10/03/2017

INTRODUCERE IN PSIHOLOGIA MILITARA

Autor :Paul Popescu-Neveanu
Editura Militara

An aparitie : 1970

Nr pagini : 287
Format 140 x 210
Anticariat
Pretul la data postarii :49 lei pe okazii 
Disponibilitate BCU



Despre autor

        Paul Popescu-Neveanu (1926 - 1994)  a studiat psihologia la Braşov şi Bucureşti, şi şi-a luat doctoratul în psihologie la Universitatea din Sankt Petersburg. În anul 1953, devine conferenţiar universitar, iar din 1969, profesor de psihologie la Universitatea Bucureşti. Între anii 1990 şi 1993 a fost şeful Catedrei de psihologie de la Universitatea din Bucureşti si totodata  Directorul Institutului de Psihologie al Academiei Române. Sursa Ed. Trei

        Dintre lucrarile sale

Probleme ale învățării in clasele I-IV, EDP 1969
Personalitatea și cunoașterea ei, Militara 1969
Studii psihologice privind dezvoltarea psihică a a copiilor intre 3 si 17 ani (coautor). EDP 1970
Sensibilitatea. Modalitatile de receptie senzoriala  (coautor), Stiintifica 1970
Introducere în psihologia militară , Editura Militara1970
Omul, fiinta suprema, Militara 1989
Tratat de psihologie generală, 888 pagini, Trei 2013


Cuprins:

Cuvant inainte  5

I.Obiectul si principiile psihologiei stiintifice  7
1.Consideratii introductive  7
2.Natura psihicului si principiile psihologiei  9

II.Elemente de cibernetica si neurofiziologie  23

III.Dezvoltarea psihicului. Aparitia si dezvoltarea istorica a constiintei  32
1.Dezvoltarea psihicului la animale 32
2.Aparitia constiintei umane  40
3.Particularitatile psihologice ale constiintei  42

IV.Obiectul si sarcinile psihologiei militare  48
1.Insemnatatea stiintei psihomilitare  48
2.Obiectul psihologiei militare  51
3.Metodele psihologiei militare  55

V.Senzatiile. Legile sensibilitatii  61
1.Senzatiile, procese elementare 61
2.Modalitatile receptiei senzoriale 62
Pragurile senzoriale si legile sensibilitatii  69

VI.Perceptia  79
1.Caracterizarea perceptiei si a fazelor ei  79
2.Legile perceptiei  82
3.Perceptia spatiului 84
4.Perceptia timpului 93
5.Perceptia miscarii 97
6.Observatia 98

VII.Reprezentarea  103
1.Caracterizare generala  103
2.Felurile reprezentarilor  107
3.Insemnatatea reprezentarilor si educarea lor 104

VIII.Gandirea  111
1.Conceptul de gandire 111
2.Notiunea si operatiile gandirii  113
3.Formarea conceptelor si invatarea  113
4.Intelegerea  120
5.Rezolvarea problemelor complexe  122

IX.Limbajul  127
1.Limbajul ca activitate psihica 127
2.Functiile limbajului 129
3.Formele limbajului 130
Cateva particularitati ale limbajului militar 136

X.Memoria  138
1.Caracterizarea generala a memoriei  138
2.Problemele memorarii  141
3.Recunoasterea si reproducerea  145
4.Uitarea  147
5.Trasaturile individuale ale memoriei  148

XI.Imaginatie si creatie  150
1.Caracterizarea imaginatiei 150
2.Formele imaginatiei si creatia  152
3.Atitudinile creative  155
4.Procesele imaginatiei  159

XII.Atentia  161
1.Caracterizarea atentiei  161
2.Felurile atentiei  162
3.Calitatile atentiei  164
4.Insemnatatea atentiei pentru activitatea militara  168

XIII.Motivatia si afectivitatea  170
1.Trebuinte, motive, interese  170
2.Caracterizarea afectivitatii. Activarea emotionala  175
3.Formele si nivelele afectivitatii  178
4.Curajul si biruirea fricii  181
5.Inductia emotionala si pregatirea psihologica pentru lupta  184

XIV.Vointa  188
1.Caracterizarea psihologica a activitatii  188
2.Motivele si scopurile actiunilor voluntare  189
3.Notiunea de vointa  191
4.Legatura vointei cu celelalte procese psihice  194
5.Fazele actiunilov voluntare 195
6.Calitatile vointei  198
7.Dezvoltarea si educarea vointei  200

XV.Deprinderile  204
1.Notiunea de deprindere  204
2.Locul deprinderilor in activitate 207
3.Etapele formarii deprinderilor 208
4.Interactiunea deprinderilor obisnuite, abilitatea si maiestria  211

XVI.Problemele psihologice ale personalitatii 215

XVII.Particularitatile temperamentale  219
1.Temperamentele si tipurile de activitate nervoasa superioara 219
2.Locul temperamentului in contextul personalitatii  221
3.Portrete temperamentale 223
4.Diagnosticarea temperamentelor 228
5.Considerarea temperamentelor in educatie  230

XVIII.Aptitudinile. Particularitatile aptitudinilor militare  234
1.Conceptul de aptitudine sau capacitate  234
2.Felurile aptitudinilor  235
3.Ereditate si educatie in formarea aptitudinilor  238
4.Particularitatile aptitudinilor militare  241

XIX.Caracterul. Corelatia dintre aptitudini si caracter  249
1.Consideratii generale  249
2.Atitudinea, componenta de baza a caracterului  253
3.structura caracterului  255
4.Atitudinile fata de oameni  257
5.Atitudinile fata de propria persoana  259
6.Atitudinile fata de munca  261
7.Atitudinile fata de lume si societate  263
8.Particularitatile de profil (structurale) ale caracterului  265
9.Corelatia dintre aptitudini si caracter 268

XX.Personalitatea comandantului militar  273


Bibliografie  280

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu