Editura Lucman
Colectia Succesul copilului meu
An aparitie : 2001
Traducerea Cristina Livia Vasilescu
ISBN 978-973-723-175-8
Nr pagini :344
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 17 lei la portokal, 8
lei pe okazii, 16,15 lei la cumparaocarte
Descrierea
editurii:
Deschizand aceasta carte, te pregatesti sa traiesti o calatorie minunata, o expeditie palpitanta in Lumea Copilului, dar orice asemanare cu Disneyland va fi o pura coincidenta! Vei fi invitat sa cercetezi viata, pentru ca un copil simbolizeaza tot ceea ce este mai viu. Din intamplare, nu este nevoie sa fii parinte sau profesor pentru a citi aceasta carte, desi se adreseaza in primul rand acestor doua grupe de cititori. Orice persoana care-si rezerva dreptul de a avea o inima de copil, care-si face timp sa traiasca si sa se amuze in jocul cunoasterii de sine va descoperi ratiunea acestei carti practice: de a recunoaste in sinea sa mica fiinta care cere sa traiasca, sa fie libera, care doreste sa exploreze toate fortele ce o vor antrena in hazardul imprejurarilor, sa experimenteze ceea ce, din necesitate launtrica, ii comanda calitatile si defectele sale.
Aceasta opera vrea sa fie o pledoarie in favoarea descoperirii aspiratiei copilului. La fel ca si aceasta fiinta insetata de actiune, toti simtim nevoia sa ne realizam printr-o lucrare, activitate profesionala practica, artistica, ludica sau de orice natura. Spre finalul vietii ne vom simti frustrati, chiar sfasiati pentru ca n-am indeplinit ceea ce dorea copilul din noi.
Deschizand aceasta carte, te pregatesti sa traiesti o calatorie minunata, o expeditie palpitanta in Lumea Copilului, dar orice asemanare cu Disneyland va fi o pura coincidenta! Vei fi invitat sa cercetezi viata, pentru ca un copil simbolizeaza tot ceea ce este mai viu. Din intamplare, nu este nevoie sa fii parinte sau profesor pentru a citi aceasta carte, desi se adreseaza in primul rand acestor doua grupe de cititori. Orice persoana care-si rezerva dreptul de a avea o inima de copil, care-si face timp sa traiasca si sa se amuze in jocul cunoasterii de sine va descoperi ratiunea acestei carti practice: de a recunoaste in sinea sa mica fiinta care cere sa traiasca, sa fie libera, care doreste sa exploreze toate fortele ce o vor antrena in hazardul imprejurarilor, sa experimenteze ceea ce, din necesitate launtrica, ii comanda calitatile si defectele sale.
Aceasta opera vrea sa fie o pledoarie in favoarea descoperirii aspiratiei copilului. La fel ca si aceasta fiinta insetata de actiune, toti simtim nevoia sa ne realizam printr-o lucrare, activitate profesionala practica, artistica, ludica sau de orice natura. Spre finalul vietii ne vom simti frustrati, chiar sfasiati pentru ca n-am indeplinit ceea ce dorea copilul din noi.
Cuprins:
PROLOG 13
Introducere 15
Atelierul decisiv 17
Cartea care lipsea 20
Sa ma prezint 22
Planul cartii 24
Capitolul 1. Interventie ...sau indrumare 28
Dincolode educatie 33
Indrumarea 37
Anexa: Mijloace de interventie in mediul scolar pentru profesor 41
Capitolul 2. Scurt istoric 43
Anexa: Scurt istoric al studiului temperamentelor 66
DIALOG 71
Capitolul 3. Copilul cu temperament dominant sagvin 73
Cum actioneaza sangvinicii 73
Trasaturile (calitatile si defectele) copilului cu temperament dominant sangvin 84
Indrumarea copilului cu temperament sangvin in aspiratiile personale 87
Modalitatea corecta de a indruma copilul cu temperament sangvi 89
Nevoia de a simti ca-i suntem prieteni 90
Nevoia de a i se crea un spatiu bine delimitat 92
Reguli si temperamente 94
Nevoia de a invata sa se interiorizeze 96
Exercitiu de respiratie vizualizata 99
Exercitiu de fosfenism 100
Exercitiu deobservare 101
Sangvinicul - caracterizare succinta 105
Anexa: Hiperactivitatea si impulsivitatea - dupa DSM IV 107
Capitolul 4. Copilul cu temperament dominant coleric 109
Cum actioneaza colericii 109
Trasaturile (calitatile si defectele) copilului cu temperament dominant coleric 120
Indrumarea adecvata a copilului cu temperament coleric 122
Nevoia de actiuni precise 123
Nevoia de a avea un model de autoritate competenta 124
Nevoia de a fi recunoscut drept sef 128
Nevoia de a invata sa-si respecte partenerii 131
Nevoia de a invata sa simta asteptarile celorlalt 132
Colericul - caracterizare succinta 136
Anexa: Dezvoltarea respectului de sine si a sentimentului de apartenenta 138
Chestionar pentru copii 143
Diverse moduri de a rezolva un conflict si consecintele acestora
Capitolul 5. Copilul cu temperament dominant melancolic 149
Cum actioneaza melancolicii 149
Trasaturile (calitatile si defectele) copilului cu temperament dominant melancolic 157
Indrumarea adecvata a copilului cu temperament melancolic 172
Imaginatia creativa 174
Angajarea intr-o actiune sociala 174
Cautarea echilibrului 176
Melancolicul - caracterizare succinta 187
Anexa: respectul de sine 189
Capitolul 6. Copilul cu temperament dominant flegmatic 190
Cum actioneaza flegmaticii 192
Trasaturile (calitatile si defectele) copilului cu temperament dominant flegmatic 203
Indrumarea adecvata a copilului cu temperament flegmatic 210
Dialogul pedagogic 212
Provocarile realiste 213
Concretul si viul 216
Cunoasterea 221
Flegmaticul - caracterizare succinta 225
Anexa: Ce tip de parinte sunteti? 227
Capitolul 7. Alte mijloace de depistare a temperamentului dominant 233
Anexa: Chestionar socio-afectiv 246
Capitolul 8. Adultii indrumatori 249
Valori importante pentru indrumatorul-ajutor 259
Cunoasterea de sine 260
Retrospectia de seara 260
Oglinda celuilalt 262
Diversele teste psihologice 262
Cateva surse neobisnuite 264
Cum sa acceptam mai bine propria persoana 265
Sa iubim copiii 273
Cultivarea simtului umorului 277
Sa iubim viata si tot ceea ce este viu 281
Sa ne interesam si de altceva in afara de rolul nostru 295
Folosirea creativitatii pentru depasirea limitelor 296
Intocmirea listei cu cele zece prioritati 299
Anexa 1: Imi testez temperamentul dominant 303
Anexa 2: Inventarul inteligentelor multiple (I.M.) pentru adulti 305
Anexa 3: Chestionar asupra stresului 310
EPILOG 313
Concluzie: Visul copilului 315
Anexa: Diviziunea tripartita a fiintei umane 333
Bibliografie generala 334
PROLOG 13
Introducere 15
Atelierul decisiv 17
Cartea care lipsea 20
Sa ma prezint 22
Planul cartii 24
Capitolul 1. Interventie ...sau indrumare 28
Dincolode educatie 33
Indrumarea 37
Anexa: Mijloace de interventie in mediul scolar pentru profesor 41
Capitolul 2. Scurt istoric 43
Anexa: Scurt istoric al studiului temperamentelor 66
DIALOG 71
Capitolul 3. Copilul cu temperament dominant sagvin 73
Cum actioneaza sangvinicii 73
Trasaturile (calitatile si defectele) copilului cu temperament dominant sangvin 84
Indrumarea copilului cu temperament sangvin in aspiratiile personale 87
Modalitatea corecta de a indruma copilul cu temperament sangvi 89
Nevoia de a simti ca-i suntem prieteni 90
Nevoia de a i se crea un spatiu bine delimitat 92
Reguli si temperamente 94
Nevoia de a invata sa se interiorizeze 96
Exercitiu de respiratie vizualizata 99
Exercitiu de fosfenism 100
Exercitiu deobservare 101
Sangvinicul - caracterizare succinta 105
Anexa: Hiperactivitatea si impulsivitatea - dupa DSM IV 107
Capitolul 4. Copilul cu temperament dominant coleric 109
Cum actioneaza colericii 109
Trasaturile (calitatile si defectele) copilului cu temperament dominant coleric 120
Indrumarea adecvata a copilului cu temperament coleric 122
Nevoia de actiuni precise 123
Nevoia de a avea un model de autoritate competenta 124
Nevoia de a fi recunoscut drept sef 128
Nevoia de a invata sa-si respecte partenerii 131
Nevoia de a invata sa simta asteptarile celorlalt 132
Colericul - caracterizare succinta 136
Anexa: Dezvoltarea respectului de sine si a sentimentului de apartenenta 138
Chestionar pentru copii 143
Diverse moduri de a rezolva un conflict si consecintele acestora
Capitolul 5. Copilul cu temperament dominant melancolic 149
Cum actioneaza melancolicii 149
Trasaturile (calitatile si defectele) copilului cu temperament dominant melancolic 157
Indrumarea adecvata a copilului cu temperament melancolic 172
Imaginatia creativa 174
Angajarea intr-o actiune sociala 174
Cautarea echilibrului 176
Melancolicul - caracterizare succinta 187
Anexa: respectul de sine 189
Capitolul 6. Copilul cu temperament dominant flegmatic 190
Cum actioneaza flegmaticii 192
Trasaturile (calitatile si defectele) copilului cu temperament dominant flegmatic 203
Indrumarea adecvata a copilului cu temperament flegmatic 210
Dialogul pedagogic 212
Provocarile realiste 213
Concretul si viul 216
Cunoasterea 221
Flegmaticul - caracterizare succinta 225
Anexa: Ce tip de parinte sunteti? 227
Capitolul 7. Alte mijloace de depistare a temperamentului dominant 233
Anexa: Chestionar socio-afectiv 246
Capitolul 8. Adultii indrumatori 249
Valori importante pentru indrumatorul-ajutor 259
Cunoasterea de sine 260
Retrospectia de seara 260
Oglinda celuilalt 262
Diversele teste psihologice 262
Cateva surse neobisnuite 264
Cum sa acceptam mai bine propria persoana 265
Sa iubim copiii 273
Cultivarea simtului umorului 277
Sa iubim viata si tot ceea ce este viu 281
Sa ne interesam si de altceva in afara de rolul nostru 295
Folosirea creativitatii pentru depasirea limitelor 296
Intocmirea listei cu cele zece prioritati 299
Anexa 1: Imi testez temperamentul dominant 303
Anexa 2: Inventarul inteligentelor multiple (I.M.) pentru adulti 305
Anexa 3: Chestionar asupra stresului 310
EPILOG 313
Concluzie: Visul copilului 315
Anexa: Diviziunea tripartita a fiintei umane 333
Bibliografie generala 334
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu