24/03/2015

EDUCATIA ADULTILOR. Realitati si perspective in formarea profesionala continua

Autor : Sorina Mihaela Mardar                 
Editura Didactica si Pedagogica
Colectia Idei pedagogice contemporane
An aparitie :2010
ISBN 978-973-30-2870-3
Nr pagini :220
Format 130 x 200
Anticariat.
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti




Cuprins:

Cum stim sa ne gestionam crizele? Impreuna cu oamenii sau impotriva lor?  9
Prefata - despre training si traineri  13
Introducere  19


1.Prezentarea generala a stadiului actual al cunoasterii problemei  25
1.1.Formarea profesionala continua - parte integranta a invatarii pe tot parcursul vietii  26
     1.1.1.Distinctia intre invatarea pe tot parcursul vietii si formarea profesionala continua  32
1.2.Formarea profesionala continua, invatarea si dezvoltarea in organizatie  36
     1.2.1.Invatarea si dezvoltarea in organizatie: o perspectiva istorica  38
     1.2.2.Organizatia care invata  41
     1.2.3.Statutul instruirii in organizatia care invata  45
1.3.Locul departamentelor de instruire - dezvoltare in cadrul organizatiilor  48
     1.3.1.Elementele centrale ale unei organizatii, dupa Henry Mintzberg  48
     1.3.2.Locul compartimentelor de instruire si al tehnostructurarii in cadrul organizatiei  50

2.Roluri si standarde ocupationale pentru specialistii in formarea profesionala continua din organizatiile romanesti  57
2.1.Roluri ale specialistilor in formarea profesionala continua  58
     2.1.1.Conceptul de rol de munca  58
     2.1.2.Roluri ce revin personalului din sistemul intern de formare continua al organizatiei  60
     2.1.3.Factori care au influentat evolutia rolurilor din domeniul formarii profsionale continue  61
     2.1.4.Clasificari ale rolurilor personalului din departamentul de instruire-dezvoltare  68
     2.1.5.Tipologii ale rolurilor din domeniul formarii profesionale continue  69
     2.1.6.Responsabilitati ale sefului organizatiei in domeniul formarii profesionale a personalului  78
2.2.Standardul ocupational romanesc in domeniul formarii profesionale  80

3.Reglementari legislative in domeniul formarii profsionale continue  85
3.1.Legislatia romaneasca cu incidenta asupra formarii profsionale a adultilor  86
     3.1.1.Prevederi ale Constitutiei Romaniei cu privire la invatamant  87
     3.1.2.Prevederi cu privire la formarea continua cuprinse in Codul Muncii  88
     3.1.3.Prevederi cu privire la formarea continua cuprinse in "Statutul functionarilor publici"   92
     3.1.4.Legislatia specifica referitoare la formarea profesionala a adultilor  94
     3.1.5.Strategia pe termen scurt si mediu pentru formarea profesionala continua  96
3.2.Reglementari comunitare in domeniul formarii profsionale continue; evolutie si tendinte  97
     3.2.1.Despre baza legala  99
     3.2.2.Declaratia de la Lisabona  102
     3.2.3.Consiliul European de la Stockholm  107
     3.2.4.Declaratia de la Copenhaga privind probleme de educatie profesionala si formare  109
     3.2.5.EUROPASS - cadru unic pentru transparenta calificarilor si competentelor  113
     3.2.6.Comunicatul Comisiei din 2 februarie 2005  114
     3.2.7.Concluziile conducerii Consiliului European de la Bruxelles din 23-24 martie 2006  115

4.Metodologia realizarii unui program de formare profesionala continua  119
4.1.Elaborarea realizarii unui program de formare profesionala  120
     4.1.1.Stabilirea termenilor de referinta  120
     4.1.2.Stabilirea nevoilor de instruire  120
     4.1.3.Dezvoltarea criteriilor  124
     4.1.4.Stabilirea scopului si a obiectivelor  124
     4.1.5.Realizarea profilului candidatilor la programul de formare  125
     4.1.6.Stabilirea strategiei de invatare, a directiei si a managementului  127
     4.1.7.Selectia participantilor si producerea de specificatii pentru procesul de formare  128
     4.1.8.Finalizarea strategiei si proiectarea programului  129
     4.1.9.Proiectarea si instruirea pilot  132
     4.1.10.Desfasurarea programului  132
     4.1.11.Monitorizarea si evaluarea programului de formare  133
4.2.Diagnoza nevoilor de formare profesionala continua a personalului  137
     4.2.1.Scurt istoric al diagnozei necesarului de formare continua  140
     4.2.2.Scopul, obiectivele si premisele diagnozei  143
     4.2.3.Locul si rolul diagnozei  145
     4.2.4.Nivelurile la care se realizeaza diagnoza  146
     4.2.5.Etapele diagnozei  149

5.Organizarea si metodologia cercetarii  159
5.1.Prezentarea generala a cercetarii  160
5.2.Scopul cercetarii  162
5.3.Ipotezele cercetarii  162
5.4.Obiectivele cercetarii  164
5.5.Perioada de desfasurare a cercetarii  165

Concluzii finale, implicatii si propuneri  167

Anexe  176
Bibliografie  203
Webografie  210
Acte normative in domeniul formarii profesionale a adultilor  213
Studii si rapoarte in domeniul formarii profesionale a adultilor  215



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu