Editura Editura ASCR Cluj Napoca
Colectia Psihologul expert
An aparitie :2009, 2012
Editia a II-a
ISBN 978-606-8244-40-2
Nr pagini : 240
Format 165 x 240
Pretul la data postarii : 30 lei la Editura, 32 lei la psihshop, 32 lei la librarie.net
Descrierea editurii:
Autorul oferă, într-o abordare teoretică, dar şi practică, tehnici de hipnoterapie şi de psihoterapie cognitiv-comportamentală aplicabile la copii şi adolescenţi. Viorel Lupu este în primul rând un practician şi, prin urmare, cititorul va găsi în această lucrare un amplu şi divers repertoriu de studii de caz şi de proceduri. Teoreticienii care citesc cartea vor avea satisfacţia să afle cazuri care să le exemplifice teoriile. Practicienii vor găsi proceduri care să le eficientizeze practica, dar şi reflecţii teoretice care le vor spori înţelegerea mecanismelor psihologice.
Lucrarea se adresează deopotrivă studenţilor şi masteranzilor în psihologie şi medicină, interesaţi de strategiile psihoterapeutice actuale, rezidenţilor şi medicilor specialişti în psihiatria copilului şi a adolescentului, pediatrilor şi medicilor de orice specialitate, care au ocazia să constate utilitatea psihoterapiei, fie ea asociată sau nu terapiei medicamentoase.
Cuprins:
Abstract - Characteristics of psychotherapy of child and adolescent XI
Prefata la prima editie XVII
Cuvant inainte la editia a doua XIX
Capitolul I
Caracteristicile psihoterapiei la copii si adolescenti
I.1. Particularitatile psihoterapiei si ale hipnoterapiei la copii si adolescenti 1
I.2. Particularitatile psihoterapiei la adolescenti 10
I.3. Dificultati in desfasurarea psihoterapiei copilului si a adolescentului 11
Capitolul II
Hipnoza la copii si adolescenti
II.1. Hipnoza: definitie, baze neurofiziologice 13
II.1.1. Definitie 13
II.1.2. Bazele neurofiziologice ale hipnozei 13
II.1.3. Caracteristicile starii de transa 21
II.2. Hipnoza la copii si adolescenti 23
II.2.1. Scurt istoric 23
II.2.2. Demersul imaginativ al copiilor. Sugestibilitate si hipnotizabilitate la copii si adolescenti. Scale si chestionare 24
II.2.3. Metode de inductie specifice copiilor si adolescentilor 27
II.2.4. Tehnici de aprofundare a transei 35
II.2.5. Tehnici hipnoanalitice 36
II.2.6. Autohipnoza 36
II.2.7. Aplicatiile hipnoterapiei (indicatiile si contraindicatiile) 38
II.2.7.1. Hipnoterapia in personalitatea multipla 43
II.2.7.2. Hipnoterapia in abuzul de substante psihoactive 56
II.2.7.3. Tehnici hipnotice de control al durerii 59
II.2.7.3.1. Hipnoterapia intr-un caz de durere cronica de spate 62
II.2.7.4. Hipnoterapia intr-un caz de tinitus si hipoacuzie stanga 66
II.2.7.5. Utilizarea hipnozei si autohipnozei in sport 70
II.2.7.6. Hipnoterapia cognitiv-comportamentala intr-un caz de hidrofobie 73
II.2.7.7. Hipnoterapia cognitiv-comportamentala intr-un caz de tulburare de conversie cu manifestari polimorfe 81
Capitolul III
Psihoterapia cognitiv-comportamentala la copii si adolescenti
III.1. Radacinile comportamentaliste ale terapiei cognitive a copilului si adolescentului 91
III.2. Bazele terapiei cognitive (TC) 92
III.3. Aplicarea tehnicilor cognitiv-comportamentale la copii si adolescenti 94
III.4. Metodele de crestere a comportamentului 96
III.4.1. Intarirea pozitiva 96
III.4.2. Intarirea negativa 97
III.4.3. Intarirea diferentiala 98
III.4.4. Expunerea la modele potrivite 98
III.4.5. Indepartarea conditiilor care interfereaza cu comportamentul dezirabil 99
III.4.6. Controlul stimulilor 99
III.5. Metode de reducere, stingere a comportamentului 100
III.5.1. Stingerea 100
III.5.2. Satietatea 100
III.5.3. Schimbarea stimulilor 101
III.5.4. Pedeapsa 101
III.5.5. Time-out 102
III.5.6. Costul raspunsului 102
III.5.7. Supracorectia 102
III.5.8. Intarirea pozitiva 103
III.5.9. Antrenarea abilitatilor 103
III.5.10. Eliminarea emotiilor disfunctionale 104
III.5.11. Modelarea 105
III.5.12. Jocul de rol 106
III.6. Invatare cognitiva si control 107
III.6.1. Metode de invatare cognitiva si de control 107
III.6.2. Trainingul autocontrolului 109
III.7. Model de interventie cognitiv-comportamentala prin autocontrol la copii si adolescenti (Ronen, 1997) 110
III.7.1. Aplicatie clinica in terapia enurezisului nocturn 112
III.7.2. Alte tehnici cognitiv-comportamentale utilizate in terapia enurezisului 118
III.8. Psihoterapia cognitiv-comportamentala in fobia scolara 125
III.9. Psihoterapia cognitiv-comportamentala in fobiile simple 128
III.10. Psihoterapia cognitiv-comportamentala in atacurile de panica 132
III.11. Psihoterapia cognitiv-comportamentala in jocul patologic de noroc 138
III.12. Psihoterapia cognitiv-comportamentala in balbism 162
III.13. Psihoterapia cognitiv-comportamentala in onicofagie 168
III.14. Psihoterapia cognitiv-comportamentala in ticuri 172
Bibliografie 183
Anexe 193
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu