19/10/2022

EDUCATIA SPECIALA. Ghid metodologic

Autor: Alois Ghergut, Luciana Frumos, Gabriela Raus
Editura Polirom
Colectia Profesorul de succes
An aparitie : 2016
Editia I
ISBN 978-973-46-6220-3
Nr pagini : 464
Format 160 x 235
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU


        Educatia speciala este destinata tuturor copiilor cu dizabilitati care nu reusesc sa atinga un nivel de cunoastere si de comportament social corespunzator virstei lor in cadrul invatamintului obisnuit. Volumul acopera proiectarea didactica pentru o mare diversitate de discipline, tipuri de lectii, jocuri si activitati recuperatorii din programele de terapie complexa si integrata, fiind centrat pe prezentarea unor proiecte didactice pentru elevii cu deficiente de intelect, de auz sau de vedere. Este primul ghid de pe piata editoriala autohtona care prezinta intr-o maniera exhaustiva procesul de proiectare didactica dupa toate rigorile psihopedagogice si metodologice, venind in intimpinarea unor nevoi reale ale cadrelor didactice in formare sau active in reteaua scolara.

        Alois Gherguţ este profesor universitar la Facultatea de Psihologie şi ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, conducător de doctorat şi coordonator al unui program de masterat. A publicat mai multe volume şi peste 150 de articole care ţin de designul programelor de terapie şi intervenţie psihopedagogică, psihopedagogia persoanelor cu cerinţe speciale, managementul serviciilor sociale, consilierea psihopedagogică, educaţia incluzivă ş.a.
        Luciana Frumos este doctor în ştiinţele educaţiei, cadru didactic asociat la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, unde, din anul 2002, susţine cursuri şi seminare de pedagogie şi psihopedagogie specială. Are o experienţă importantă în activitatea cu copiii cu cerinţe educaţionale speciale dobîndită în învăţămîntul special şi special integrat.
        Gabriela Raus este profesor logoped (cu gradul didactic I) la Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Iaşi, metodist în domeniul învăţămîntului special, expert în cadrul Corpului Naţional al Experţilor în Management Educaţional

Cuprins:

Lista cadrelor didactice care au colaborat la elaborarea de proiecte didactice 7 
Cuvânt-înainte  9 

Capitolul I. Educaţia specială - noi abordări, delimitări şi reconsiderări terminologice 11 
Capitolul II. Particularităţi psihologice ale principalelor categorii de copii cu dizabilităţi 17 
Capitolul III. Principii generale şi specifice în educaţia specială 35 
Capitolul IV. Finalităţi şi obiective în invăţământul special 39 
Relaţia dintre obiectivele generale şi obiectivele recuperatorii  39 
Repere in operaţionalizarea obiectivelor 40 
Operaţionalizarea obiectivelor pedagogice   42 
Capitolul V. Metode de invăţământ  45 
Capitolul VI. Mijloace de invăţământ şi materiale didactice 51
Capitolul VII. Evaluarea şcolară a elevilor cu dizabilităţi 53 
Capitolul VIII. Strategii didactice. Diferenţiere şi individualizare 55 
Diferenţiere şi individualizare 58 
Capitolul IX. Co-teaching sau predarea în echipă 61 
Tipuri de co-teaching 62 
Capitolul X. Proiectarea activităţii didactice 67 
Structură-model pentru proiectarea lectiei  72 
Desfaşurarea activitălii (demersul instructiv-educativ) 74 
Capitolul XI. Evaluarea activitătilor didactice în diferite contexte 77 
Capitolul XII. Modele de proiecte didactice 79 
Proiecte pentru elevii cu deficiente de intelect 80 
Proiecte pentru elevii cu deficiente de auz  197 
Proiecte pentru elevii cu deficiente de vedere  342 

Bibliografie 459 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu