Editura Polirom
Colectia Profesorul de succes
An aparitie : 2016
Editia I
ISBN 978-973-46-6220-3
Nr pagini : 464
Format 160 x 235
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
Educatia speciala este destinata tuturor copiilor cu dizabilitati care nu reusesc sa atinga un nivel de cunoastere si de comportament social corespunzator virstei lor in cadrul invatamintului obisnuit. Volumul acopera proiectarea didactica pentru o mare diversitate de discipline, tipuri de lectii, jocuri si activitati recuperatorii din programele de terapie complexa si integrata, fiind centrat pe prezentarea unor proiecte didactice pentru elevii cu deficiente de intelect, de auz sau de vedere. Este primul ghid de pe piata editoriala autohtona care prezinta intr-o maniera exhaustiva procesul de proiectare didactica dupa toate rigorile psihopedagogice si metodologice, venind in intimpinarea unor nevoi reale ale cadrelor didactice in formare sau active in reteaua scolara.
Alois Gherguţ este profesor universitar la Facultatea de Psihologie şi ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, conducător de doctorat şi coordonator al unui program de masterat. A publicat mai multe volume şi peste 150 de articole care ţin de designul programelor de terapie şi intervenţie psihopedagogică, psihopedagogia persoanelor cu cerinţe speciale, managementul serviciilor sociale, consilierea psihopedagogică, educaţia incluzivă ş.a.
Luciana Frumos este doctor în ştiinţele educaţiei, cadru didactic asociat la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, unde, din anul 2002, susţine cursuri şi seminare de pedagogie şi psihopedagogie specială. Are o experienţă importantă în activitatea cu copiii cu cerinţe educaţionale speciale dobîndită în învăţămîntul special şi special integrat.
Gabriela Raus este profesor logoped (cu gradul didactic I) la Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Iaşi, metodist în domeniul învăţămîntului special, expert în cadrul Corpului Naţional al Experţilor în Management Educaţional
Cuprins:
Lista cadrelor didactice care au colaborat la elaborarea de proiecte didactice 7
Cuvânt-înainte 9
Capitolul I. Educaţia specială - noi abordări, delimitări şi reconsiderări terminologice 11
Capitolul II. Particularităţi psihologice ale principalelor categorii de copii cu dizabilităţi 17
Capitolul III. Principii generale şi specifice în educaţia specială 35
Capitolul IV. Finalităţi şi obiective în invăţământul special 39
Relaţia dintre obiectivele generale şi obiectivele recuperatorii 39
Repere in operaţionalizarea obiectivelor 40
Operaţionalizarea obiectivelor pedagogice 42
Capitolul V. Metode de invăţământ 45
Capitolul VI. Mijloace de invăţământ şi materiale didactice 51
Capitolul VII. Evaluarea şcolară a elevilor cu dizabilităţi 53
Capitolul VIII. Strategii didactice. Diferenţiere şi individualizare 55
Diferenţiere şi individualizare 58
Capitolul IX. Co-teaching sau predarea în echipă 61
Tipuri de co-teaching 62
Capitolul X. Proiectarea activităţii didactice 67
Structură-model pentru proiectarea lectiei 72
Desfaşurarea activitălii (demersul instructiv-educativ) 74
Capitolul XI. Evaluarea activitătilor didactice în diferite contexte 77
Capitolul XII. Modele de proiecte didactice 79
Proiecte pentru elevii cu deficiente de intelect 80
Proiecte pentru elevii cu deficiente de auz 197
Proiecte pentru elevii cu deficiente de vedere 342
Bibliografie 459
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu