Editura Didactica si pedagogica
Colectia Pedagogia secolului XX
An aparitie :1976
Editia originala 1967
Traducerea Dan Rautu
Nr pagini :320
Format 140 x 210
Anticariat
Anticariat
Pretul la data postarii :29 lei la Carti-diverse
Disponibilitate BCUB
Disponibilitate BCUB
Download pdf pe slideshare pdf (atentie, exemplarul scanat este deteriorat si cu pagini lipsa. Si pe scribd se gaseste acelas exemplar)
Continuarea (Vol II) lucrarii NASTEREA INTELIGENTEI LA COPIL
Despre autor:
Jean Piaget (1986 - 1980) a fost un psiholog, biolog, logician și filosof elvețian cunoscut pentru cercetările sale din domeniul psihologiei dezvoltării. A predat cursuri de Psihologie genetică la Universitatea din Geneva și la Sorbona (Paris) și a fondat Centrul Internațional de Epistemologie Genetică din Geneva. A scris numeroase studii și cărți despre dezvoltarea mentală și afectivă a copilului.
Din lucrarile sale traduse la noi:
Dimensiuni interdisciplinare ale psihologiei, EDP 1072
Epistemologie genetica, Dacia 1973
Nasterea inteligentei la copil, EDP 1973
Construirea realului la copil, EDP 1976
Teorii ale limbajului, teorii ale invatarii (coautor), Politica 1988
Tratat de logica operatorie, EDP 1991
Formele elementare ale dialecticii, Institutul European 2007
Psihologia inteligentei, Cartier 2008
Psihologia copilului (coautor), Cartier 2011
Judecata morala la copil, Cartier 2012
Reprezentarea lumii la copil, Cartier 2012
Sase studii de psihologie, Trei 2018
Probleme de psihologie genetica. Copilul si realitatea, Trei 2022
Cuprins:
Capitolul 1
DEZVOLTAREA NOTIUNII DE OBIECT 7
§ 1.Primele doua stadii: nici o conduita speciala in raport cu obiectele disparute 8
§ 2.Stadiul al III-lea: un inceput de permanenta care prelungesre miscarile de acomodare 15
§ 3.Stadiul al patrulea: cautare activa a obiectului disparut, dar fara a tine seama de succesiunea deplasarilor vizibile 39
§ 4.Stadiul al cincilea. Copilul tine seama de deplasarile succesive ale obiectului 55
§ 5.Stadiul al saselea: reprezentarea deplasarilor invizibile 65
§ 6.Procesele care duc la construirea notiunii de obiect 71
Capitolul II
CAMPUL SPATIAL SI ELABORAREA GRUPURILOR DE DEPLASARI 80
§ 1.Primele doua stadii: grupurile practice si eterogene 83
§ 2.Stadiul al treilea: coordonarea grupurilor practice si constituirea grupurilor subiective 93
§ 3.Stadiul al patrulea: ........ ? (lipsa pag 124/125 din varianta pdf)
§ 4.Stadiul al cincilea: grupurile "obiective" 150
§ 5.Stadiul al saselea: grupurile reprezentatice 166
§ 6.Procesele principale ale construirii spatiului 170
Capitolul III
DEZVOLTAREA CAUZALITATII 179
§ 1.Primele doua stadii: luarea de contact intre activitatea interna si mediul exterior si cauzalitatea proprie schemelor primare 181
§ 2.Stadiul al treilea: cauzalitatea magico-fenomenista 187
§ 3.Stadiul al patrulea: ... .... ? 205 (lipsa pagini 205/212 din varianta pdf)
§ 4.Stadiul al cincilea: obiectivarea si spatializarea reale ale cauzalitatii 223
§ 5.Stadiul al saselea: cauzalitatea reprezentativa si reziduurile cauzalitatii apartinand tipurilor precedente 241
§ 6.Nasterea cauzalitatii 253
Capitolul IV
CAMPUL TEMPORAL 263
§ 1.Primele doua stadii: timpul propriu si seriile practice 264
§ 2.Stadiul al treilea: "seriile subiective" 268
§ 3.Stadiul al patrulea: ... .... ? (lipsa pagini 269/276 din varianta pdf)
§ 4.Stadiul al cincilea: "seriile obiective" 281
§ 5.Stadiul al saselea: "seriile reprezentative" 284
CONCLUZII
Elaborarea universului 288
§ 1.Asimilare si acomodare 288
§ 2.Trecerea de la inteligenta sezorio-motorie la gandirea conceptuala 293
§ 3.De la universul senzorio-motor la reprezentarea lumii copilului - I.Spatiul si obiectul 299
§ 4.De la universul senzorio-motor la reprezentarea lumii copilului - II.Cauzalitatea si timpul 309
§ 5.Concluzii 313
Indice de nume (pentru prezenta lucrare cat si pentru cea anterioara, respectiv Nasterea inteligentei la copil 318
Capitolul 1
DEZVOLTAREA NOTIUNII DE OBIECT 7
§ 1.Primele doua stadii: nici o conduita speciala in raport cu obiectele disparute 8
§ 2.Stadiul al III-lea: un inceput de permanenta care prelungesre miscarile de acomodare 15
§ 3.Stadiul al patrulea: cautare activa a obiectului disparut, dar fara a tine seama de succesiunea deplasarilor vizibile 39
§ 4.Stadiul al cincilea. Copilul tine seama de deplasarile succesive ale obiectului 55
§ 5.Stadiul al saselea: reprezentarea deplasarilor invizibile 65
§ 6.Procesele care duc la construirea notiunii de obiect 71
Capitolul II
CAMPUL SPATIAL SI ELABORAREA GRUPURILOR DE DEPLASARI 80
§ 1.Primele doua stadii: grupurile practice si eterogene 83
§ 2.Stadiul al treilea: coordonarea grupurilor practice si constituirea grupurilor subiective 93
§ 3.Stadiul al patrulea: ........ ? (lipsa pag 124/125 din varianta pdf)
§ 4.Stadiul al cincilea: grupurile "obiective" 150
§ 5.Stadiul al saselea: grupurile reprezentatice 166
§ 6.Procesele principale ale construirii spatiului 170
Capitolul III
DEZVOLTAREA CAUZALITATII 179
§ 1.Primele doua stadii: luarea de contact intre activitatea interna si mediul exterior si cauzalitatea proprie schemelor primare 181
§ 2.Stadiul al treilea: cauzalitatea magico-fenomenista 187
§ 3.Stadiul al patrulea: ... .... ? 205 (lipsa pagini 205/212 din varianta pdf)
§ 4.Stadiul al cincilea: obiectivarea si spatializarea reale ale cauzalitatii 223
§ 5.Stadiul al saselea: cauzalitatea reprezentativa si reziduurile cauzalitatii apartinand tipurilor precedente 241
§ 6.Nasterea cauzalitatii 253
Capitolul IV
CAMPUL TEMPORAL 263
§ 1.Primele doua stadii: timpul propriu si seriile practice 264
§ 2.Stadiul al treilea: "seriile subiective" 268
§ 3.Stadiul al patrulea: ... .... ? (lipsa pagini 269/276 din varianta pdf)
§ 4.Stadiul al cincilea: "seriile obiective" 281
§ 5.Stadiul al saselea: "seriile reprezentative" 284
CONCLUZII
Elaborarea universului 288
§ 1.Asimilare si acomodare 288
§ 2.Trecerea de la inteligenta sezorio-motorie la gandirea conceptuala 293
§ 3.De la universul senzorio-motor la reprezentarea lumii copilului - I.Spatiul si obiectul 299
§ 4.De la universul senzorio-motor la reprezentarea lumii copilului - II.Cauzalitatea si timpul 309
§ 5.Concluzii 313
Indice de nume (pentru prezenta lucrare cat si pentru cea anterioara, respectiv Nasterea inteligentei la copil 318
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu