Editura Militara
An aparitie : 1969
Editia I
Nr pagini : 237
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Pretul la data postarii : 15,99 lei la targul cartii,
Disponibilitate BCU
pdf aici
Despre autor:
Despre autor:
Paul Popescu-Neveanu (1926 - 1994) a studiat psihologia la Braşov şi Bucureşti, şi şi-a luat doctoratul în psihologie la Universitatea din Sankt Petersburg. În anul 1953, devine conferenţiar universitar, iar din 1969, profesor de psihologie la Universitatea Bucureşti. Între anii 1990 şi 1993 a fost şeful Catedrei de psihologie de la Universitatea din Bucureşti si totodata Directorul Institutului de Psihologie al Academiei Române. Sursa Ed. Trei
Dintre lucrarile sale:
Tipurile de activitate nervoasă superioară la om, Academiei RPR 1961
Probleme ale învățării in clasele I-IV, EDP 1969
Personalitatea și cunoașterea ei, Militara 1969
Studii psihologice privind dezvoltarea psihică a a copiilor intre 3 si 17 ani (coautor). EDP 1970
Personalitatea și cunoașterea ei , Militara 1969
Sensibilitatea. Modalitatile de receptie senzoriala (coautor), Stiintifica 1970
Introducere în psihologia militară , Editura Militara1970
Dicționar de psihologie, Albatros1978
Omul, fiinta suprema, Militara 1989
Tratat de psihologie generală, 888 pagini, Trei 2013
Cuprins:
Cuvant inainte 7
I. Problerne generale ale psihologiei personalitatii 9
1. Conceptul de personalitate 9
2. Natura social-istorică a personalităţii 16
3. Personalitatea ca obiect al mai multor ştiinţe 21
4. Condiţiile psihice ale personalităţii 22
5. Personalitatea ca un sistem complex 26
6. Laturile psihice ale personalităţii 30
7. Modalităţi de cunoastere şi studiu a personalităţii 31
II. Temperamentul 35
1. Scurt istoric al problemei 35
2. Tipurile de activitate nervoasa superioara 37
3. Manifestări psihice ale tipurilor de activitate nervonsă superioară 42
4. Caracteristicile principalelor temperamente 46
5. Determinarea insuşirilor de temperament 51
III. Aptitudinile 63
1. Conceptul de aptitudine 63
2. Aptitudini simple şi complexe 64
3. Aptitudini generale şi speciale 67
4. Ereditate si educatie; rolul lor in dezvoltarea aptitudinilor 68
5. Corelatia dintre aptitudini, cunostinte si deprinderi 72
6. Conditionarea social-istorica a aptitudinilor si talentelor 73
7. Tipurile congnitive şi studiul lor 76
8. Inteligenţa si creativitatea 83
9. Diagnosticarea inteligenţei şi creativităţii 90
10. Aptitudinile artistice 93
11. Aptitudinile tehnice 102
12. Aptitudinile rnatematice 110
13. Aptitudinile militare 113
14. Talentul 120
15. Studiul aptitudinilor 122
IV. Caracterul 132
1. Consideraţii generale 132
2. Instinctele umane şi conştiinţa 136
3. Motivaţia acţiunilor umane 146
4. Deprinderi şi obişnuinţe 149
5. Voinţa moraliceşte organizată 151
6. Coordonate morale ale conştiinţei de sine 152
7. Niveluri de aspiratie şi de expectatie 156
8 Contradicţii in dezvoltarea caracterului 158
9. Atitudinea, componentă cle baza a caracterului 162
10. Structura caracterului 164
11. Atitudinile comunicative şi echilibrul emotional 167
12. Atitudinile faţă de oameni 169
13. Atitudinile faţă de propria persoană 14
14. Atitudinile faţă de munca 175
15. Atitudinile faţă de lume, indeosebi faţă de societate 177
16. Trasăturile voluntare de caracter 185
17. Particularităţile de profil (structurale) ale caracterului 187
12. Diagnosticarea trăsăturilor de caracter 194
V. Cateva probleme privind dezvoltarea personalitătii 211
1. Corelatia dintre aptitudini şi caracter 211
2. Particularitătile psihologice ale adolescentului şi tinarului 217
3. Psihologia grupului şi personalitatea 221
4. Personalitatea comandantului militar 229
Bibliografie 236
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu