Editura Didactica si Pedagogica
Colectia Idei pedagogice contemporane
An aparitie :2010
ISBN 978-973-30-2870-3
Nr pagini :220
Format 130 x 200
Anticariat.
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Cuprins:
Cum stim sa ne gestionam crizele? Impreuna cu oamenii sau impotriva lor? 9
Prefata - despre training si traineri 13
Introducere 19
1.Prezentarea generala a stadiului actual al cunoasterii problemei 25
1.1.Formarea profesionala continua - parte integranta a invatarii pe tot parcursul vietii 26
1.1.1.Distinctia intre invatarea pe tot parcursul vietii si formarea profesionala continua 32
1.2.Formarea profesionala continua, invatarea si dezvoltarea in organizatie 36
1.2.1.Invatarea si dezvoltarea in organizatie: o perspectiva istorica 38
1.2.2.Organizatia care invata 41
1.2.3.Statutul instruirii in organizatia care invata 45
1.3.Locul departamentelor de instruire - dezvoltare in cadrul organizatiilor 48
1.3.1.Elementele centrale ale unei organizatii, dupa Henry Mintzberg 48
1.3.2.Locul compartimentelor de instruire si al tehnostructurarii in cadrul organizatiei 50
2.Roluri si standarde ocupationale pentru specialistii in formarea profesionala continua din organizatiile romanesti 57
2.1.Roluri ale specialistilor in formarea profesionala continua 58
2.1.1.Conceptul de rol de munca 58
2.1.2.Roluri ce revin personalului din sistemul intern de formare continua al organizatiei 60
2.1.3.Factori care au influentat evolutia rolurilor din domeniul formarii profsionale continue 61
2.1.4.Clasificari ale rolurilor personalului din departamentul de instruire-dezvoltare 68
2.1.5.Tipologii ale rolurilor din domeniul formarii profesionale continue 69
2.1.6.Responsabilitati ale sefului organizatiei in domeniul formarii profesionale a personalului 78
2.2.Standardul ocupational romanesc in domeniul formarii profesionale 80
3.Reglementari legislative in domeniul formarii profsionale continue 85
3.1.Legislatia romaneasca cu incidenta asupra formarii profsionale a adultilor 86
3.1.1.Prevederi ale Constitutiei Romaniei cu privire la invatamant 87
3.1.2.Prevederi cu privire la formarea continua cuprinse in Codul Muncii 88
3.1.3.Prevederi cu privire la formarea continua cuprinse in "Statutul functionarilor publici" 92
3.1.4.Legislatia specifica referitoare la formarea profesionala a adultilor 94
3.1.5.Strategia pe termen scurt si mediu pentru formarea profesionala continua 96
3.2.Reglementari comunitare in domeniul formarii profsionale continue; evolutie si tendinte 97
3.2.1.Despre baza legala 99
3.2.2.Declaratia de la Lisabona 102
3.2.3.Consiliul European de la Stockholm 107
3.2.4.Declaratia de la Copenhaga privind probleme de educatie profesionala si formare 109
3.2.5.EUROPASS - cadru unic pentru transparenta calificarilor si competentelor 113
3.2.6.Comunicatul Comisiei din 2 februarie 2005 114
3.2.7.Concluziile conducerii Consiliului European de la Bruxelles din 23-24 martie 2006 115
4.Metodologia realizarii unui program de formare profesionala continua 119
4.1.Elaborarea realizarii unui program de formare profesionala 120
4.1.1.Stabilirea termenilor de referinta 120
4.1.2.Stabilirea nevoilor de instruire 120
4.1.3.Dezvoltarea criteriilor 124
4.1.4.Stabilirea scopului si a obiectivelor 124
4.1.5.Realizarea profilului candidatilor la programul de formare 125
4.1.6.Stabilirea strategiei de invatare, a directiei si a managementului 127
4.1.7.Selectia participantilor si producerea de specificatii pentru procesul de formare 128
4.1.8.Finalizarea strategiei si proiectarea programului 129
4.1.9.Proiectarea si instruirea pilot 132
4.1.10.Desfasurarea programului 132
4.1.11.Monitorizarea si evaluarea programului de formare 133
4.2.Diagnoza nevoilor de formare profesionala continua a personalului 137
4.2.1.Scurt istoric al diagnozei necesarului de formare continua 140
4.2.2.Scopul, obiectivele si premisele diagnozei 143
4.2.3.Locul si rolul diagnozei 145
4.2.4.Nivelurile la care se realizeaza diagnoza 146
4.2.5.Etapele diagnozei 149
5.Organizarea si metodologia cercetarii 159
5.1.Prezentarea generala a cercetarii 160
5.2.Scopul cercetarii 162
5.3.Ipotezele cercetarii 162
5.4.Obiectivele cercetarii 164
5.5.Perioada de desfasurare a cercetarii 165
Concluzii finale, implicatii si propuneri 167
Anexe 176
Bibliografie 203
Webografie 210
Acte normative in domeniul formarii profesionale a adultilor 213
Studii si rapoarte in domeniul formarii profesionale a adultilor 215
Cum stim sa ne gestionam crizele? Impreuna cu oamenii sau impotriva lor? 9
Prefata - despre training si traineri 13
Introducere 19
1.Prezentarea generala a stadiului actual al cunoasterii problemei 25
1.1.Formarea profesionala continua - parte integranta a invatarii pe tot parcursul vietii 26
1.1.1.Distinctia intre invatarea pe tot parcursul vietii si formarea profesionala continua 32
1.2.Formarea profesionala continua, invatarea si dezvoltarea in organizatie 36
1.2.1.Invatarea si dezvoltarea in organizatie: o perspectiva istorica 38
1.2.2.Organizatia care invata 41
1.2.3.Statutul instruirii in organizatia care invata 45
1.3.Locul departamentelor de instruire - dezvoltare in cadrul organizatiilor 48
1.3.1.Elementele centrale ale unei organizatii, dupa Henry Mintzberg 48
1.3.2.Locul compartimentelor de instruire si al tehnostructurarii in cadrul organizatiei 50
2.Roluri si standarde ocupationale pentru specialistii in formarea profesionala continua din organizatiile romanesti 57
2.1.Roluri ale specialistilor in formarea profesionala continua 58
2.1.1.Conceptul de rol de munca 58
2.1.2.Roluri ce revin personalului din sistemul intern de formare continua al organizatiei 60
2.1.3.Factori care au influentat evolutia rolurilor din domeniul formarii profsionale continue 61
2.1.4.Clasificari ale rolurilor personalului din departamentul de instruire-dezvoltare 68
2.1.5.Tipologii ale rolurilor din domeniul formarii profesionale continue 69
2.1.6.Responsabilitati ale sefului organizatiei in domeniul formarii profesionale a personalului 78
2.2.Standardul ocupational romanesc in domeniul formarii profesionale 80
3.Reglementari legislative in domeniul formarii profsionale continue 85
3.1.Legislatia romaneasca cu incidenta asupra formarii profsionale a adultilor 86
3.1.1.Prevederi ale Constitutiei Romaniei cu privire la invatamant 87
3.1.2.Prevederi cu privire la formarea continua cuprinse in Codul Muncii 88
3.1.3.Prevederi cu privire la formarea continua cuprinse in "Statutul functionarilor publici" 92
3.1.4.Legislatia specifica referitoare la formarea profesionala a adultilor 94
3.1.5.Strategia pe termen scurt si mediu pentru formarea profesionala continua 96
3.2.Reglementari comunitare in domeniul formarii profsionale continue; evolutie si tendinte 97
3.2.1.Despre baza legala 99
3.2.2.Declaratia de la Lisabona 102
3.2.3.Consiliul European de la Stockholm 107
3.2.4.Declaratia de la Copenhaga privind probleme de educatie profesionala si formare 109
3.2.5.EUROPASS - cadru unic pentru transparenta calificarilor si competentelor 113
3.2.6.Comunicatul Comisiei din 2 februarie 2005 114
3.2.7.Concluziile conducerii Consiliului European de la Bruxelles din 23-24 martie 2006 115
4.Metodologia realizarii unui program de formare profesionala continua 119
4.1.Elaborarea realizarii unui program de formare profesionala 120
4.1.1.Stabilirea termenilor de referinta 120
4.1.2.Stabilirea nevoilor de instruire 120
4.1.3.Dezvoltarea criteriilor 124
4.1.4.Stabilirea scopului si a obiectivelor 124
4.1.5.Realizarea profilului candidatilor la programul de formare 125
4.1.6.Stabilirea strategiei de invatare, a directiei si a managementului 127
4.1.7.Selectia participantilor si producerea de specificatii pentru procesul de formare 128
4.1.8.Finalizarea strategiei si proiectarea programului 129
4.1.9.Proiectarea si instruirea pilot 132
4.1.10.Desfasurarea programului 132
4.1.11.Monitorizarea si evaluarea programului de formare 133
4.2.Diagnoza nevoilor de formare profesionala continua a personalului 137
4.2.1.Scurt istoric al diagnozei necesarului de formare continua 140
4.2.2.Scopul, obiectivele si premisele diagnozei 143
4.2.3.Locul si rolul diagnozei 145
4.2.4.Nivelurile la care se realizeaza diagnoza 146
4.2.5.Etapele diagnozei 149
5.Organizarea si metodologia cercetarii 159
5.1.Prezentarea generala a cercetarii 160
5.2.Scopul cercetarii 162
5.3.Ipotezele cercetarii 162
5.4.Obiectivele cercetarii 164
5.5.Perioada de desfasurare a cercetarii 165
Concluzii finale, implicatii si propuneri 167
Anexe 176
Bibliografie 203
Webografie 210
Acte normative in domeniul formarii profesionale a adultilor 213
Studii si rapoarte in domeniul formarii profesionale a adultilor 215
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu