Autor: Marian Preda
Editura Polirom
Colectia Collegium Sociologie antropologie
An aparitie : 2006
Editia I
ISBN 973-46-0330-2
Nr pagini : 256
Format 135 x 200
Pretul la data postarii : 19,95 lei la Editura, 18,95 lei la elefant, 18,95 lei la libris
Disponibilitate BCU
pdf aici
Descrierea editurii:
Editura Polirom
Colectia Collegium Sociologie antropologie
An aparitie : 2006
Editia I
ISBN 973-46-0330-2
Nr pagini : 256
Format 135 x 200
Pretul la data postarii : 19,95 lei la Editura, 18,95 lei la elefant, 18,95 lei la libris
Disponibilitate BCU
pdf aici
Descrierea editurii:
Lucrarea profesorului Marian Preda este un raspuns bine articulat la intrebarea: „Ce cunostinte teoretice si deprinderi sint necesare si cum le utilizam pentru a avea rezultate pozitive in organizatii?”. Parcurgerea studiului si rezolvarea exercitiilor conduc la asimilarea notiunilor fundamentale pentru a intelege modalitatile in care comportamentul indivizilor, dinamica grupurilor, interactiunile dintre indivizi sau dintre indivizi si structurile organizationale produc performanta. Volumul este structurat simplu si eficient (elemente de teorie, intrebari, exercitii si studii de caz), dupa modelul manualelor americane.
Marian Preda (n. 1963) este doctor in sociologie, prodecan al Facultatii de Sociologie si Asistenta Sociala din cadrul Universitatii Bucuresti. Este coautor al lucrarii Tiganii: intre ignorare si ingrijorare, distinsa cu Premiul „Dimitrie Gusti” al Academiei Romane, si coordonator al proiectelor de cercetare „Saracie si excluziune sociala in Romania in perioada de tranzitie” si „Perceptia publica a politicilor sociale in Romania” (1996-1997). Expert ONU si expert UNICEF, a coordonat programele si a evaluat rapoartele de cercetare pentru Romania realizate de cele doua institutii internationale.
Cuprins:
Prefata 11
Capitolul 1. Locul comportamentului organizaţional în studiul organizaţiilor 15
1.1. Ce sunt organizaţiile? 15
1.2. Funcţiile organizaţiilor 20
1.3. Disciplinele de studiu din sfera organizaţiilor: managementul, marketingul, managementul resurselor umane, comportamentul organizaţional 23 Managementul 24
Marketingul 24
Managementul resurselor umane 26
Comportamentul organizaţional 26
Capitolul 2. Organizaţiile: abordări teoretice, cultură organizaţională şi probleme etice ale organizaţiilor 29
2.1. Teorii privind organizaţiile 30
Teoriile clasice 30
Teoriile moderne 35
Gareth Morgan şi abordarea metaforică a organizaţiilor 38
2.2. Culturi organizaţionale 45
2.3. Probleme şi dileme etice în organizaţii 47
Despre codurile etice 49
Capitolul 3. Resursele umane. Indivizii şi grupurile în organizaţii 53
3.1. Caracteristici ale resurselor umane 53
3.2. Indivizii 55
3.2.1. Inteligenta emotională (IQ versus EQ) 55
3.2.2. Despre talent 60
3.2.3. Diferente intre manageri si lideri 62
3.3. Grupul si echipa in organizatii 63
Diferente intre un grup si o echipă (leam) 63
Capitolul 4. Procese in cadrul organizatiilor 67
4.1. Despre autoritate in organizatii 68
Transferul de autoritate 73
Abuzul de autoritate 74
Tipurile de autoritate deontică 75
Despre autoritate si Iibertate 76
Autoritatea deontică de grup 77
4.2. Decizia si participarea la luarca deciziei 82
4.2.1. Modele de luare a deciziei 88
4.2.2. Legătura intre decizie si autoritate 93
4.3. Stiluri de conducere 97
Două exemple de modele/stiluri de conducere 99
4.4. Procesul de motivare in organizatii 107
4.5. Conflictul in organizatii 118
4.6. Schimharea organizatională 124
4.6.1. DezvoItarea organizatională 130
4.6.2. Planificarea strategică 132
4.6.3. Managememul de proiect 138
Capitolul 5. Performanta in organizatii 147
5.1.Ce este performanta si cine produce performanţa 147
5.1.1. Definitie, masurare, teorii privind performanta 147
5.1.2. Factori de performantă 150
5.2. Despre performante intr-o economie globaIa 160
Bibliografie 167
Studii de caz
Studiul de caz nr. 1. Enron: falimenlul "contabilitătii creative" 173
Studiul de caz nr. 2. Dell Computers : succesul solutiilor adaptale la nevoile consumatorilor 181
Studiul de caz nr. 3. Hypermarketurile Wal-Mart: cu ce "costuri" se obtin cele mai bune preturi? 185
Studiul de caz nr. 4. Southwest Airlines: siguranta, confort sipreturi accesibile 193
Studiul de caz nr. 5. McDonald's:globalizarea prin "francizare" 199
Studiul de caz nr. 6. Grupul Benetton (Italia): obsesia diferentierii si esecul exagerarilor 205
Studiul de caz nr. 7. Tuborg: diferentiere si performanta prin strategii de imagine 211
Studiul de caz nr. 8. Prodindpest Calarasi: traditie romaneasca, tehnologie si calitate europeana 219
Studiul de caz nr. 9. UMT - distribuitor Husqvqrna: dezvoltarea prin profesionalism si prudenta 227
Studiul de caz nr. 10. Universitatea Bucuresti: intre rezistenta la schimbare si imperativul evaluarii performantelor 233
Index 249
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu