Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie :2009
Editia I
ISBN 978-973-30-2474-3
Nr pagini :208
Format 165 x 205
Pretul la data postarii :
20 lei la Editura, 20 lei la pravaliacu carti
20 lei la Editura, 20 lei la pravaliacu carti
Descrierea editurii:
Reuşita parcurgerii tranziţiei de la preşcolaritate la şcolaritate depinde de relaţia dintre modelul instructiv-educativ din grădiniţă şi gradul de maturizare şi pregătire psihologică a copilului pentru învăţarea şcolară.
Lucrarea „Joc şi învăţare la copilul preşcolar. Ghid pentru educatori, părinţi şi psihologi” îşi propune să exploreze procesul maturizării şi dezvoltării psihice personale a copilului preşcolar, ca premisă a trecerii lui la statutul de şcolar şi la activitatea de învăţare din şcoală. În acelaşi timp, ea poate conta ca sursă de sugestii, recomandări şi indicaţii privind modul cum poate fi asigurată mai bine translaţia de la activitatea de joc la activitatea de învăţare şi modul cum poate fi ajutat educatorul să-şi amelioreze performanţele instructiv-educative legate de facilitarea acestui proces.
Florinda Golu a absolvit in 2003 Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, specializarea Psihologie, din cadrul Universitatii din Bucuresti. In 2005 si-a luat masteratul in Psihodiagnostic si psihoterapie in cadrul aceleiasi universitati, iar in 2009, masterul in Integrare europeana si politici sociale la Universitatea Hyperion din Bucuresti. Din anul 2004 este cadru didactic titular al Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea Bucuresti, Departamentul de Psihologie, sustinind seminare si cursuri de psihologia educatiei, psihologia invatarii, psihologie sociala, psihodiagnostic, iar din 2010 este titulara cursului de psihologia dezvoltarii umane. Din 2012 este si cadru didactic asociat la Academia Nationala de Informatii „Mihai Viteazul”. Din anul 2005 este psiholog cu drept de libera practica, acordat de Colegiul Psihologilor din România, iar in 2008 a obtinut titlul de doctor in Psihologie. Sursa Polirom
Dintre lucrarile sale:
Dinamica dezvoltarii personale la virsta prescolara, 2004
Proiectivitatea imaginativ-creativa la copilul prescolar, 2006
Joc si invatare la copilul prescolar. Ghid pentru educatori, parinti si psihologi, EDP 2008
Aplicatii practice ale psihologiei copilului. Dezvoltarea personala ca program de educatie alternativa (coautor), SPER 2009
Pregatirea psihologica a copilului pentru scoala, Polirom 2009
Psihologia dezvoltarii umane, Ed. Universitara 2010
Dimensiuni aplicative ale psihologiei sociale (coautor), Ed. Universitara 2012
Studii de psihologia dezvoltarii (coord.) Ed. Universitara 2012
Manual de psihologia dezvoltarii. O abordare psihodinamica, Polirom 2015
Introducere 5
PARTEA ÎNTÂI: Aspecte teoretice şi metodologice ale problemei maturizării şi pregătirii psihologice a copilului pentru şcoală 7
Capitolul 1. Caracterizarea psihologică a perioadei preşcolare 7
1.1. Profilul psihologic al copilului preşcolar 7
1.2. Stadii şi substadii ale preşcolarităţii 12
Capitolul 2. Dinamica dezvoltării personale la vârsta preşcolară 16
2.1.Elemente ale maturizării intelectuale la copilul preşcolar 16
2.2.Maturizarea afectiv-motivaţională în preşcolaritate 25
2.3.Dezvoltarea psiho-morală şi psiho-comportamentală la vârsta preşcolară 29
2.4. Relaţiile cu mediul familial ca proiecţie a nevoii de sociabilitate a copilului preşcolar 33
Capitolul 3. Joc şi învăţare. Rolul grupei pregătitoare 37
3.1.Jocul ca activitate fundamentală a copilului preşcolar 37
3.2.Mecanismul trecerii de la activitatea de joc la învăţarea de tip şcolar 42
3.3. Locul şi rolul grupei pregătitoare în prefigurarea şi antrenarea abilităţilor copilului pentru învăţarea de tip şcolar 46
PARTEA A DOUA: Determinări diagnostice ale nivelului maturizării şi dezvoltării psihice la copilul preşcolar. Elemente de formativitate 50
Capitolul 4. Metodologia cercetării 50
4.1. Obiectivele demersului de măsurare psiho-diagnostică 50
4.2. Ipotezele cercetării 51
4.3. Lotul de subiecţi 51
4.4. Metodologia cercetării (prezentarea instrumentelor) 53
Capitolul 5. Analiza şi interpretarea datelor obţinute 64
5.1. Metoda de determinare a nivelului dezvoltării motrice şi cognitive 64
5.2. Probă analitică pentru vârsta preşcolară 69
5.3. Investigarea domeniului cognitiv 69
5.3.1. Matricile Progresive Raven şi Testul de Vocabular Crichton 74 5.3.2. Proba Bender-Gestalt 76 5.3.3. Testul de gândire creativă Torrance 78 5.3.4. Aspecte comparative 81
5.4. Investigarea domeniului motivaţional 84
5.5. Investigarea domeniului afectiv 88
5.6. Investigarea domeniului socio-relaţional (Rezultatele testelor socio-motrice) 92
5.7. Investigarea personalităţii 103
Capitolul 6. Intervenţii experimental-formative privind pregătirea psihologică a copilului pentru şcoală 108
6.1. Obiectivele şi ipotezele experimentului. Participanţi 108
6.2. Metoda de lucru 108
6.3. Rezultatele experimentului şi interpretarea lor 111
Capitolul 7. Interpretări finale şi concluzii 117
Anexe 120
Bibliografie 174
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu