Autor: D. B. Elkonin
Editura Didactica si Pedagogica
Colectia Pedagogia secolului XX
An aparitie : 1980
Editia I
Editia originala:
Traducerea Grigore Nicola, Ludmila Slifca
Nr pagini : 336
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
Despre autor:
An aparitie : 1980
Editia I
Editia originala:
Traducerea Grigore Nicola, Ludmila Slifca
Nr pagini : 336
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
Despre autor:
Daniil Borisovich Elkonin (1904 - 1984), Doctor în Psihologie, a fost un remarcabil psiholog rus specialist în domeniul psihologiei copilului si autor al teoriei periodizării dezvoltării mentale. A apartinut acelei glorioase galaxii de psihologi sovietici apartinand scoalii stiintifice a lui L. S. Vygotsky. Sursa
Cuprins:
Din partea autorului 5
Capitolul I. Obiectivul cercetării: forma desfăşurată a activItătii de joc la copil 13
1. Noţiunea de „joc". Jocul şi formele primitive ale artei 13
2. Unitatea fundamentală de analiză a formei desfăşurate a activităţii de joc. Natura socială a jocului cu roluri 22
Capitolul II. Consideratii asupra istoriei aparitiei joculul cu roluri 35
1. Din istoria jucăriei 35
2. Originea istorică a formei deşfăşurate a activităţii de joc 42
Capitolul III. Teorii despre joc 70
1. Teorii generale ule jocului K. Gross şi F. Buytendijk , 70
2. Teoria şl problemele cercetării jocului la copli 99
3. Problemele psihologiei jocului in ştiinţa psihologică sovietică .151
Capitolul IV. Apariţia jocului in ontogeneză 105
1. Dezvoltarea mişcarilor, operatiilor şi comunicăril cu adultii in primul an de viaţă 165
2. Particularitaţile comunicărli copilului cu aduljii in cursul dezvoltării acţiunilor obiectuale şi aparitia premiselor jocului cu roluri 172
Capitolul V. Dezvoltarea jocului la varsta preşeolară 184
1. Definirea complexă a dezvoltării jocului 184
2. Rolul şi situatia imaginară: semnificaţia lor pentru motivatia activitatii de joc190
3. Crearea experimentală a premiselor jocului cu roluri 157
4. Deavoltarea rolului in joc 211
5. Obiect- acţiune-cuvint (cu privire la problema simbolismului in jocul cu roluri) 247
6. Dezvoltarea raporturilor copil-reguli in cadrul jocului 270
Capitolul VI. Jocul şi dezvoltarea psihica 300
1. Jocul şi dezvoltarea sferei motivational-dinamice 303
2. Jocul şi invingerea „egocentrismului cognitiv" 307
3. Jocul şi dezvoltarea acţiunilor mintale 313
4. Jocul şi dezvoltarea comportamentului voluntar 316
Anexa. Din notiţele-conspect ale lui L.S. Vigotski la prelegerile de psihologia copiilor de virstă preşcolară 320
Bibliografie 329
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu