Autor : Ioan Vlasin
Editura Unirea, Alba Iulia
Colectia
An aparitie :2013
Editia a
Editia originala
ISBN 978-606-8298-24-5
Nr pagini :389
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 12
lei la elefant (ebook-ul)
Disponibilitate BCU
Cuprins:
Cuvânt înainte 15
Argument
17
Introducere 19
Partea I - Semnificaţii competenţă 25
Capitolul 1. Competenţa - participare de
calitate 27
Nevoia de competenţă 27
Scurt istoric al noţiunii de competenţă 30
îrfţelegerea competenţei 31
Participarea de calitate 33
Competenţa - concept integrator 35
Perspectiva integratoare 35
Perspectiva individuală 37
Perspectiva interacţiunilor 38
Aportul la ameliorarea interacţiunilor 39
Competenţă sau expertiză? 40
Capitolul 2. Competenţă şi prezenţă 43
Puterea calmului 44
Importanţa prezenţei 46
Pierderea prezenţei 48
Cele trei cercuri ale energiei 49
Participarea şi cele trei cercuri ale
energiei 52
Capitolul 3. Competenţa - coerenţă, integrare, sens 53
Legătura coerenţă - integrare în
realizarea a ceva nou 54
Importanţa coerenţei şi a integrării .;56
Competenţă şi transdisciplinaritate 57
Capitolul 4. Educaţia şi competenţa 63
îndepărtarea de pericolul învăţării
greşite 64
Introducerea competenţei în educaţie 67
Obiecţii la abordarea centrată pe
competenţă 69
Câteva răspunsuri la obiecţii 72
Exemplificări şi explicaţii la competenţe 76
Exemplul I. Conducerea automobilului 76
Exemplul II - Comunicare 77
O posibilitate de generalizare 79
Directorul şi răspunderea pentru rezultate 82
Capitolul 5. Competenţă şi valori 85
Există competenţă fără libertate? 85
întâlnirea cu valorile 86
Binele
86
Adevărul
86
Frumosul
88
Valori complexe 89
între valorile proclamate şi cele asumate 90
Capitolul 6. Competenţa şi relaţia stat-privat 93
Competenţa şi conducerea politică 94
Evoluţia statului spre creşterea
participării 96
Capitolul 7. Competenţa în viaţa cotidiană 99
Factorul Fred - acţiunea omului competent
şi împlinit 99
Alte exemple de iniţiative de tip Fred 101
Capitolul 8. Apropierea de competenţă 103
Integrarea nevoilor şi motivaţia 103
Realizarea autonomiei şi responsabilitatea 105
Dezvoltarea măiestriei - învăţarea 107
Importanţa prietenilor 109
Iubirea şi formele ei 111
Iubirea ca ataşament 111
Iubirea ca sentiment 112
Iubirea ca dar 113
Iubire, abilităţi şi competenţă 113
Integrarea - Călătoria spre împărăţia
Cerurilor 116
învăţătura mireanului despre călătorie 116
Egalitatea cu sine 117
Trei prieteni buni 117
Unitatea naturii umane 118
Prietenii nevăzuţi 119
Demers ştiinţific în organizarea propriei
vieţi 119
Partea a Il-a Ameliorarea participării personale 121
Capitolul 9. Fiziologie şi psihologie 123
I. Specializarea
emisferelor cerebrale 123
Domnul Stânga, Doamna Dreapta 126
Armonizarea utilizării creierului 127
II.
Procese primare, învăţare, sensul vieţii
128
Implicare perceptivă sau reflexivă 128
Stereotipiile şi eliminarea specificului 131
îngheţarea lumii şi învăţarea reproductivă
despre obiecte....134
Alterarea gândirii şi favorizarea memelor 136
Mema - virusul minţii 137
Control de la distanţă sau
responsabilitate? 139
Propriul lider 140
Suferinţa - sub transformare 145
Competenţa - calea cea mai bună spre
împlinire 146
£ensul activităţii şi memoria viitorului 146
Capitolul 10. Un alt tip de învăţare 151
Gândirea holist - dinamică 152
Educaţia şi gândirea conformistă 154
Conştient şi inconştient 155
Intuiţia
160
Un instrument necesar, la dispoziţia
oricui 162
Liberul arbitru 165
Eul şi şinele 166
Dincolo de starea de flux - în preajma
limitelor 168
Capitolul 11. Jocul interior şi performanţa 171
încărcarea bateriilor 171
Eurile 1 şi 2 172
Educaţia naturală a Eului 2. Calea
variabilelor 176
Justificarea demersului bazat pe urmărirea
variabilelor 178
Importanţa conştientizării 178
Importanţa scopului 178
Analogie-Aglomerare sau îmbunătăţire de
programe? 179
Identificarea cu Eul 1 şi dificultăţile
„antrenamentului" 181
Rezistenţa la schimbare 183
Partea a IlI-a Ameliorarea interacţiunii, jocul cu ceilalţi 185
Capitolul 12. Analiza interacţiunilor interpersonale 187
Identităţi inconştiente 187
Influenţa nebănuită a celorlalţi 189
Analiza structurală 191
Copilul
193
Adultul
194
Părintele
194
Legătura cu specializarea emisferelor
cerebrale 195
Analiza tranzacţională 196
Capitolul 13. Relaţia specială Eu -Tu 205
Iluzia asociată imaginii de sine 205
Eu - Tu - întâlnirea cu fiinţa şi cu
atemporalul 206
Revelaţia prin Tu 212
Capitolul 14. Comunicarea nonviolentă - limbajul vieţii 215
Componentele comunicării nonviolente 217
Limbaje des întâlnite 219
Limbajul de şacal 219
"Limbajul de girafă 220
Jocurile sociale şi comunicarea
nonviolentă 221
Importanţa responsabilităţii 221
Schimbare de paradigmă în comunicare 222
Partea a IV-a Participarea la grupuri, jocuri colective 223
Capitolul 15. Cultura de grup 225
Capitolul 16. Puterea culturii 229
Repere culturale 232
Capitolul 17. Ştiinţa despre dubla participare 235
Lumina - un fenomen de neexplicat 235
Mecanica cuantică - echilibru prin
participare „discretă" 237
Abandonarea căutării de explicaţii
teoretice 238
Comportament dual al particulelor 240
Rafinarea rezultatelor mecanicii cuantice 243
O înţelegere pornind de la mecanica
cuantică 244
De la fizica cuantică la competenţă 245
Ecuaţia fiinţării 245
Omniprezentul dualism 247
Capitolul 18. Filosofia 249
I. Puterea
sufletească 249
Demers ştiinţific şi persoană 249
Căderea în obiectivism 252
Energie şi putere 254
Detaşarea de instituţii, analiza culturii
instituţionale 256
Ordine înăuntru sau afară? 257
Bătălia ce trebuie dusă - dualismul
dinăuntru 258
Formarea caracterului, educaţia şi
guvernarea corectă 262
II.
Heidegger, Eul 1, Eul 2 şi transformarea timpului în Fiinţă ...264
întâlnirea cu timpul şi cu lumea 265
Competenţa - participarea cu grijă 267
Raportare la experienţa altora 271
Imposibilul autentic laolaltă în lume 272
Despre fiinţă după Heidegger 275
Capitolul 19. Iubirea - invitaţia la participare 279
îndrăgostirea 280
Calea relaţiei, îmblânzirea 284
Lujpta sufletelor, ajutorul unui Tu 285
Iubirea necondiţionată 290
Capitolul 20. Religia 295
Rostul religiei 295
Păcatul, căderi în lume 297
Căderi din perspectiva Eurilor 299
Separarea de semeni datorită comparaţiilor 299
Imagine contaminată, întemeierea pe
realizări 301
Căderi în grup 302
Darul iubirii 302
Capitolul 21. Calea creştină 305
Calea prieteniei 306
Un Dumnezeu paradoxal şi smerit 308
Virtuţile iertării 312
Nobleţea
312
Beneficiile iertării 313
Compasiune şi iertare 315
A cere iertare - abandonarea Eului 1,
deschiderea spre Tu....317
Un Tu desăvârşit 317
Importanţa asumării morţii, comuniune,
competenţe 320
Competenţa - calitatea slujirii 322
Participare şi împărtăşire 324
Lucrarea diavolului 325
Capitolul 22. Sinteze, analize 327
Academismul şi educaţia 328
Academism şi cultură 331
Pace între ştiinţă, filosofie, religie 335
Capitolul 23. Literatura 337
Cartea bate filmul 338
Slujirea, competenţa ascunsă în literatură 339
Partea a V-a - Exemplificare dezvoltare competenţă 343
Capitolul 24. Principiile lui Fred 345
Curajul de a fi tu însuţi, puterea umană
manifestată 345
Principiile unui Fred - trăirea în prezent 345
Competenţa nu poate fi impusă sau învăţată
ca o tehnică 349
Capitolul 25. Implicarea reală în echipă 351
Importanţa muncii în echipă 354
Capitolul 26. Exemplu demers concret de
dezvoltare 357
Comunicarea interpersonală 357
Conversaţia culturală de fundal 358
Demersul
360
Limitele abordării dinafara sistemului 364
Capitolul 27. Următorul nivel 367
Organizaţii generoase, regăsirea
respectului autentic 367
înapoi la şcoală? 369
Umanizarea competenţei 371
O şansă pentru educaţie 376
Concluzii 379
Mulţumiri
383
Bibliografie selectivă 385
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu