Editura Lumen
Colectia Dezvoltare sociala
An aparitie : 2011
Editia I
ISBN 978-973-166-297-8
Nr pagini : 155
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 33,14 lei la Editura,
pdf pe scribd
Descrierea editurii:
Lucrarea îşi propune să ne dezvaluie, într-o expunere concisă şi uşor de parcurs, sinoptica relaţiilor dintre competenţele sociale – interpretate ca un set de abilităţi şi deprinderi care facilitează relaţiile interpersonale şi obţinerea stării de bine în domeniul vieţii sociale – şi trăsăturile de personalitate, care se constituie în determinanţi ai funcţionării cotidiene a individului uman. Autorul
Viorel Robu este Doctor în Psihologie, titlu acrodat de Universitatea din Bucureşti, tema lucrării fiind ,,Adaptarea şi experimentarea pe populaţia românească a Inventarului pentru evaluarea anxietăţii faţă de testare (TAI)”. Deține atestat de formator eliberat de Asociația ,,Formare Studia” din Iaşi, precum și atestat de liberă practică de psiholog specialist în specializările Psihologie educaţională, consiliere şcolară şi vocaţională și Psihologia muncii şi organizaţională şi Psihologia Transporturilor. Este membru al Colegiului Psihologilor din România, al Asociaţiei Naţională a Psihologilor Şcolari din România și al Asociaţiei de Psihologie Industrială şi Organizaţională din România. Principalele sale domenii de interes sunt învățământul universitar, psihologia educațională, consilierea școlară și vocațională, dezvoltarea organizației și dezvoltarea carierei. Inf preluate de la Ed. Lumen
Printre lucrarile sale:
Competenţe sociale şi personalitate, Lumen 2011
Psihologia personalității. Note de curs, Lumen 2017
Cuprins:
Prefaţă 9
Introducere 15
1. Competenţele sociale 21
1.1. Conceptul de competenţă socială 21
1.2. Componentele competenţei sociale 26
1.2.1. Asertivitatea 28
1.2.2. Gratificaţia şi sprijinul 31
1.2.3. Comunicarea nonverbală 32
1.2.4. Comunicarea verbală 35
1.2.5. Empatia, cooperarea şi atenţia acordată celorlalţi 37
1.2.6. Prezentarea de sine 41
1.2.7. Cunoaşterea şi rezolvarea problemelor 42
1.3. Caracteristici ale competenţelor sociale 43
1.4. Educarea şi antrenamentul competenţelor sociale 50
2. Personalitatea – perspective de abordare şi modele teoretice 53
2.1. Accepţiuni ale conceptului de personalitate 53
2.2. Curente în abordarea personalităţii 56
2.2.1. Abordarea monistă vs. abordarea pluralistă 56
2.2.2. Abordarea nomotetică vs. abordarea idiografică 57
2.3. Contribuţia reprezentanţilor şcolii umaniste 60
2.3.1. G. W. Allport şi teoria trăsăturilor 62
2.3.2. Contribuţia lui A. H. Maslow 64
2.3.3. Viziunea lui C. R. Rogers 68
2.4. Perspectiva psihometrică asupra personalităţii 71
2.4.1. Modelul lui H. J. Eysenck 72
2.4.2. Modelul propus de R. B. Cattell 74
2.4.3. Modelul Big Five 75
3. Competenţe sociale şi trăsături de personalitate în rândul studenţilor la specializarea Psihologie 83
3.1. Motivaţia cercetării 83
3.2. Scopul cercetării 85
3.3. Ipoteze 86
3.4. Metodologie 87
3.4.1. Lotul de studenţi care au participat la cercetare 87
3.4.2. Instrumentele utilizate pentru colectarea datelor 88
Chestionarul pentru evaluarea competenţelor sociale 89
Chestionarul pentru evaluarea celor cinci factori de personalitate 91
3.5. Rezultate şi interpretare 100
3.5.1. Competenţele sociale 100
3.5.2. Factorii/trăsăturile de personalitate 112
3.5.3. Relaţiile între competenţele sociale şi trăsăturile de personalitate 117
Analiza de regresie 126
4. Implicaţii teoretice şi practice ale cercetării pe care am realizat-o 133
Bibliografie 145
ANEXA 1 – Chestionarul pentru evaluarea competenţelor sociale (CCS) (selecţie a itemilor) 149
ANEXA 2 – Chestionarul pentru evaluarea celor cinci factori de personalitate (BFQ) (instrucţiuni de completare) 151
ANEXA 3 – Etalon Chestionarul pentru evaluarea competenţelor sociale 153
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu