19/10/2022

DEBILITATILE MINTALE

Autor: René Zazzo (coord)
Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1979
Editia I
Editia originala: Les Débilités Mentales 1969
Traducerea Sergiu Stefanescu-Prodanovici, Florica Nicolescu
Nr pagini : 480
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 10 - 79 lei pe okazii
Disponibilitate BCU
pdf pe scribd


Descrierea editurii:

        René Zazzo (1910 – 1995) a fost psiholog și pedagog francez . Esența cercetărilor lui Zazzo au fost legate de psihologia copilului si s-a ocupat de o serie de probleme legate de dislexie și dizabilitate. Sursa wikipedia

Cuprins:

Introducere  
RENE ZAZZO, Debilitatea in discuţie  5 
1. Istoricul unei cercetări 7 
2. Coeficientul inteIectual şi limitele debilităţil 14 
3. Diferite tipuri de inteligenţă 23
4. Definirea debilităţilor mintale 28 
5. Bibliografie 34 

PRIMA PARTE.  ISTORIC ŞI NOŢIUNI DE BAZĂ 

Capitolul I  
ROGER FERRON, Atitudini şi idei referitoare la deficientele mintale 40 
1. Atitudini privitoare la deficienţii mintal 40 
2. Idei in legătură cu deficienţele mintale 60 
3. Bibliografie 68 

Capitolul II   
GABY NETCHINE, Idioţi, debili si savanţi in seeolul al XIX-lea 71 
1. Relaţii intre organism psihism  73 
2. De la conceptia calitativă la abordarea cantitativă a deficienţei mintale 87 
- Concluzie  103 
- Bibliografie   109 

Capitolul III  
MATTY CHIVA şi IVETTE RUTSCHMANN, Etiologia debilităiii mintale 110 
1. Privire de ansamblu asupra istoricului problemei 112 
2. Cadrul general de referinţă 120 
3. Descrierea anumitor sindroame 122
4. Contribuţia echipei H.H.R 136
- In loc de concluzii 152
- Bibliografie 158

Capitolul IV 
MICHEL GILLY şi LUCETTE MERLET-VIGIER Mediul social, mediul familial şi
debilitatea mintală 164
1. Inteligenţa şi mediul 164
2. Mediul de viaţă al debilului mintal 174
- Concluzii 201
- Bibliografie 205

Capitolul V
MICHEL GILLY, Şcolarizarea debililor mintal în Franţa 211
1. Citeva repere cronologice 212
2. Aprecierea necesităţilor 215
3. Situaţia actuală 218
- Concluzii 239
- Bibliografie 24

PARTEA A DOUA. NOI CONTRIBUŢII LA CUNOAŞTEREA DEBILILOR MINTAL

Capitolul VI
MATTY CHIVA, Tablouri psihologice ale debilităţii mintale diferenţiate după etiologic 246
1. Istoricul şi stadiul actual al problemei 247
2. Noi contribuţii ale echipei H.H.R 261
- Bibliografie 275

Capitolul VII
HILD A SANTUCCI şi ANNI E HELAL, Particularităţi ale preadolescentului debil Ia
proba Blnet - Simon 281
1. Ordinea de reuşită 287
2. Frecvenţa reuşitelor la întrebările probei 289
3. Evoluţia frecvenţelor în reuşita la întrebările probei de la un nivel mintal la altul 294
4. Dispersia reuşitelor pe întinderea scării ^la cele trei niveluri considerate 297
5. Rezultate diferenţiale în funcţie de etiologia debilităţii 300
- Concluzii 304
- Bibliografie 306

Capitolul VIII 
MICHEL HURTIG, O experienta de invatare cognitiva la debil 308 
1. Prezentarea cercetarii 311
2. Rezultate 316
3. Discuţie 318
- Concluzie 322
- Bibliografie 323

Capitolul IX 
MARIE CLAUDE HURTIG, Contributie la studiul dobandirii autonomiei la debilul
de vîrstă şcolara 324
1. Scara D.P.S. şi obiectrrele cercetării 326
2. Prezentarea cercetării 329
3. Rezultate 337
- Concluzii 365
- Bibliografie 368

Capitolul X 372
LUCETTE MERLET - VIGIER, Factorii adaptări sociale si profesionale a adolescenţilor debili  372
1. Alegerea şi limitele timpului de cercetare 372
2. Inserţia socială şi inţelegerea raporturilor sociale 377
3. Factorii adaptării personale la mediul social şi profesional 385
- Bibliografie 402

Capitolul XI 
ROGER PERRON, Deficienţa mintala si reprezentarea de sine 408
1. Prezentarea critică a literaturii 408
2. O incercare de abordare experimentală 431
- Bibliografie 470

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu