31/10/2022

MAME TOXICE. Cum sa iti vindeci relatia cu mama

Autor: Susan Forward
Editura Philobia
Colectia Psihologia
An aparitie : 2022
Editia I
Editia originala: Mothers Who Can't Love: A Healing Guide for Daughters
Traducerea Corina Iordanescu
ISBN 978-606-9707-61-6
Nr pagini : 312
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 46 lei la Editura, 32,20 lei la elefant, 36,80 lei la libris


Descrierea editurii:

        O fetiță criticată, ignorată, abuzată de o mamă care nu a iubit-o în copilărie va deveni o femeie care va avea convingerea că niciodată nu e suficient de bună, că nu poate fi iubită cu adevărat și că nu e îndeajuns de inteligentă, de drăguță sau de acceptabilă ca să merite să fie fericită. Moștenirea emoțională transmisă de mamele toxice are un impact devastator și se reflectă în dificultățile cu care fiicele lor se confruntă în viața de zi cu zi, în relațiile de familie, în carieră, dar și atunci când vine vorba de propriii copii.
        Prin intermediul studiilor de caz din experiența de terapeut, dr. Susan Forward descrie mamele narcisice, mamele acaparatoare, mamele obsedate de control, mamele care simt nevoia să aibă cineva grijă de ele și mamele abuzatoare sau care nu și-au protejat fiicele de abuzuri.
        Dacă ai o astfel de mamă și ai identificat tiparele distructive care ți-au afectat până acum viața pe toate planurile, în partea a doua a cărții vei găsi suportul emoțional și instrumentele de care ai nevoie ca să înțelegi cum se manifestă și cum se simte dragostea reală a unui părinte, astfel încât să îți vindeci relația cu mama, să îți recapeți încrederea în sine și să te iubești.

        Dr. Susan Forward este unul dintre cei mai influenți terapeuți americani și autoarea mai multor bestselleruri, pe teme de interes ridicat, precum abuzarea copiilor, șantajul emoțional, părinți toxici, femei manipulate, dar nu numai. Este conferențiar și realizatoarea mai multor emisiuni de televiziune sau radio. Sursa: Ed Philobia
    Din cartile sale traduse:
Santajul sentimental. Cand oamenii din viata ta folosesc frica, obligatia si sentimentul de vina pentru a te manipula, Trei 2008, Litera 2019
Socrii toxici. Strategii pentru protejarea casatoriei, Trei 2010
Barbatii care urasc femeile si femeile care ii iubesc. Cand dragostea doare si nu stii de ce, Curtea Veche 2012, Litera 2021
Parintii toxici. Vindeca-ti ranile din copilarie si reia controlul asupra vietii tale, Adevar divin 2017
Mame toxice. Cum sa iti vindeci relatia cu mama, Philobia 2022

Cuprins:

Introducere   /7

    Partea I: Identificarea rănilor provocate de propria mamă

1. Tabuul punerii sub semnul întrebării a iubirii pe care ţi-o poartă mama   /21
    „Să nu îndrăzneşti să spui ceva rău despre mama ta."
2. Mama narcisică la extrem   /33
    „Dar de mine ce zici?"
3. Mama excesiv de acaparatoare   /63
    „Eşti viaţa mea, eşti totul pentru mine."
4. Mama obsedată de control   /85
    „Fiindcă aşa am spus eu!"
5. Mame care au nevoie de îngrijire maternă   /105
    „Depind de tine să te ocupi de toate."
6. Mame care îşi neglijează, trădează şi maltratează fiicele   /123
    „Întotdeauna creezi probleme."

    Partea a doua: Vindecarea rănilor provocate de mamă

7. Inceputurile adevărului   /159
    „Am început să înţeleg că nu era doar vina mea."
8. Conştientizarea sentimentelor dureroase   /177
    „E atât de bine să scoţi totul la lumină..."
9. Cum să-ţi tratezi cu înţelepciune furia şi amărăciunea     195
    „Sunt pregătită să mă confrunt cu sentimentele pe care mi le-am reprimat atâta vreme..."
10. Schimbă-ţi comportamentul, schimbă-ţi viaţa   /219
    „Îmi dau seama că e greu să schimbi ceva, dar e şi mai greu să nu faci nicio schimbare."
11. Cum să stabileşti limite   /235
    „N-aş fi crezut niciodată că am dreptul să spun nu."
12. Cum decizi ce fel de relaţie îţi doreşti de acum înainte    253
    „În sfârşit mă simt ca un adult."
13. Cea mai dificilă decizie   /277
    „Am ajuns la a opta între mama şi echilibrul meu mental."
14. Bătrână, bolnavă sau singură: mama care devine dintr-odată dependentă   /291
    "Trebuie să fiu alături de ea. La urma urmei, este totuşi mama mea."

Coda: cum să te apropii, în sfârşit, de mama cea bună   /303

Mulţumiri   /312

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu