Autor: Paul A. Osterrieth
Editura Didactica si Pedagogica
Colectia Pedagogia secolului XX
An aparitie : 1976
Editia I
Editia originala: Introduction a la psychologie de l'enfant
Traducerea Constantin Urma
Nr pagini : 166
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 17 - 70 lei pe okazii,
Disponibilitate BCU
Descrierea editurii:
Paul Alexander Osterrieth (1916-1980) a fost un neuropsiholog belgian, profesor la Facultatea de Psihologie a ULB Université libre de Bruxelles si mai târziu, profesor la Universitatea din Liège . Împreună cu André Rey (1906-1965) a dezvoltat ROCF „Testul figurilor complexe Rey-Osterrieth ” Sursa wikipedia
Cuprins:
Prefata la editia noua 5
Cuvant inainte 7
CAPITOLUL I Copilul şi copilaria: citeva date generale
Noţlunea de ereditate 9 Importanta stimulilor mediului 15
Plasticitatea copilului şi nevoia de a trăi in mediu uman 21
Semnificaţia copilăriei 21
Este posibilă o descriere a creşieril psihologice 25
Dezvoltarea psihologica : caracteristicile sale 31
Stadiile 33
CAPITOLUL II Virsta celei mai mici copilării
Delimitarea stadiului 35
Faza prenatală si naşterea 35
Echiparnentul nou-născutulut 38
Inceputurile organizării 39
Aparitia sociabilitatii 44
Prirnele reactii emotionale 47
Tablou sumar al dezvoltării motorii 51
AparIţia inteligentei 55
CAPITOLUL III Perioada expansiunii subiective
Caracterizarea stadiului 57
Progresele motricitătii 60
Reprezentarea 62
Limbajul 65
EgocentrIsmul şi transducţia 72
Evoluţla afective şi socială 73
CAPITOLUL IV Descoperirea realitatii externe
Caracterizarea stadiului 86
Problemele afective : complexul edipian 88
Conştiinta morală pnirnară 15
Problerne afectIve : gelozia 99
Sociallzarea prin cei de o virstă cu copilul 101
Caracteristictie intelectuale: intuiţia 106
Motricitatea virsta gratiei 110
CAPITOLUL V Dezagregarea subiectivitii initiale
Caracterizarea stadiului: şcolarizarea 112
Viata de grup şi dezvoltarea sociala 115
Transformerile procesului de gindire : logica 121
Progresele motorii 126
Evolutia afectiva 128
CAPITOLUL VI Maturitatea copilului
Caracterizarea stadiului 135
Desevirşirea inteligentei copilului138
Viata sociala: „banda" 141
Morala copilului mare 150
Viata sociala: adultul şi familia 151
Autodeterminarea şi voinţa 154
„Eul interior" şi aşteptarea 158
Sfirsitul copileriei 180
Bibliografie 161
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu