Editura Trei
Colectia Educatie si formare
An aparitie :2014
Traducere din engleza Cristina Dumitru
ISBN 978-606-719-058-8
Nr pagini :416
Format 145 x 205
Descrierea
editurii:
Rod al efortului de sintetizare a peste 50 000 de cercetări, incluzând 250 de milioane de elevi, Învăţarea vizibilă. Ghid pentru profesori identifică, pe baze riguros ştiinţifice, care sunt cei mai eficienţi factori din procesul de predare-învăţare. Într-o lume preocupată de aspectele conjuncturale ale activităţii didactice (politici educaţionale, management şcolar etc.), John Hattie se întoarce la „viaţa de zi cu zi" a profesorilor şi elevilor. Axată pe procesele specifice lecţiei şi interacţiunilor profesor–elev, cartea oferă criterii clare şi obiective pentru orice educator care doreşte să aleagă cele mai bune căi de optimizare a învăţării.
Volumul se concentrează asupra obiectivelor didactice stimulatoare, asupra importanţei clarificării la clasă a criteriilor de reuşită şi a progresului individual al elevului şi asupra felului în care evaluarea continuă poate motiva atât profesorul, cât şi elevii. Educatorii şi cercetătorii din domeniul pedagogiei vor găsi aici sfaturi practice pentru implementarea celor mai adecvate strategii didactice, precum şi studii de caz şi liste de sarcini pentru diversele etape ale instruirii.
„După încercări mai mult sau mai puţin reuşite de reforme structurale şi sistemice în educaţie, avem nevoie de o revoluţie a învăţării. Cartea lui Hattie le oferă profesorilor şansa extraordinară de a genera fiecare, prin munca de zi de zi, o transformare profundă a învăţării, aducând acest proces în zona «vizibilă» şi făcându-l plăcut şi autentic. Astfel, educatorii vor putea contribui direct şi substanţial la o Românie educată..."
-Prof. univ. dr. Lucian Ciolan,
coordonatorul colecţiei „Educaţie şi formare", decanul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti
John Hattie este director al Institutului de :tiinţe ale Educaţiei din Melbourne.
A mai scris Self-Concept (1991) şi Visible Learning. A Synthesis of Over 800 Meta-Analyses Relating to Achievement (2008).
Rod al efortului de sintetizare a peste 50 000 de cercetări, incluzând 250 de milioane de elevi, Învăţarea vizibilă. Ghid pentru profesori identifică, pe baze riguros ştiinţifice, care sunt cei mai eficienţi factori din procesul de predare-învăţare. Într-o lume preocupată de aspectele conjuncturale ale activităţii didactice (politici educaţionale, management şcolar etc.), John Hattie se întoarce la „viaţa de zi cu zi" a profesorilor şi elevilor. Axată pe procesele specifice lecţiei şi interacţiunilor profesor–elev, cartea oferă criterii clare şi obiective pentru orice educator care doreşte să aleagă cele mai bune căi de optimizare a învăţării.
Volumul se concentrează asupra obiectivelor didactice stimulatoare, asupra importanţei clarificării la clasă a criteriilor de reuşită şi a progresului individual al elevului şi asupra felului în care evaluarea continuă poate motiva atât profesorul, cât şi elevii. Educatorii şi cercetătorii din domeniul pedagogiei vor găsi aici sfaturi practice pentru implementarea celor mai adecvate strategii didactice, precum şi studii de caz şi liste de sarcini pentru diversele etape ale instruirii.
„După încercări mai mult sau mai puţin reuşite de reforme structurale şi sistemice în educaţie, avem nevoie de o revoluţie a învăţării. Cartea lui Hattie le oferă profesorilor şansa extraordinară de a genera fiecare, prin munca de zi de zi, o transformare profundă a învăţării, aducând acest proces în zona «vizibilă» şi făcându-l plăcut şi autentic. Astfel, educatorii vor putea contribui direct şi substanţial la o Românie educată..."
-Prof. univ. dr. Lucian Ciolan,
coordonatorul colecţiei „Educaţie şi formare", decanul Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti
John Hattie este director al Institutului de :tiinţe ale Educaţiei din Melbourne.
A mai scris Self-Concept (1991) şi Visible Learning. A Synthesis of Over 800 Meta-Analyses Relating to Achievement (2008).
Cuprins:
Prefaţă ... 7
Mulţumiri ... 13
Capitolul 1. Şcoli "dotate cu învăţare vizibilă" ... 15
Partea I. Sursa ideilor şi rolul profesorilor ... 27
Capitolul 2. Sursa ideilor ... 29
Capitolul 3. Profesorii, principalii agenţi ai procesului didactic ... 54
Partea a II-a. Lecţiile ... 79
Capitolul 4. Pregătirea lecţiei ... 83
Capitolul 5. Inceputul lecţiei ... 144
Capitolul 6. Desfăşurarea lecţiei: învăţarea ... 189
Capitolul 7. Desfăşurarea lecţiei: importanţa feedbackului ... 235
Capitolul 8. încheierea lecţiei ... 282
Partea a III-a. Structurile mentale ... 301
Capitolul 9. Structurile mentale ale profesorilor, directorilor şi sistemelor şcolare ... 303
Bibliografie ... 352
Nota redacţiei ... 382
Anexa A Listă de control pentru şcolile "dotate cu învăţare vizibilă" ... 383
Anexa B Lista cu factorii care influenţează performanţele şcolare ... 390
Anexa C Ierarhizări şi mărimi ale efectelor influenţelor din cadrul exerciţiului de final de capitol ... 396
Anexa D Calcularea mărimilor efectelor ... 399
Anexa E Scala "Irving" de Evaluare din partea Elevului a Predării la clasă ... 406
Prefaţă ... 7
Mulţumiri ... 13
Capitolul 1. Şcoli "dotate cu învăţare vizibilă" ... 15
Partea I. Sursa ideilor şi rolul profesorilor ... 27
Capitolul 2. Sursa ideilor ... 29
Capitolul 3. Profesorii, principalii agenţi ai procesului didactic ... 54
Partea a II-a. Lecţiile ... 79
Capitolul 4. Pregătirea lecţiei ... 83
Capitolul 5. Inceputul lecţiei ... 144
Capitolul 6. Desfăşurarea lecţiei: învăţarea ... 189
Capitolul 7. Desfăşurarea lecţiei: importanţa feedbackului ... 235
Capitolul 8. încheierea lecţiei ... 282
Partea a III-a. Structurile mentale ... 301
Capitolul 9. Structurile mentale ale profesorilor, directorilor şi sistemelor şcolare ... 303
Bibliografie ... 352
Nota redacţiei ... 382
Anexa A Listă de control pentru şcolile "dotate cu învăţare vizibilă" ... 383
Anexa B Lista cu factorii care influenţează performanţele şcolare ... 390
Anexa C Ierarhizări şi mărimi ale efectelor influenţelor din cadrul exerciţiului de final de capitol ... 396
Anexa D Calcularea mărimilor efectelor ... 399
Anexa E Scala "Irving" de Evaluare din partea Elevului a Predării la clasă ... 406
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu