28/03/2017

INTRODUCERE IN HIPNOTERAPIA SI IN PSIHOTERAPIA COGNITIV-COMPORTAMENTALA A COPILULUI SI A ADOLESCENTULUI

Autor : Viorel Lupu
Editura Editura ASCR Cluj Napoca
Colectia Psihologul expert
An aparitie :2009, 2012
Editia a II-a
ISBN 978-606-8244-40-2
Nr pagini : 240
Format 165 x 240
Pretul la data postarii : 30 lei la Editura, 32 lei la psihshop, 32 lei la librarie.net



Descrierea editurii:

       Autorul oferă, într-o abordare teoretică, dar şi practică, tehnici de hipnoterapie şi de psihoterapie cognitiv-comportamentală aplicabile la copii şi adolescenţi. Viorel Lupu este în primul rând un practician şi, prin urmare, cititorul va găsi în această lucrare un amplu şi divers repertoriu de studii de caz şi de proceduri. Teoreticienii care citesc cartea vor avea satisfacţia să afle cazuri care să le exemplifice teoriile. Practicienii vor găsi proceduri care să le eficientizeze practica, dar şi reflecţii teoretice care le vor spori înţelegerea mecanismelor psihologice.
        Lucrarea se adresează deopotrivă studenţilor şi masteranzilor în psihologie şi medicină, interesaţi de strategiile psihoterapeutice actuale, rezidenţilor şi medicilor specialişti în psihiatria copilului şi a adolescentului, pediatrilor şi medicilor de orice specialitate, care au ocazia să constate utilitatea psihoterapiei, fie ea asociată sau nu terapiei medicamentoase.

Cuprins:

Abstract - Characteristics of psychotherapy of child and adolescent XI
Prefata la prima editie XVII
Cuvant inainte la editia a doua XIX

Capitolul I 
Caracteristicile psihoterapiei la copii si adolescenti 
I.1. Particularitatile psihoterapiei si ale hipnoterapiei la copii si adolescenti  1
I.2. Particularitatile psihoterapiei la adolescenti  10
I.3. Dificultati in desfasurarea psihoterapiei copilului si a adolescentului  11

Capitolul II 
Hipnoza la copii si adolescenti 
II.1. Hipnoza: definitie, baze neurofiziologice 13
     II.1.1. Definitie 13
     II.1.2. Bazele neurofiziologice ale hipnozei 13
     II.1.3. Caracteristicile starii de transa 21
II.2. Hipnoza la copii si adolescenti 23
     II.2.1. Scurt istoric 23
     II.2.2. Demersul imaginativ al copiilor. Sugestibilitate si hipnotizabilitate la copii si adolescenti. Scale si chestionare 24
     II.2.3. Metode de inductie specifice copiilor si adolescentilor 27
     II.2.4. Tehnici de aprofundare a transei 35
     II.2.5. Tehnici hipnoanalitice 36
     II.2.6. Autohipnoza 36
     II.2.7. Aplicatiile hipnoterapiei (indicatiile si contraindicatiile) 38
          II.2.7.1. Hipnoterapia in personalitatea multipla 43
          II.2.7.2. Hipnoterapia in abuzul de substante psihoactive 56
          II.2.7.3. Tehnici hipnotice de control al durerii 59
               II.2.7.3.1. Hipnoterapia intr-un caz de durere cronica de spate 62
          II.2.7.4. Hipnoterapia intr-un caz de tinitus si hipoacuzie stanga 66
          II.2.7.5. Utilizarea hipnozei si autohipnozei in sport 70
          II.2.7.6. Hipnoterapia cognitiv-comportamentala intr-un caz de hidrofobie 73
          II.2.7.7. Hipnoterapia cognitiv-comportamentala intr-un caz de tulburare de conversie cu manifestari polimorfe 81

Capitolul III 
Psihoterapia cognitiv-comportamentala la copii si adolescenti 
III.1. Radacinile comportamentaliste ale terapiei cognitive a copilului si adolescentului 91
III.2. Bazele terapiei cognitive (TC) 92
III.3. Aplicarea tehnicilor cognitiv-comportamentale la copii si adolescenti 94
III.4. Metodele de crestere a comportamentului 96
     III.4.1. Intarirea pozitiva 96
     III.4.2. Intarirea negativa 97
     III.4.3. Intarirea diferentiala 98
     III.4.4. Expunerea la modele potrivite 98
     III.4.5. Indepartarea conditiilor care interfereaza cu comportamentul dezirabil 99
     III.4.6. Controlul stimulilor 99
III.5. Metode de reducere, stingere a comportamentului 100
     III.5.1. Stingerea 100
     III.5.2. Satietatea 100
     III.5.3. Schimbarea stimulilor 101
     III.5.4. Pedeapsa 101
     III.5.5. Time-out 102
     III.5.6. Costul raspunsului 102
     III.5.7. Supracorectia 102
     III.5.8. Intarirea pozitiva 103
     III.5.9. Antrenarea abilitatilor 103
     III.5.10. Eliminarea emotiilor disfunctionale 104
     III.5.11. Modelarea 105
     III.5.12. Jocul de rol 106
III.6. Invatare cognitiva si control 107
     III.6.1. Metode de invatare cognitiva si de control 107
     III.6.2. Trainingul autocontrolului 109
III.7. Model de interventie cognitiv-comportamentala prin autocontrol la copii si adolescenti (Ronen, 1997) 110
     III.7.1. Aplicatie clinica in terapia enurezisului nocturn 112
     III.7.2. Alte tehnici cognitiv-comportamentale utilizate in terapia enurezisului 118
III.8. Psihoterapia cognitiv-comportamentala in fobia scolara 125
III.9. Psihoterapia cognitiv-comportamentala in fobiile simple 128
III.10. Psihoterapia cognitiv-comportamentala in atacurile de panica 132
III.11. Psihoterapia cognitiv-comportamentala in jocul patologic de noroc 138
III.12. Psihoterapia cognitiv-comportamentala in balbism 162
III.13. Psihoterapia cognitiv-comportamentala in onicofagie 168
III.14. Psihoterapia cognitiv-comportamentala in ticuri 172

Bibliografie  183
Anexe  193



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu