Autor: T. V. Kudreavtev
Editura Didactica si Pedagogica
Colectia Pedagogia Secolului XX
An aparitie : 1981
Editia I
Editia originala: Psihologiia tehnicheskogo myshleniia : (process i sposoby resheniia tehnicheskih zadachi)
Traducerea: Valentina Radu, Ludmila Slifca
Nr pagini : 272
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Pretul la data postarii : 17-39 lei pe okazii,
Disponibilitate BCU
Cuprins:
Introducere 5
CAPITOLUL I
Problemele constructiv tehnice si analiza procesului de evaluare a acestora 9
1. Particularitatile psihologice si tipurile de probleme constructiv-tehnice 9
2. Psihologia rezolvarii problemelor constructiv-tehnice si stadiul elaborarii ei 19
3. Caile formarii unor modalitati eficiente de rezolvare a problemelor constructiv-tehnice 64
CAPITOLUL II
Rezolvarea problemelor tehnice in conditiile utilizarii mijloacelor intuitive 96
1. Problema particularitatilor operarii cumijloace intuitive si reprezentari spatiale in cadrul activitatii de gandire 96
2. Clasificarea mijloacelor intuitiv-tehnice 107
3. Corelarea cunostintelor teoretice si a actiunilor practice la procesul rezolvarii de probleme tehnice prin utilizarea reprezentarilor schematice 114
CAPITOLUL III
Structura gandirii tehnice 157
1. Punerea problemei si notiunile fundamentale ale teoriei rezolvarii problemelor tehnice 157
2. Componentele gandirii tehnice si unitatea structurii lor 176
- Factorii care determina specificul gandirii tehnice 176
- Gandirea tehnica - gandite teoretico-practica 181
- Gandirea tehnica - conceptual-figurala187
- Trei componente structurale ale gandirii tehnice 196
3. Caracterul operativ al gandirii tehnice 198
CAPITOLUL IV
Instruitruirea prin problematizare - modalitate generala de dezvoltare a gandirii tehnice 208
1. Analiza unora dintre problemele perfectionarii instruirii 208
2. Despre esenta instruirii prin problematizare 218
3. Situatia-problema in instruire. Tipuri de situatii-problema 225
4. Procedee de rezolvare a problemelor de catre elevi 231
5. Dezvoltarea intelectuala a elevilor in cursul instruirii prin problematizare 237
Bibliografie 245
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu