Editura Trei
An aparitie :2013
ISBN 978-973-707-760-8
Nr pagini :136
Format 130 x 200
Disponibilitate BCU
Nota:
Lucrare aparuta în cadrul proiectului POSDRU/88/1.5/5/58711, "Burse
doctorale în sprijinul cercetarii de tip interdisciplinar în sociologie,
stiinte ale educatiei si psihologiei, stiinte ale comunicarii", în
perioada 2009-2012 de trei scoli doctorale din cadrul Universitatii din
Bucuresti; Scoala Doctorala a Facultatii de Psihologie si Stiintele
Educatie - Bucuresti
Despre autor:
Ioan Neacşu este prof. emerit dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, coordonator de doctorat (din 1992). Predă cursuri de psihologia educaţiei, metode şi tehnici de învăţare, teorii şi practici ale învăţării (în coaching), managementul resurselor umane şi al calităţii, managementul proiectelor de cercetare. Stagii de formare şi perfecţionare în SUA (Harvard), Israel, Marea Britanie, Austria, la UNESCO, Banca Mondială. Doctor honoris causa al Universităţii „Ovidius”, Constanţa, membru asociat al Academiei Oamenilor de Ştiinţă, România, membru corespondent al Academiei Româno-Americană de Arte şi Ştiinţe. Autor, coautor sau coordonator a peste 40 de volume şi peste 150 de studii şi articole ştiinţifice publicate în reviste de specialitate din ţară şi din străinătate.
Dintre lucrarile sale:
Invatarea academica independenta. Ghid metodologic, Editura Universitatii din Bucuresti 2006
Pregatirea psihopedagogica. Manual pentru definitivat si gradul didactic II (Coord. impreuna cu altii), Polirom 2008
Metodologie şi programe pentru definitivat şi gradul didactic II, Universitara 2009
Introducere în psihologia educatiei si a dezvoltarii, Polirom 2010
Cercetarea doctorala. Contributii si valori adaugate (coord), Trei 2013
Metode şi tehnici de învăţare eficientă, Polirom 2015
Psihopedagogia activitatilor psihomotrice. Factori, valori, practici, Universitara 2015
Psihologia educaţiei. Fundamente, procese, mecanisme, aplicatii (coord.), Polirom , 2018
Neurodidactica invatarii si psihologia cognitiva. Ipoteze. Conexiuni. Mecanisme (coautor), Polirom 2019
Educaţia emoţional-afectivă.Noi explorări, noi strategii, Polirom 2020
Elaborarea lucrarilor de licenta, disertatie si gradul didactic I. Ghid stiintific si metodologic, Paralela 45, 2016, 2020
Lectura si formarea competentei lectorale. Teorie, cercetare, aplicatii (coautor), Universitara 2021
Management calitativ si leadership in invatamantul prescolar. Strategii investigative si valori inovativ-motivationale, Universitara 2022
Cuprins:
1. Exerciţiul
fizic — valori, percepţii, motivaţii participative 7
Florentina Uţă
2. Consilierul
eficient din grădiniţă — un actor necesar
19
Tatiana Moraru (Miulescu)
3. Competenţa
de comunicare interculturală — finalitatea învăţării interculturale 25
Mihaela Pricope
4. Inovaţia
didactică — o nouă paradigmă în educaţia timpurie 34
Elena Radu (Butunoi)
5. Competenţa
consilială, element decisiv în relaţia consilier-client 44
Sorina Chircu
6. Formarea
cadrelor didactice pentru interculturalitate. Program de formare pentru
profesorii de limba şi literatura română
55
Raluca Ştefania Suciu
7. Rolul
centrelor de formare şi consiliere a familiei
64
Emilia Stana
8. Competenţa
profesorului — un rezultat al educaţiei şi formării 74
Carmen Florescu
9. Repere
investigative şi direcţii de acţiune pentru ameliorarea formării continue a
profesorilor din şcolile rurale 84
Muza Maftei
10.
Evaluarea programelor de formare iniţială a cadrelor didactice 95
Iuliana-Marinela Traşcă
11.
Educaţia şi inserţia pe piaţa muncii
109
Cristina Opriş
12.
Influenţa evenimentelor de viaţă asupra nivelului de agresivitate în
cazul persoanelor psihotice cu fapte penale 115
Sorin Nica
13.
Fenomenul „bullying" la adolescenţi
127
Ioana Şandru
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu