Editura Institutul European
Colectia Academica. Stiintele educatiei
An aparitie : 2022
Editia I
ISBN 978-606-24-0328-7
Nr pagini : 246
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 45 lei la Editura, 45 lei la elefant, 44,99 lei la libris
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Educatia scolarului mic. Influenta stilurilor educative ale familiei asupra dezvoltarii personalitatii integreaza armonios diferitele inrauriri pe care mediul familial, aflat sub incidenta fenomenelor sociale, le exercita asupra configurarii, reorganizarii proceselor psihice si a structurilor psihocomportamentale ale copilului aflat in perioada scolara mica. Intr-o abordare flexibila, lucrarea creeaza un cadru de lucru pragmatic, imbinand cu atentie patternuri interne ale copilului cu structurile mediului familial in care acesta creste si se dezvolta. Astfel, pe fondul identificarii unei proportii juste intre aceste patternuri interne si externe, studiul pune la dispozitie o cercetare personalizata, conjugand elocvent o serie de replicari literare si teoretice care, in mod curent, fac obiectul atentiei in campul perceptiv al tuturor persoanelor implicate in procesul de crestere si dezvoltare al copiilor. Asadar, prin continut si modul de abordare, lucrarea este dedicata dascalilor care isi desfasoara activitatea profesionala cu elevi din ciclul primar, oferindu-le o reflectare mai detaliata si semnificativa asupra aspectelor problematice aparute pe parcursul scolar al copiilor. Totodata, prin varietatea cadrelor ce contureaza parcursul evolutiv al micilor scolari, cartea de fata ofera un camp reflexiv complex studentilor aflati in curs de pregatire pentru invatamantul primar, parintilor preocupati de a imbunatati practicile educative si, de asemenea, tuturor persoanelor interesate sa aprofundeze aceasta chestiune avuta in vedere. Gina Florentina Tudorache
Gina Florentina Tudorache este doctor in Stiintele educatiei din anul 2018. Domeniul sau de cercetare include: evolutia personalitatii copiilor, strategii eficiente de predare in invatamantul primar, desfasurarea procesului de instruire in mediul online, comunicarea benefica intre scoala si familie.
Cuprins:
Cuvânt - inainte/ 13
Cuvânt introductiv /13
Capitolul 1 - Aspecte fundamentale asupra conceptului de personalitate / 17
1.1. Delimitări conceptuale / 17
1.2. Definiţii ale personalităţii / 19
1.3. Teorii ale personalităţii / 21
1.3.1. Psihologia analitică - C. G. Jung / 22
1.3.2.Teoria constructelor personale - G. Kelly / 24
1.3.3.Teoria trăsăturilor de personalitate - G. Allport / 25
1.3.4.Psihologia individuală - A. Adler / 27
1.3.5. Psihanaliza interpersonală - K. Horney / 31
1.3.6. Analiza factorială a personalităţii - H.J. Eysenck si R.B.Cattell / 34
1.4. Perspectiva structuralist - sistemică a personalităţii / 36
1.4.1. Substructurile personalităţii / 38
1.4.2. Organizarea evoluţia personalităţii / 59
1.5. Sinteză / 62
Capitolul 2 - Dezvoltarea umană / 65
2.1. Delimitări conceptuale. Camcteristici ale dezvoltării umane / 65
2.2. Factorii determinanţi ai dezvoltării umane / 67
2.3. Perspective teoretice asupra dezvoltării copilului / 70
2.3.1.Perspectiva psihanalitică / 70
2.3.2. Perspectiva structuralistă / 74
2.3.3.Perspectiva socio-cognitivă / 78
2.3.4. Teoria invăţării sociale / 79
2.4. Aspecte fundamentale ale dezvoltării personalităţii şcolarului mic / 81
2.5. Sinteză / 83
Capitolul 3 - Rolul familiei in dezvoltarea personalităţii copilului / 85
3.1. Copilul si copilăria / 85
3.1.1. Delimitări conceptuale / 85
3.1.2. Reprezentări istorice asupra copilăriei / 87
3.1.3. Orientări culturale asupra principiilor educative / 90
3.2. Familia - factor deterrninant in evoluţia copilului / 91
3.2.1. Accepţiuni ale conceptului de familie / 91
3.2.2. Funcţiile sistemului familial / 93
3.2.3. Influenţa familiei asupra dezvoltării copilului / 98
3.2.4. Ce inseamnă să fii părinte? / 114
3.2.5. De la familia tradiţională la familia modernă / 121
3.2.6. Configuraţii ale familiilor contemporane şi influenţa acestora asupra dezvoltării personalităţii copilului / 125
3.3. Sinteză / 131
Capitolul 4 - Stiluri educative / 133
4.1. Delimitări conceptuale / 133
4.2. Clasificarea stilurilor educative şi influenţa acestora asupra dezvoltarii copiilor / 134
4.3. Factori de influenţă asupra stilurilor educative / 146
4.4. Căi promiţătoare in construirea relaţiilor armonioase dintre părinţi şi copii / 151
4.4.1. Fii un părinte constient! / 153
4.4.2. Identifică şi foloseşte limbajul primar de iubire al copiluluil / 155
4.4.3. Foloseste educaţia creativă! / 159
4.5. Sinteză / 165
Capitolul 5 - Studiu experimental privind dezvoltarea personalităţii şcolarilor mici sub influenţa stilurilor educative ale familiei/ 167
5.1. Definirea problemei şi a contextului cercetării / 167
5.2. Interpretarea cantitativă a rezultatelor cercetării / 174
5.3. Interpretarea calitativă a rezultatelor cercetării / 183
Concluzii finale / 221
Bibliografie / 235
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu