Editura Militara
An aparitie : 1970
Nr pagini : 287
Format 140 x 210
Anticariat
Pretul la data postarii :49 lei pe okazii
Disponibilitate BCU
Despre autor
Paul Popescu-Neveanu (1926 - 1994) a studiat psihologia la Braşov şi Bucureşti, şi şi-a luat doctoratul în psihologie la Universitatea din Sankt Petersburg. În anul 1953, devine conferenţiar universitar, iar din 1969, profesor de psihologie la Universitatea Bucureşti. Între anii 1990 şi 1993 a fost şeful Catedrei de psihologie de la Universitatea din Bucureşti si totodata Directorul Institutului de Psihologie al Academiei Române. Sursa Ed. Trei
Dintre lucrarile sale:
Tipurile de activitate nervoasă superioară la om, Academiei RPR 1961
Probleme ale învățării in clasele I-IV, EDP 1969
Personalitatea și cunoașterea ei, Militara 1969
Studii psihologice privind dezvoltarea psihică a a copiilor intre 3 si 17 ani (coautor). EDP 1970
Personalitatea și cunoașterea ei , Militara 1969
Sensibilitatea. Modalitatile de receptie senzoriala (coautor), Stiintifica 1970
Introducere în psihologia militară , Editura Militara1970
Dicționar de psihologie, Albatros1978
Omul, fiinta suprema, Militara 1989
Tratat de psihologie generală, 888 pagini, Trei 2013
Cuprins:
Cuvant inainte 5
I.Obiectul si principiile psihologiei stiintifice 7
1.Consideratii introductive 7
2.Natura psihicului si principiile psihologiei 9
II.Elemente de cibernetica si neurofiziologie 23
III.Dezvoltarea psihicului. Aparitia si dezvoltarea istorica a constiintei 32
1.Dezvoltarea psihicului la animale 32
2.Aparitia constiintei umane 40
3.Particularitatile psihologice ale constiintei 42
IV.Obiectul si sarcinile psihologiei militare 48
1.Insemnatatea stiintei psihomilitare 48
2.Obiectul psihologiei militare 51
3.Metodele psihologiei militare 55
V.Senzatiile. Legile sensibilitatii 61
1.Senzatiile, procese elementare 61
2.Modalitatile receptiei senzoriale 62
Pragurile senzoriale si legile sensibilitatii 69
VI.Perceptia 79
1.Caracterizarea perceptiei si a fazelor ei 79
2.Legile perceptiei 82
3.Perceptia spatiului 84
4.Perceptia timpului 93
5.Perceptia miscarii 97
6.Observatia 98
VII.Reprezentarea 103
1.Caracterizare generala 103
2.Felurile reprezentarilor 107
3.Insemnatatea reprezentarilor si educarea lor 104
VIII.Gandirea 111
1.Conceptul de gandire 111
2.Notiunea si operatiile gandirii 113
3.Formarea conceptelor si invatarea 113
4.Intelegerea 120
5.Rezolvarea problemelor complexe 122
IX.Limbajul 127
1.Limbajul ca activitate psihica 127
2.Functiile limbajului 129
3.Formele limbajului 130
Cateva particularitati ale limbajului militar 136
X.Memoria 138
1.Caracterizarea generala a memoriei 138
2.Problemele memorarii 141
3.Recunoasterea si reproducerea 145
4.Uitarea 147
5.Trasaturile individuale ale memoriei 148
XI.Imaginatie si creatie 150
1.Caracterizarea imaginatiei 150
2.Formele imaginatiei si creatia 152
3.Atitudinile creative 155
4.Procesele imaginatiei 159
XII.Atentia 161
1.Caracterizarea atentiei 161
2.Felurile atentiei 162
3.Calitatile atentiei 164
4.Insemnatatea atentiei pentru activitatea militara 168
XIII.Motivatia si afectivitatea 170
1.Trebuinte, motive, interese 170
2.Caracterizarea afectivitatii. Activarea emotionala 175
3.Formele si nivelele afectivitatii 178
4.Curajul si biruirea fricii 181
5.Inductia emotionala si pregatirea psihologica pentru lupta 184
XIV.Vointa 188
1.Caracterizarea psihologica a activitatii 188
2.Motivele si scopurile actiunilor voluntare 189
3.Notiunea de vointa 191
4.Legatura vointei cu celelalte procese psihice 194
5.Fazele actiunilov voluntare 195
6.Calitatile vointei 198
7.Dezvoltarea si educarea vointei 200
XV.Deprinderile 204
1.Notiunea de deprindere 204
2.Locul deprinderilor in activitate 207
3.Etapele formarii deprinderilor 208
4.Interactiunea deprinderilor obisnuite, abilitatea si maiestria 211
XVI.Problemele psihologice ale personalitatii 215
XVII.Particularitatile temperamentale 219
1.Temperamentele si tipurile de activitate nervoasa superioara 219
2.Locul temperamentului in contextul personalitatii 221
3.Portrete temperamentale 223
4.Diagnosticarea temperamentelor 228
5.Considerarea temperamentelor in educatie 230
XVIII.Aptitudinile. Particularitatile aptitudinilor militare 234
1.Conceptul de aptitudine sau capacitate 234
2.Felurile aptitudinilor 235
3.Ereditate si educatie in formarea aptitudinilor 238
4.Particularitatile aptitudinilor militare 241
XIX.Caracterul. Corelatia dintre aptitudini si caracter 249
1.Consideratii generale 249
2.Atitudinea, componenta de baza a caracterului 253
3.structura caracterului 255
4.Atitudinile fata de oameni 257
5.Atitudinile fata de propria persoana 259
6.Atitudinile fata de munca 261
7.Atitudinile fata de lume si societate 263
8.Particularitatile de profil (structurale) ale caracterului 265
9.Corelatia dintre aptitudini si caracter 268
XX.Personalitatea comandantului militar 273
Bibliografie 280
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu