Colectia Educatie
An aparitie : 2016, 2024
Editia a II-a
Editia originala: Cognitive-Behavioral Interventions in Educational Settings, 2012
Traducerea Alexandra Tomita
ISBN 978-606-977-093-1
Nr pagini : 672
Format 165 x 240
Pretul la data postarii :90 lei la Editura, 90 lei la librarie.net, 90 lei la libris
Descrierea editurii:
Volumul de fata merge dincolo de strategiile standard, inspre a aborda problemele grave care apar zilnic in scoala. Terapia cognitiva are multe de oferit cadrelor didactice, consilierilor scolari si directorilor de scoala care lucreaza cu elevi afectati de probleme psihologice si afectiuni psihice. In cadrul workshop-urilor si al consultatiilor oferite in scoala, am constatat faptul ca personalul didactic apreciaza unanim o abordare rationala, ce porneste de la o mare parte din lucrurile pe care ei le fac in mod firesc - si care functioneaza.
O parte importanta a acestei carti cuprinde capitole dedicate problemelor majore pe care elevii le manifesta in scoala: anxietate, depresie, tulburari de alimentatie, abuz de substante, ADHD, agresivitate, intimidare, tulburari bipolare si altele. Aceste capitole prezinta o descriere clara a fiecarei probleme, o trecere in revista a suportului empiric pentru tratamentele de orientare cognitiv-comportamentala aplicate in scoala si in afara ei, metode de evaluare, o conceptualizare a problemei din perspectiva terapiei cognitiv-comportamentale, interventii specifice si exemple ilustrative de caz. O alta sectiune descrie implementarea interventiilor cognitiv-comportamentale in sistemul scolar pentru dezvoltarea rezilientei in context scolar, consultanta comportamentala, programele de disciplinare pozitiva implementate la nivel de sistem scolar, precum si reactia in situatii de criza din scoala.
Aceasta este o lucrare de referinta pentru profesionistii din domeniul educatiei, pentru clinicieni si pentru studentii din domeniu. Ea demonstreaza ca modelul cognitiv-comportamental este ideal in interventiile din mediul scolar, pentru ca raspunde nevoii institutiilor de invatamant de a beneficia de servicii de sanatate mintala flexibile si de scurta durata. Modelul cognitiv-comportamental permite desfasurarea in acelasi timp a interventiilor care se centreaza pe factori situationali, cognitivi, comportamentali, afectivi si sociali, inerenti in multe probleme intalnite la tineri.
Scrisa de profesionisti vizionari, ale caror texte exprima tendintele actuale in interventiile cognitiv-comportamentale aplicate in mediul scolar, aceasta carte prezinta interventii fundamentate stiintific pentru cele mai frecvente dificultati cu care se confrunta tinerii de varsta scolara.
Rosemary B. Mennuti, doctor în științe ale educației, psiholog școlar cu atestare recunoscută la nivel național, este coordonatorul programelor de psihologie școlară din cadrul Departamentului de Psihologie al Philadelphia College of Osteopathic Medicine.
Ray W. Christner, doctor în psihologie, psiholog școlar cu atestare recunoscută la nivel național, este președinte și director al companiei Cognitive Health Solutions, din Hanover, Pennsylvania. Este psiholog cu drept de liberă practică, psiholog școlar autorizat și cadru didactic adjunct la Philadelphia College of Osteopathic Medicine.
Arthur Freeman, doctor în științe ale educației, membru al Consiliului American al Psihologilor Profesioniști, este coordonatorul programului doctoral de psihologie clinică din cadrul Midwestern University.
Cuprins:
Cuprins 7
Lista figurilor 11
Lista tabelelor 13
Cuvant inainte 15
Multumiri 17
Colaboratori 19
Partea I - FUNDAMENTE 29
1. O introducere it terapia cognitiv-comportamentala a tinerilor (Rosermary B. Mennuti si Ray W. Christner) 31
2. Implementarea terapiei cognitiv-comportamentale (TCC) in programele de sanatate mintala derulate in institutiiie de invatamant. O perspectiva asupra dezvoltarii (Ray W. Christner, Emily E. Katnon si Rosemary B. Mennuti) 49
3. Aspecte multiculturale ale sanatatii mintale in institutiile de invatamant. Interventii caracterizate prin deschidere multiculturala in mediul scolar (Samuel O. Ortiz) 73
4. O conceptualizare de caz cognitiv-comportamentala la copii si adolescenti (Virginia B. Murphy si Ray W. Christner) 95
Partea II - APLICATII ALE INTERVENTIILOR DE TIP COGNITIV-COMPORTAMENTAL IN CAZUL UNOR TULBURARI SPECIFICE 125
5. Tulburarile de anxietate. Interventii cognitiv-comportamentale in educatie (Elizabeth A. Gosch, Ellen Flannery-Schroeder si Robert J. Brecher) 127
6. Refuzul scolar. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant. (Christopher A. Kearney si Melissa Spear)
7. Mutismul selectiv. Evaluare si interventie din perspectiva cognitiv-comportamentala (Christy A. Mulligan si Ray W. Christner) 191
8. Depresia. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Courtney I. McLaughlin si Ray M. Christner) 213
9. Tulburarea bipolara. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Amy E. West si Sally M. Weinstein) 233
10. Adolescenti cu tulburari de comportament alimentar. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Rosemary B. Mennuti, Andrea Bloomgarden, Jason Mathison si Nicole Gabriel) 265
11. Furie si agresivitate. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (John E. Lochman, Caroline L. Boxmeyer, Nicole P. Powell, Salma Siddiqui, Sara L. Stroemeyer si Meghann Kelly) 289
12. Hartuirea si coercitia. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Beth Doll, Susan M. Swearer, Adam M. Collins, Mindy R. Chadwell, Kadie Dooley si Brooke A. Chapla) 319
13. Copii cu tulburari de invatare. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Lisa A. Perkins si Barbara A. Fischetti) 349
14. Tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atentie. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (George J. DuPaul, Kristen M. Carson, Matthew J. Gormley, Rosemary Vile Junod si Lizette Flammer-Rivera) 373
15. Persoane cu dizabilitati de dezvoltare. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Michael R. Petronko si Russell J. Kormann) 403
16. Autismul. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Jessica B. Bolton, Jennifer E. Mcpoyle-Callahan si Ray W. Christner) 429
17. Tineri de orientare sexuala lesbiana, gay, bisexuala, transsexuala si cu identitate sexuala nedefinita. Climat scolar, factori de stres si interventii (Erica M. Weiler-Timmins) 459
18. Copii cu boli cronice. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Thomas J. Power si Branlyn Werba Derosa) 483
19. Prevenirea abuzului de substante. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Susan G. Forman si Laura Sharp) 505
Partea III - APLICAREA INTERVENTIILOR COGNITIV-COMPORTAMENTALE IN CADRUL SISTEMELOR 527
20. Strategii cognitiv-comportamentale privind consultanta comportamentala in scoala (Barbara Bole Williams, Diane L. Smallwood si Laura Williams Monahon) 529
21. Abordari cognitiv-comportamentale fata de situatiile de criza din cadrul scolii (Diane L. Smallwood, Barbara Beole Williams si Laura Williams Monahon) 553
22. Cresterea rezilientei psihologice in scoli (R. Brett Nelson, Donna Schnorr, Shawn Powell si Scott Huebner) 579
23. Incorporarea terapiei cognitiv-comportamentale intr-un sistem de disciplinare pozitiva de la nivelul scolii. Promovarea sanatatii mintale in randul tuturor copiilor (Andrew Livanis, Christy A. Mulligan, Daniella Florin si Reham Mougrabi) 613
Partea IV - REZUMAT 645
24. Viitorul interventiilor cognitiv-comportamentale aplicate in institutii de invatamant (David M. Poponi si Rosemary B. Menzzuti) 647
Indice 661
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu