 160 

Bibliografie   167 

Studii de caz 
Studiul de caz nr. 1. Enron: falimenlul "contabilitătii creative"  173 
Studiul de caz nr. 2. Dell Computers : succesul solutiilor adaptale la nevoile consumatorilor   181 
Studiul de caz nr. 3. Hypermarketurile Wal-Mart: cu ce "costuri" se obtin cele mai bune preturi? 185
Studiul de caz nr. 4. Southwest Airlines: siguranta, confort sipreturi accesibile 193
Studiul de caz nr. 5. McDonald's:globalizarea prin "francizare" 199
Studiul de caz nr. 6. Grupul Benetton (Italia): obsesia diferentierii si esecul exagerarilor 205
Studiul de caz nr. 7. Tuborg: diferentiere si performanta prin strategii de imagine 211
Studiul de caz nr. 8. Prodindpest Calarasi: traditie romaneasca, tehnologie si calitate europeana 219
Studiul de caz nr. 9. UMT - distribuitor Husqvqrna: dezvoltarea prin profesionalism si prudenta 227
Studiul de caz nr. 10. Universitatea Bucuresti: intre rezistenta la schimbare si imperativul evaluarii performantelor 233

Index 249


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu