18/10/2022

INTRODUCERE IN PSIHOLOGIA COPILULUI

Autor: Paul A. Osterrieth
Editura Didactica si Pedagogica
Colectia Pedagogia secolului XX
An aparitie : 1976
Editia I
Editia originala: Introduction a la psychologie de l'enfant
Traducerea Constantin Urma
Nr pagini : 166
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 17 - 70 lei pe okazii
Disponibilitate BCU

Descrierea editurii:

         Paul Alexander Osterrieth (1916-1980) a fost un neuropsiholog belgian, profesor la Facultatea de Psihologie a ULB Université libre de Bruxelles si mai târziu, profesor la Universitatea din Liège . Împreună cu André Rey (1906-1965) a dezvoltat ROCF „Testul figurilor complexe Rey-Osterrieth ” Sursa wikipedia

Cuprins:

Prefata la editia noua 5
Cuvant inainte 7

CAPITOLUL I Copilul şi copilaria: citeva date generale 
Noţlunea de ereditate   9 Importanta stimulilor mediului   15
Plasticitatea copilului şi nevoia de a trăi in mediu uman  21 
Semnificaţia copilăriei   21 
Este posibilă o descriere a creşieril psihologice   25 
Dezvoltarea psihologica : caracteristicile sale   31 
Stadiile   33 

CAPITOLUL II Virsta celei mai mici copilării 
Delimitarea stadiului   35 
Faza prenatală si naşterea   35 
Echiparnentul nou-născutulut   38 
Inceputurile organizării   39 
Aparitia sociabilitatii   44 
Prirnele reactii emotionale   47 
Tablou sumar al dezvoltării motorii   51 
AparIţia inteligentei   55

CAPITOLUL III Perioada expansiunii subiective 
Caracterizarea stadiului   57 
Progresele motricitătii   60 
Reprezentarea   62 
Limbajul   65 
EgocentrIsmul şi transducţia   72 
Evoluţla afective şi socială   73
 
CAPITOLUL IV  Descoperirea realitatii externe 
Caracterizarea stadiului   86 
Problemele afective : complexul edipian   88
Conştiinta morală pnirnară   15 
Problerne afectIve : gelozia   99
Sociallzarea prin cei de o virstă cu copilul   101 
Caracteristictie intelectuale: intuiţia   106 
Motricitatea virsta gratiei   110 

CAPITOLUL V  Dezagregarea subiectivitii initiale 
Caracterizarea stadiului: şcolarizarea   112 
Viata de grup şi dezvoltarea sociala   115
Transformerile procesului de gindire : logica   121 
Progresele motorii 126 
Evolutia afectiva   128 

CAPITOLUL VI Maturitatea copilului 
Caracterizarea stadiului   135
Desevirşirea inteligentei copilului138  
Viata sociala: „banda"  141
Morala copilului mare   150
Viata sociala: adultul şi familia   151
Autodeterminarea şi voinţa  154 
„Eul interior" şi aşteptarea   158
Sfirsitul copileriei 180 

Bibliografie   161 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu