22/10/2022

PERSONALITATEA SI CUNOASTEREA EI


Autor: Paul Popescu-Neveanu
Editura Militara
An aparitie : 1969
Editia I
Nr pagini : 237
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Pretul la data postarii : 15,99 lei la targul cartii
Disponibilitate BCU
pdf aici



Despre autor:

        Paul Popescu-Neveanu (1926 - 1994)  a studiat psihologia la Braşov şi Bucureşti, şi şi-a luat doctoratul în psihologie la Universitatea din Sankt Petersburg. În anul 1953, devine conferenţiar universitar, iar din 1969, profesor de psihologie la Universitatea Bucureşti. Între anii 1990 şi 1993 a fost şeful Catedrei de psihologie de la Universitatea din Bucureşti si totodata  Directorul Institutului de Psihologie al Academiei Române. Sursa Ed. Trei

        Dintre lucrarile sale

Probleme ale învățării in clasele I-IV, EDP 1969
Personalitatea și cunoașterea ei, Militara 1969
Studii psihologice privind dezvoltarea psihică a a copiilor intre 3 si 17 ani (coautor). EDP 1970
Sensibilitatea. Modalitatile de receptie senzoriala  (coautor), Stiintifica 1970
Introducere în psihologia militară , Editura Militara1970
Omul, fiinta suprema, Militara 1989
Tratat de psihologie generală, 888 pagini, Trei 2013

Cuprins:

Cuvant inainte   7 

I. Problerne generale ale psihologiei personalitatii 9  
1. Conceptul de personalitate   9
2. Natura social-istorică a personalităţii 16
3. Personalitatea ca obiect al mai multor ştiinţe 21 
4. Condiţiile psihice ale personalităţii 22
5. Personalitatea ca un sistem complex 26 
6. Laturile psihice ale personalităţii   30 
7. Modalităţi de cunoastere şi studiu a personalităţii 31 

II. Temperamentul   35 
1. Scurt istoric al problemei 35
2. Tipurile de activitate nervoasa superioara 37
3. Manifestări psihice ale tipurilor de activitate nervonsă superioară  42
4. Caracteristicile principalelor temperamente  46 
5. Determinarea insuşirilor de temperament   51

III. Aptitudinile 63
1. Conceptul de aptitudine   63
2. Aptitudini simple şi complexe   64
3. Aptitudini generale şi speciale  67 
4. Ereditate si educatie; rolul lor in dezvoltarea aptitudinilor 68
5. Corelatia dintre aptitudini, cunostinte si deprinderi 72
6. Conditionarea social-istorica a aptitudinilor si talentelor 73
7. Tipurile congnitive şi studiul lor 76
8. Inteligenţa si creativitatea   83
9. Diagnosticarea inteligenţei şi creativităţii 90
10. Aptitudinile artistice 93
11. Aptitudinile tehnice   102
12. Aptitudinile rnatematice   110
13. Aptitudinile militare 113
14. Talentul 120
15. Studiul aptitudinilor    122

IV. Caracterul 132
1. Consideraţii generale 132 
2. Instinctele umane şi conştiinţa   136 
3. Motivaţia acţiunilor umane   146 
4. Deprinderi şi obişnuinţe   149 
5. Voinţa moraliceşte organizată   151 
6. Coordonate morale ale conştiinţei de sine   152 
7. Niveluri de aspiratie şi de expectatie 156 
8 Contradicţii in dezvoltarea caracterului 158 
9. Atitudinea, componentă cle baza a caracterului 162 
10. Structura caracterului   164 
11. Atitudinile comunicative şi echilibrul emotional 167 
12. Atitudinile faţă de oameni   169 
13. Atitudinile faţă de propria persoană 14
14. Atitudinile faţă de munca  175
15. Atitudinile faţă de lume, indeosebi faţă de societate   177
16. Trasăturile voluntare de caracter 185
17. Particularităţile de profil (structurale) ale caracterului 187
12. Diagnosticarea trăsăturilor de caracter  194

V. Cateva probleme privind dezvoltarea personalitătii  211
1. Corelatia dintre aptitudini şi caracter 211
2. Particularitătile psihologice ale adolescentului şi tinarului   217
3. Psihologia grupului şi personalitatea  221
4. Personalitatea comandantului militar 229

Bibliografie 236

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu