Autor: René Zazzo (coord)
Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1979
Editia I
Editia originala: Les Débilités Mentales 1969
Traducerea Sergiu Stefanescu-Prodanovici, Florica Nicolescu
Nr pagini : 480
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 10 - 79 lei pe okazii,
Disponibilitate BCU
pdf pe scribd
Descrierea editurii:
René Zazzo (1910 – 1995) a fost psiholog și pedagog francez . Esența cercetărilor lui Zazzo au fost legate de psihologia copilului si s-a ocupat de o serie de probleme legate de dislexie și dizabilitate. Sursa wikipedia
Cuprins:
Introducere
RENE ZAZZO, Debilitatea in discuţie 5
1. Istoricul unei cercetări 7
2. Coeficientul inteIectual şi limitele debilităţil 14
3. Diferite tipuri de inteligenţă 23
4. Definirea debilităţilor mintale 28
5. Bibliografie 34
PRIMA PARTE. ISTORIC ŞI NOŢIUNI DE BAZĂ
Capitolul I
ROGER FERRON, Atitudini şi idei referitoare la deficientele mintale 40
1. Atitudini privitoare la deficienţii mintal 40
2. Idei in legătură cu deficienţele mintale 60
3. Bibliografie 68
Capitolul II
GABY NETCHINE, Idioţi, debili si savanţi in seeolul al XIX-lea 71
1. Relaţii intre organism psihism 73
2. De la conceptia calitativă la abordarea cantitativă a deficienţei mintale 87
- Concluzie 103
- Bibliografie 109
Capitolul III
MATTY CHIVA şi IVETTE RUTSCHMANN, Etiologia debilităiii mintale 110
1. Privire de ansamblu asupra istoricului problemei 112
2. Cadrul general de referinţă 120
3. Descrierea anumitor sindroame 122
4. Contribuţia echipei H.H.R 136
- In loc de concluzii 152
- Bibliografie 158
Capitolul IV
MICHEL GILLY şi LUCETTE MERLET-VIGIER Mediul social, mediul familial şi
debilitatea mintală 164
1. Inteligenţa şi mediul 164
2. Mediul de viaţă al debilului mintal 174
- Concluzii 201
- Bibliografie 205
Capitolul V
MICHEL GILLY, Şcolarizarea debililor mintal în Franţa 211
1. Citeva repere cronologice 212
2. Aprecierea necesităţilor 215
3. Situaţia actuală 218
- Concluzii 239
- Bibliografie 24
PARTEA A DOUA. NOI CONTRIBUŢII LA CUNOAŞTEREA DEBILILOR MINTAL
Capitolul VI
MATTY CHIVA, Tablouri psihologice ale debilităţii mintale diferenţiate după etiologic 246
1. Istoricul şi stadiul actual al problemei 247
2. Noi contribuţii ale echipei H.H.R 261
- Bibliografie 275
Capitolul VII
HILD A SANTUCCI şi ANNI E HELAL, Particularităţi ale preadolescentului debil Ia
proba Blnet - Simon 281
1. Ordinea de reuşită 287
2. Frecvenţa reuşitelor la întrebările probei 289
3. Evoluţia frecvenţelor în reuşita la întrebările probei de la un nivel mintal la altul 294
4. Dispersia reuşitelor pe întinderea scării ^la cele trei niveluri considerate 297
5. Rezultate diferenţiale în funcţie de etiologia debilităţii 300
- Concluzii 304
- Bibliografie 306
Capitolul VIII
MICHEL HURTIG, O experienta de invatare cognitiva la debil 308
1. Prezentarea cercetarii 311
2. Rezultate 316
3. Discuţie 318
- Concluzie 322
- Bibliografie 323
Capitolul IX
MARIE CLAUDE HURTIG, Contributie la studiul dobandirii autonomiei la debilul
de vîrstă şcolara 324
1. Scara D.P.S. şi obiectrrele cercetării 326
2. Prezentarea cercetării 329
3. Rezultate 337
- Concluzii 365
- Bibliografie 368
Capitolul X 372
LUCETTE MERLET - VIGIER, Factorii adaptări sociale si profesionale a adolescenţilor debili 372
1. Alegerea şi limitele timpului de cercetare 372
2. Inserţia socială şi inţelegerea raporturilor sociale 377
3. Factorii adaptării personale la mediul social şi profesional 385
- Bibliografie 402
Capitolul XI
ROGER PERRON, Deficienţa mintala si reprezentarea de sine 408
1. Prezentarea critică a literaturii 408
2. O incercare de abordare experimentală 431
- Bibliografie 470
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu